Gå til innhold

Oktoberfest 2008 - Jurgis - 85mm 1.2L

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk for kommentarene. Gikk egentlig ut uten mål og mening, men til slutt fikk jeg øye på disse småtassene i veikanten.

Bildet hadde alt for varme farger ettersom jeg var ute alt for sent. Derfor dro jeg fargetemperaturen til bånn og fikk omtrent dette.

I morgen håper jeg og få tatt et bilde før det blir mørkt.

Lenke til kommentar

Fin dybde og fargetoner i dagens bilde. Smart med den avslutningen i øverste høyre hjørne. Lite distortion, har du rettet opp bildet i etterbehandlingen, eller er det rett fra kamera?

Må si at det var ganske ille purple fringing langs gatelysene midt i bildet og på hustakene. En god raw-konverter skal vel klare å ta det meste av dette. Kjenner godt igjen effekten fra min egen 85mm, selv om D700 og Nikon Capture 2 minimerer problemet.

Lenke til kommentar
Fin dybde og fargetoner i dagens bilde. Smart med den avslutningen i øverste høyre hjørne. Lite distortion, har du rettet opp bildet i etterbehandlingen, eller er det rett fra kamera?

Må si at det var ganske ille purple fringing langs gatelysene midt i bildet og på hustakene. En god raw-konverter skal vel klare å ta det meste av dette. Kjenner godt igjen effekten fra min egen 85mm, selv om D700 og Nikon Capture 2 minimerer problemet.

Var ikke så mye distortion på bildet nei, cropen er egentlig hele høyre delen av bildet.

CA er desverre veldig synlig her, og jeg er fortsatt for lat til å bruke raw i de aller fleste tilfeller.

Ellers takk for tilbakemeldinger. Skal prøve og holde koken oppe på bilder.

Lenke til kommentar

I dag har jeg vært litt usikker.

Endte til slutt opp med et snapshot som litt symboliserer hvordan natten har vært.

Trær har blåst over ende over hele østlandet og på en gård i nærheten ble 50 av 60 150 år gamle trær ødelagt.

post-49066-1223242951_thumb.jpg

Egentlig syns jeg det bildet her bare er rot, men der det er trær nå går det egentlig en sti.

Edit: siden jeg er så veldig entusiastisk legger jeg opp et bilde til for dagen.

post-49066-1223243525_thumb.jpg

Endret av Jurgis
Lenke til kommentar

Et raskt nytt bilde: høstklisje.

Jeg kom hjem fra skolen klokka 5 og spiste før jeg kjappa meg ut for å ta et bilde før sola ble borte.

Desverre kom jeg ikke så langt vekk som jeg skulle ønske jeg hadde tid tid.

post-49066-1223320033_thumb.jpg

Blender 2, 1/125, iso 125 og 85mm :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...