MadsFN Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 (endret) Det har seg sånn at jeg har 2 Sapphire Radeon HD 4870 512 MB, og det ene har vist tatt seg en hyper-drive, Vifta vil ikke stoppe bare kjører helt på 100%. Skjermen er tilkobla det kortet under. Har lagt inn nyeste driver og lignende. Hva skal jeg gjøre? (Pcen går på og jeg kan gjøre normale ting men den bråker jo som ett uvær!) PS: Vinduet sto på vidt gap i natt og det var ganske kaldt om morran, kan det være kulde/fukt? Endret 2. oktober 2008 av MadsFN Lenke til kommentar
MadsFN Skrevet 2. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2008 Når jeg har ett kort i pc'en funker det som vanligvis er i hyperdrive helt fint, og er stille. Det er kun med 2 kort det øverste går i hyperdrive. Noen som har peil? Lenke til kommentar
minimum payne Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 mener skjerm skal være tilkoblet kortet nermest cpu. Lenke til kommentar
MadsFN Skrevet 16. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2008 Sendte inn support melding til folka der om problemet. Svaret jeg fikk er som følger: Dear Sir Sir, Could you feedback us both your cards P/N and SKU number ? Have you update your bios before ? Have you reinstall the driver or software again ? Have you try by test each card and see ?Please do this self test first and if still the same, please contact your reseller for checking. Thanks. Regards Hva faen er P/N and SKU number? Har gjort alt det andre untatt bios men er det egentlig nødvendig? Lenke til kommentar
camxer Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 De kodene finner du på undersiden av kortet. Det er altså snakk om fabrikasjonsnummer/batch Lenke til kommentar
SirTommy Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Når ble det slik? Har du oppdatert drivere? Lenke til kommentar
MadsFN Skrevet 25. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2008 Det ble sånn etter den førest måneden, men nå har det blitt værre. Har jo 2 kort, det ene gikk i hyperdrive om det stod ihop med det andre, men nå går det i hyperdive når det står alene og Det andre kortet: Det starter men om jeg åpner VLC fil eller foreksempel Wow, så disabler det skjermen og går i hyperdrive det og. Altså skjermen blir svart og skjermkortet uler som en grinene hund. Har snakket med ATI og de sier jeg skal flashe VBIoS men ja har jo ikke peiling på hvordan jeg gjør det :S, det følgte med en guide men den sa meg ikke særlig mye. Lenke til kommentar
MadsFN Skrevet 28. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2008 Bump bump. Lenke til kommentar
tobbesen Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 har du sjekket tempraturene hele tida? Får det "øverste" kortet i CF mindre luft, kan forklare hvorfor det fikk det først.. Hva er temp i resten av kassa? Lenke til kommentar
MadsFN Skrevet 29. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2008 Tempraturen ligger rett under gjennomsnittet, husker ikke helt siden den har vært av så lenge nå. Men det var det nederste kortet som gikk først. Lenke til kommentar
MadsFN Skrevet 30. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2008 (endret) Har nå prøvd skjermkortet i en annen maskin, der virket det som bare det. Har ikke prøvd et annet skjermkort i min maskin enda, men sannsynligvis kommer det imorgen. Hvis dette nye skjermkortet har samme problem er det bare å sende inn hovedkortet med det samme(?). Noen tips / innspill? PS: Hovedkort : Gigabyte GA-X48-DS4, X48, Socket-775. Kansje det er driver trøbbel eller noe liknende? men ett såpass "godt berykted" skal vel kunne kjøre ett standard Sapphire Radeon 4870? Endret 30. oktober 2008 av MadsFN Lenke til kommentar
MadsFN Skrevet 6. november 2008 Forfatter Del Skrevet 6. november 2008 Er det mulig det er prosessoren som gjør det? Selv om lyd fortsetter men skjerm kræsjer? https://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=344771 Btw: Gigabyte har den verste Customer support jeg har sett :O Lenke til kommentar
MadsFN Skrevet 18. november 2008 Forfatter Del Skrevet 18. november 2008 Har nå prøvd alle ting jeg er i stand til, til og med flashe bios og prøve med alle forskjellige drivere o.l. Hva skal jeg liksom gjøre nå? sende det inn til komplett? Har snakkt med hovedkort produsenten og skjermkort produsenten men det virker som om de har like mye peiling som meg. :S Det som er mest rar er at jeg lånte et Geforce 8800 GT som funka helt bra og det skjermkortet virka helt bra i en annen maskin. Jeg har rett å slett ikke peiling lenger, har lest å lest, klagt å klagt men nå er jeg rett å slett lei og frustrert! Aldri mer Sapphire for meg hvertfall.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå