Gå til innhold

Ny PC til allment bruk, max 6-7k, Socket-775 og kjøling.

Anbefalte innlegg

Hei.

Er noen år siden jeg drev med hardware og oppgraderinger av maskinen min, den har gått som en klokke, men nå har det sagt stopp og jeg må nok krype til korset og kjøpe noe nytt.

Har funnet fram følgende deler til å starte med:

Hovedkort

Prossesor

Skjermkort

Minne

Jeg har følgende ting som jeg ikke trenger/vil oppgradere akkurat nå: HDD, skjerm, tastatur/mus og lyd.

Maskinen skal brukes til det aller meste, surfing, Hjemmearbeid(office), noe spilling og musikk osv. Vil ikke bruke all verden og tenkte at dette er en grei start. Noen som har fulgt litt mer med enn meg den siste tiden som kan si om dette er bra eller har forslag til andre deler, gjerne ikke så mye dyrere.

Også en ting til, temperaturer. Har et kabinett av typen: Kabinett

Anbefalt å kjøpe et nytt/bedre kabinett? evt. noen ekstra vifter?

Min PSU er på 350W, er det nok eller må jeg bytte denne også? Hvis ja, noen anbefalinger? ikke så altfor dyr og bråkete.

PS: skal ikke overklokke noen av delene.

På forhånd takk for svar.

Endret av tribbz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg ville byttet kabinett og PSU.

Synes det var for lite og ikke minst for svak Ram

Noe spilling? Trenger du da en slik GPU? Du får dessuten kraftigere og billigere GPU.

1x Kabinett

1x Strømforsyning

2x Kabinettvifte

1x Hovedkort

1x Ram

1x Prosessor

1x Skjermkort <- Alternativ skjermkort ->

Takk for svar :)

Noen spesiell grunn til at du bytta ut det hovedkortet jeg hadde valgt?

Trenger sikkert ikke det skjermkortet jeg plukka ut, derfor jeg spurte her ;)

Hva spilling angår spiller jeg mest litt "eldre" spill. Heroes v, GTA San Andreas og ting som ikke krever alt for mye. Kanskje fordi den maskinen jeg har i dag ikke takler mer. Men jeg vil gjerne ha muligheten til å spille helt nye spill uten at jeg må ha på minimum oppløsning og detaljer for at det skal gå noenlunde smertefritt.

Hva RAM angår ser jeg det står en advarsel på komplett.no: "NB !!! For å utnytte 4GB optimalt, kreves et 64-bits operativsystem."

Hva vil dette si? Jeg har nå windows XP Home, og vil helst styre unna Vista så langt det går.

Lenke til kommentar

Ingen spesiell grunn, det er et godt Hovedkort du har valgt ut.

Jeg bare byttet med et kort som er litt billigere, og som skal være tilsvarende godt.

32-bit opperativsystem uansett om det er XP, Vista, Mac, Linux kan kun utnytte ca 3,3GB.

Dog er 3,3GB bedre enn 2,0GB. Og som nenvt har jeg også valgt ut en raskere type Ram.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...