Adamra Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Prøvde meg litt fram på vei hjem fra jobben i dag. men føler bildene mine blir så kjedelige:( hva kan jeg gjøre for og gjøre dem bedre? konstruktiv kritikk er bra;) trenger og lære. Lenke til kommentar
eriklovold Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 gå nærmere, prøv nye perspektiver. stikk kameraet ned mot vannflata, bøy det oppover og vips du har en potensielt spennende vinkel. bare å prøve ut. pass på så du ikke mister det i vannet, bare Lenke til kommentar
Adamra Skrevet 2. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2008 hørtes ut som gode ideer:) skal prøve og ikke miste det i vannet. brukte stativ akk på de bildene men kan jo selfølgelig ta kameraet i hånda neste gang. Lenke til kommentar
eriklovold Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 (endret) veit du hva som kanskje kunne vært tøft? hvis du har et forholdsvis langt stativ, bøy hodet slik at når du stikker det ut så er det beint opp ned. så setter du på selvutløser, stiller deg ved bredden, holder stativet med kameraet på ut mot midten av fossen eller andre mulige vinkler, så bare sjekker du hva som funker og ikke. blits hadde kanskje vært lurt også. bare å prøve seg frem sier seg selv at du må ha ganske bra lys for at dette skal fungere, hvis ikke kommer du ikke ned på kort nok lukkertid og da blir det dårlig. Endret 2. oktober 2008 av Lovold Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Stativ er alltid ofte lurt. Det som ødelegger for dette bildet er den grå triste himmelen som vi alle sliter med i dette været. Da kan det være en ide å prøve å ta bilder hvor himmelen rett og slett ikke er med. På dager med pent vær, så er det en ide å ta bilder rett etter soloppgang eller rett før solnedgang, for å få mer punsj i fargene. Tom Lenke til kommentar
Adamra Skrevet 2. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2008 Tusen takk for alle svar. men hva synes dere jeg kunne gjort på disse bildene fra denne vinkelen`? Lenke til kommentar
OleSimen Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 hørtes ut som gode ideer:) skal prøve og ikke miste det i vannet. brukte stativ akk på de bildene men kan jo selfølgelig ta kameraet i hånda neste gang. Sida du brukte stativ kunne du kanskje ha brukt litt lenger lukkartid for å fått sløra fossen litt meir, i tillegg til at ei litt mindre blenderåpning for større dybdeskarphet sikkert hadde hjelpt på Når eg ser på motivet på bildet so får eg ein følelse av at det er litt gammalt og slitt (med trebrua og det gamle bygget), og at det kanskje derfor hadde vært litt kult med litt korn på bildet i tillegg til en liten sepia tone? Ikkje mykje, men berre slik at det ser litt gammalt ut? Lenke til kommentar
heggstad Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Dra dit når det er like ved soloppgang eller nedgang, for da er det lite lys , og du vil slippe å få sjenerende områder som er utbrente ved lange lukkertider. Gå nærmere og få en litt mer spennende vinkel, som mange allerede har sagt. Håper i alle fall er noe til hjelp.. Lenke til kommentar
odh Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Prøvde meg litt fram på vei hjem fra jobben i dag. men føler bildene mine blir så kjedelige:( hva kan jeg gjøre for og gjøre dem bedre? Jeg syns ikke selve motivet her var så dørgandes kjedelig. Men det blir litt blasst syns jeg. Mer kontrast og "smell" i fargene (som det tydeligvis heter i disse kretser), vill gjort mye. Men himmelen blir litt vanskelig å redde. Lenke til kommentar
Lynx- Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 (endret) Prøvde å jazze opp fargene litt. Samt en liten oppretting og crop. La også på en annen himmel men gadd ikke gjøre meg helt ferdig så dette burde jeg antagelig ha spart meg. Edit: Fjernet bildet da det kun var halvferdig. Gidder man ikke gjøre seg flid med det man holder på med , kan man like gjerne la være. Endret 3. oktober 2008 av Lynx1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå