Gjest Slettet-UibOnr Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Hei! Er det noen som vet hvor fartssperra på en Yamaha QT50 er? Når jeg har fullt turtal i en nedoverbakke, så kan man høre sperra hyle. Tok vinkelsliperen og sluttet enden av potta, og tok ut det røre som låg inni, og den gikk litt bedre. Er den noen annen måte jeg kan trimme den på uten å kjøpe noen deler? Vil få mest ytelse ut av den ^^ -takker for svar Lenke til kommentar
Jens viking Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 måtte tråden leve uten at en moderator stenger den, noe den vil bli. fartssperra vil jeg vel tro ligger i coilen ? Lenke til kommentar
HondaOlav Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 (endret) Du kan frese opp kanalaene i sylinderen, borre opp sylinderen - da må du kjøpe nytt stempel også, file opp innsuget - slik at den får mer bensin, la den få mer tilgang til luft, rens av eksospotta kan hjelpe litt, men ikke så mye.. Anbefales ikke å begynne å frese og file hvis du ikke er så dreven på det enda.. ------ Det ligger ingen sperre i coilen på en så gammel moped Endret 4. oktober 2008 av HondaOlav Lenke til kommentar
Gjest Slettet-UibOnr Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Jeg vil bare finne ut hvor den farts sperra er, som hyler hver gang jeg endelig har fått meg opp i full speed:P Er ikke det noen erfarne QT50 eiere her på dette forumet daa!? :D:D Lenke til kommentar
HondaOlav Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Sperra hyler? :!: Sikker på at det ikke er turtallet du hører?? Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Trimma mopped = Ulykke = Ingen forsikring = NAV sin sattsning ved uhell. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-UibOnr Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Kjører i full gass i nedoverbakke, hører hvor turtalet øker helt til sperra kommer, den nekter å kjøre fortere, og JA, den hyler. Jeg vet den kan gå fortere. Hadde du hørt det selv hadde du også sagt at det var en sperre. Trimma mopped = Ulykke = Ingen forsikring = NAV sin sattsning ved uhell. Det vet jeg vel godt? Men var ikke derfor forumtråden vart startet. Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Tror jeg vet hva du mener når du sier at den hyler... Har en gammel Vespa Piaggio Super Bravo som hyler når man kjører i over 35 km/t. Tror det er fordi den ikke klarer mer. Men hadde du fått borra opp syllen litt og sånn diverse hadde den sikkert klart mer. Men når er ikke QT akkurat noe fartsmonster. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-UibOnr Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 (endret) Den hyler og "låser" seg. Jeg vet den kan gå mer. Har en suzuki SMX selv, hører godt når den ikke vil gå mer, men på QT'en hører jeg at der er en farts-sperre! Endret 4. oktober 2008 av Slettet-UibOnr Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Låser seg? Mener du da at det høres ut som om den prøver å komme i høyere fart, men det er som om den blir holdt tilbake? Hvis det er sånn så hører jeg det selv på min.. Du kan ikke forvente så mye av en så gammel moped heller da. Det kan høres ut som om den vil mer, men så er det egentlig at den bare blir pressa veldig hardt.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-UibOnr Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Akkuratt som du sier ja. Der er en sperring en plass, jeg SKAL finne den Lenke til kommentar
HondaOlav Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 isåfall er den støpt inn i sylinderen, fres opp kanalene. Hadde jeg vært deg, hadde jeg heller kjøpt meg en billig minicross Lenke til kommentar
Jens viking Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Det ligger ingen sperre i coilen på en så gammel moped haha ! jeg klarte å lese at det stod DT50 jeg Lenke til kommentar
HondaOlav Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Det ligger ingen sperre i coilen på en så gammel moped haha ! jeg klarte å lese at det stod DT50 jeg Hæ? Utdyp det er du snill Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Han sa at det var sperre i coilen fordi han trodde det var en Dt50. Som jo er en helt annen moped. Men si ifra om du finner noen sperringer da.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå