Gå til innhold

Snev av rasisme ?

Nebuchadnezzar

Anbefalte innlegg

jeg tror ikke han var et snev rasistisk. setningen skulle ha vært: "tenker på mennesker, og ikke-mørkhudede". Uten bindestrek blir det sykt rasistisk, og man kan tenke seg at han egentlig har et litt dårlig syn på mørkhudede, men blir absolutt ikke rasistisk med bindestrek, som sikkert var poenget han skulle uttrykke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg tror ikke han var et snev rasistisk. setningen skulle ha vært: "tenker på mennesker, og ikke-mørkhudede". Uten bindestrek blir det sykt rasistisk, og man kan tenke seg at han egentlig har et litt dårlig syn på mørkhudede, men blir absolutt ikke rasistisk med bindestrek, som sikkert var poenget han skulle uttrykke.

Så de som ikke er mennesker er altså de hvite?

Lenke til kommentar
nehei, da er du i det tillfellet en resistisk drittsekk. Gratulerer.

les litt penger opp kanskje?

Var jeg som skrev det og vil bare si at det var meninga å utrykke meg slik jeg gjorde, mest for å se hvilke tilbakemeldinger jeg fikk.

Kjedet meg ganske mildt på natta.

Endret av Leifhelge123
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk
nehei, da er du i det tillfellet en resistisk drittsekk. Gratulerer.

les litt penger opp kanskje?

Var jeg som skrev det og vil bare si at det var meninga å utrykke meg slik jeg gjorde, mest for å se hvilke tilbakemeldinger jeg fikk.

Kjedet meg ganske mildt på natta.

Sa det er slik at det er greit å komme med rasistiske fornermelser bare fordi man "vil få en raksjon" ut av det?

Greit det, " er så jævla lei av å se jævla hvitløk-stinkende aper hver gang jeg jkører gjenom grønland jeg"

Reager.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk

Vittig.

Men ikke foradnre evnet bare fordi jeg mangler ett par bokstaver her og der :) Går litt fort når jeg blir irritert.

Du kan godt følge med, og se litt på poenget mitt, det heter folkeskikk. Meh, why do I care? :)

MEN, jeg kan godt skrive det igjen for deg, hvis du vil :)

Så det er slik at det er greit å komme med rasistiske fornærmelser bare fordi man "vil få en raksjon" ut av det?

Greit det, " er så jævla lei av å se jævla hvitløk-stinkende aper hver gang jeg kjører gjennom Grønland jeg"

Reager.

Endret av Slettet-oVjeg2q2Tk
Lenke til kommentar
Kommentaren til Mimir var gresk for meg.

Hehe, men den hundemetaforen var midt i blinken ;)

Du sier jo at det skulle vært "mennesker og ikke-mørkhudede". Det er jo helt skrudd. "Ikke-mørkhudede" vil jo da være hvitinger, og "mennesker" vil da være de andre. Så det vil bli det samme som å si at hvite ikke er mennesker. Skjønner du hva jeg mener ?

EDIT: Poenget mitt: Det var ikke det han mente! :!:

Endret av Mimir
Lenke til kommentar
Jeg reagerte mer på dårlig grammatikk i innlegget ditt.

HVis du leser første posten min i denne tråden...

Gjør din egen oppvask før du bemerker andres?

Slikt sett er din post mer kritikkverdig enn Steffens, da hans virker å være et resultat av å skrive for fort, så har du tatt deg god tid og enda skrevet feil.

Men hei, du er jo så opptatt med å bli mislikt i følge signaturen din, så dette er vel bare en pluss i margen.

Ja ja, fint gullkorn uansett.

Lenke til kommentar
Kommentaren til Mimir var gresk for meg.

Hehe, men den hundemetaforen var midt i blinken ;)

Du sier jo at det skulle vært "mennesker og ikke-mørkhudede". Det er jo helt skrudd. "Ikke-mørkhudede" vil jo da være hvitinger, og "mennesker" vil da være de andre. Så det vil bli det samme som å si at hvite ikke er mennesker. Skjønner du hva jeg mener ?

EDIT: Poenget mitt: Det var ikke det han mente! :!:

Sorry, amigo, du skjønner ikke greia:-) Skjønner hva du tenker, ja. Men er litt snodig må jeg si. jeg tenkte at han mente: RASE: Menneske, TYPE: Ikke-mørkhudede. Dette har ikke noe med at hvitinger er "de andre" å gjøre.

Endret av Kristiiin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...