cat-charm Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 hei! jeg skal skrive en oppgave om hund og overvekt. Noen som har noen tips om hvordan man best trener en overvektig hund? - momenter man må passe på, ulike fremgangsmåter osv? og er det noen som vet om noen raser er mer genetisk annlagt for overvekt enn andre raser? Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Jeg ville kanskje tatt kontakt med de som driver med massasje på hund og slikt. Feks aquadog.no ? Ellers vet jeg at en dame som heter Renate er ganske behjelpelig med å svare på ting, veldig hyggelig. Tror hjemmesideadressen hennes er renatea.com Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Man må gå masse tur og gi mindre mat. Det finnes light-mat for hunder man kan gi. Er selvsagt viktig å ikke "sprenge" bikkja. Har menneskene rundt bikkja dårlige vaner med å gi godbiter i hytt og vær, må man informere disse om at man ikke er interessert. Jeg har måttet være VELDIG streng med mine nærmeste for å få de til å slutte å mate bikkja mi hele tiden. Når de hadde tatt dette inn over seg gikk det veldig greit, og jeg klarte å slanke henne fra 5,7 til 4,5 kg. Alt i alt tok det ett år med tanke på at hun gikk litt ned, litt opp igjen, og så ned igjen. I tillegg til å slutte regulere matinntaket har vi gått timeslange turer der hun har fått løpt løs i skogen med den andre hunden vår. Hvor lange turer man må gå varierer ut ifra hvilket aktivitetsnivå rasen på hunden din har. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå