Gå til innhold

C&C:Generals - Taktikker og tips

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Angrep er alltid det beste forsvar!

Ikke bygg masse nukes og shit, bygg en flyplass + et par tanks. Bruk flyene først, så sender du tanksene inn. Eller du kan ta tanksene og sende dem først, knuse forsvaret og så send inn flyet så ta deg av de husene som kan lage tropper. (barracks osv.)

Kan også være lurt å ta knekken på supply greier, slik at de ikke får inn penger.

Om du spiller mot bot's, kan du lage en "kinesisk mur" av bare air defences. ^^

Ganske morsomt.

Du må nesten finne ut hva som passer deg best.

Endret av FluffyPinkSheep
Lenke til kommentar

Jeg har stor tro på stasjonære defenceinstallasjoner. Hvorfor mener dere bare dette er fordelaktig mot computeren?

Endel velplasserte slike vil dekke basen for det meste av flyangrep, og kombinerer man disse med noen kopter og fly har man jo et veldig solid forsvar.

Lenke til kommentar

Dette er generelle regler og ikke spesifikt for generals:

1. Build order! de 5 første hus/units er ofte de viktigste du bygger

2. Utforsk! Du må vete hvor finden er, og hva han bygger, først enheter skal sendes ut til scouting med en gang.

3. Rush! Når du har funnet finden må du sette press på han med en gang, når motstanderen begynner å tenke forsvar har du vunnet.

4. Expand! Hvis du har fulgt regel 2. vet du hvor du finner ressurser, hent disse ressursene. Bygg baser ved ressursene hvis det kreves.

5. Kontroller! Vet alltid hva som foregår på hele kartet(findens enheter, bygninger og hva status er på ressurser) har man kontroll på kartet har man kontroll på gamet.

Hvis begge spillere følger disse regler går det mer ned på spill-spesifikke ting hvem som vinner.

Men hvis du ønsker en rask triks som fungerer mot urutinerte spillere: Humvee

Disse bilene er fantastiske, bruk bomber UAV så er den en billig allrounder. Stapp gjerne bilen full med rocket folk og ha en ambulanse som følger, med en gang du møter tanks sender du alle mann ut av bilen og kjører vekk fra tanken mens rakettene flyr. Når motstanderen er fult opptatt med å forsvare seg mot dine irritable bakkeangrep bygger du opp en luftstyrke som lett flatlegger hva enn motstanderen har i basen.

Lenke til kommentar
Jeg har stor tro på stasjonære defenceinstallasjoner. Hvorfor mener dere bare dette er fordelaktig mot computeren?

Endel velplasserte slike vil dekke basen for det meste av flyangrep, og kombinerer man disse med noen kopter og fly har man jo et veldig solid forsvar.

Tja, det "funker" helt til du møter en som har spilt RTS før :)

Lenke til kommentar

en viktig ting når det gjelder forsvar er å ikke overdrive, er du kina holder to punkere med rocket-fyrer og en gattling gun. hadde en kamp for et år tilbake der jeg og en venn hadde en ground war og jeg var kina han var gla, motstanderne var begge kina.

vi fomla frem og tilbake men kom ingen vei, de siste 15 minuttene hadde vi nesten tatt dem men så produserte de mange nuke kanoner, endret taktikken min fra tanks til nuke's only. det ente med at motstanderne hadde 100 stykk og jeg hadde 400!! :p

men tilbake til forsvar.. bunker og gatling gun med to nuke's som forsvar tar det meste av landgående forsvar. skal du derimot ha et godt forsvar må du ha en bevegelig forsvar. fly, menn og tanks kombinert med ekstra tingene emp-bomben. emp er meget bra, deaktiverer de motstanderens styrke kan du fritt ødelegge styrken og all den økonomiske forbruket til motstanderne er ødelagt og du sender han tilbake til steinalderen.

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

vær Kina eller GLA. De færreste klarer å vinne et game innen de fleste ressursene er brukt opp, og da vil begge begynne å se etter nye. Det som da skjer er at du bruker mer ressurser på å vinne stedene og bygge base der enn det du finner. Derfor vær en av de, for da har du cash flow, spesielt med kinas hackere. sett checkpointen på en av dine minimum to barracks og lag ni hackere, sett ny checkpoint et stykke unna og lag ni hackere. Da kan du begynne å bruke ressurser på å ta stedene for da har du hele tiden ressurser. Men det blir mest for å hindre ham fra å få de. Inferno cannons+gattling og flamethrowere er dine beste venner. Overlords kan fort bli dyre, men ta gjerne med noen med propaganda tower på toppen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...