Dreyfuz Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Sliter litt her på en torsdagskveld! Prøver å lage et program som regner ut vinklene i en trekant, der man bare oppgir sidene! Det jeg sliter med rett og slett er å taste inn selve regnestykket! Alle scanningene osv går greit! er bare det å punche inn regnestykket,, med Math.sin osv! Noen som kan hjelpe?? Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Mulig jeg er litt treg, men hva er problemet? Du slitter med å taste inn regnestykket, men scanningen går greit? Lenke til kommentar
Dreyfuz Skrevet 2. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2008 Mulig jeg er litt treg, men hva er problemet? Du slitter med å taste inn regnestykket, men scanningen går greit? haha, du er nok ikke treg, er bare jeg som er elendig å formulere meg! Jeg holder på å tar programering på høgskolen. En av oppgavene i boken skal ha oss til å lage et program der du taster inn 3 lengder på en trekant, og programmet skal regne ut alle vinklene i trekanten. og jeg går ikke videre i boken før jeg har forstått alle oppgavene. Men denne satt meg helt fast. Var ikke forklart i boken i det hele tatt dette. Jeg har importert det som trengs og lagd det som trengs av console.nextInt(); osv.. Det jeg står igjen med nå, er å lage setningene som regner ut vinklene. Jeg vet ikke helt hvor jeg skal begynne engang! Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Tja, du har vel alle funksjonene du trenger her: http://java.sun.com/j2se/1.4.2/docs/api/java/lang/Math.html Jeg føler meg enda litt usikker på hva du trenger hjelp til, om det er matten, genrell java eller de spesifikke metodene for utregning. Lenke til kommentar
Dreyfuz Skrevet 2. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2008 Tja, du har vel alle funksjonene du trenger her: http://java.sun.com/j2se/1.4.2/docs/api/java/lang/Math.html Jeg føler meg enda litt usikker på hva du trenger hjelp til, om det er matten, genrell java eller de spesifikke metodene for utregning. DER trengte jeg ikke mer hjelp ;P Sjiten funka etter x antall timer! Linken du ga meg hjalp meg over den siste bakketoppen! Takker for rask hjelp Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Bra du fikk det til! Det er masse god informasjon om de forskjellige klassene på sun sine sider, er nok bare å bookmarke først som sist. Lenke til kommentar
steingrim Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Man kan med fordel benytte seg av API-dokumentasjonen til den versjonen av Java man bruker. Java-1.4 er eldgammelt, har man kommet seg til versjon 6 er feks denne fin http://java.sun.com/javase/6/docs/api/ Det er faktisk en del nytt i APIet (Selv er jeg stuck i 1.4 i ca halvparten av det jeg gjør på jobb ) Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 (Selv er jeg stuck i 1.4 i ca halvparten av det jeg gjør på jobb )huff ... Var heldigvis så privilegiert selv at jeg startet kodebasen, og kunne velge alt helt selv. 1.5, her. Lenke til kommentar
steingrim Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Den kodebasen som er på 1.4 er vel fra rundt 2001. For alt vi starter på nå er det selvsagt Java 6 som gjelder! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå