turnipkongen Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Utfordring: Prøve å få med minst 4-5 bilder i uken Deltagernivå: Amatør Utstyr: Canon EOS 40d + Sigma 105mm f2.8 macro Lenke til kommentar
turnipkongen Skrevet 2. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2008 2. oktober Tittel: MR. SHROOM Exif: 1/800sec, Iso500, f7.1 Bilde: Ps: kan nokon seie ifrå dersom fargane er ''way off'', sitter på en ny laptop og har ikkje rukket å ta den obligatoriske kalibreringen enda. Lenke til kommentar
erlingba Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Fargene ser bra ut, men det ser litt undereksponert ut og har liten kontrast. Ellers fint! Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 (endret) Bildet ser korrekt eksponert ut her hos meg. Har forøvrig ingenting å utsette. Soppen er skarp og fin, og gresset er enn så lenge grønt. Duggdråpene i gresset som skaper fokusdotter er heller ikke å forakte Edit: ..., sitter på en ny laptop og har ikkje rukket å ta den obligatoriske kalibreringen enda. Det var da også et sted å sitte Endret 2. oktober 2008 av Garanti Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Ps: kan nokon seie ifrå dersom fargane er ''way off'', sitter på en ny laptop og har ikkje rukket å ta den obligatoriske kalibreringen enda. Om ikke "way off", så ikke helt av veien med fargekontrasten mellom sopp og gress. Ganske behagelig og fint. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Varm og fin farge på de soppene, bra i en kald oktober. Likte den enkle komposisjonen jeg.. RandiA Lenke til kommentar
turnipkongen Skrevet 3. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2008 (endret) takker for tilbakemeldinger så langt 3. oktober Tittel: ''Rest in Peace'' Exif: 1/1600, f2.8, iso 320. Endret 3. oktober 2008 av turnipkongen Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Dette var faktisk en av idèene mine til bidrag de neste dagene. Men nok om det. Bakgrunnsuskarpheten er perfekt, og de to korsene står fint opp i mot hverandre. Men jeg synes utsnittet isolerer korsene for mye, jeg har lyst til å se litt mer. Så jeg trur bildet hadde blitt mer interresant om du hadde gått litt lenger unna, og i tillegg snudd kameraet 90 grader Jeg har alltid hatt litt betenkeligheter når det gjelder å ta bilde av gravstøtter og -plasser, fikk du noen rare blikk? Lenke til kommentar
turnipkongen Skrevet 3. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2008 Jeg har alltid hatt litt betenkeligheter når det gjelder å ta bilde av gravstøtter og -plasser, fikk du noen rare blikk? heisann Garanti, takker for finfint svar. Såg meg godt om, før eg to bildet kjapt som lynet, dermed: ingen rare blikk nei Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 3. oktoberTittel: ''Rest in Peace'' Egentlig fin symbolikk for oktober/høst det bildet der... RandiA Lenke til kommentar
Fotofashion Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 enig med randi.. passende sympol for årstia. Lenke til kommentar
turnipkongen Skrevet 8. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2008 7. oktober Tittel: varmeelement X Exif: 1/100 sek, f2.8, iso 800, (ps bildet er veldig level-pumped, derav støynivå.) Bilde: 8. oktober Tittel: ''EOS 400Dead'' Exif: 1/50, f2.8, iso 800 Bilde: Lenke til kommentar
AasmundMo Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Hva skjedde med 400en? Sånn bortsett fra det som stikker ut av den. Lenke til kommentar
turnipkongen Skrevet 8. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2008 Hva skjedde med 400en? Sånn bortsett fra det som stikker ut av den. kameraet vart utsatt for vannskade, og har ikkje fungert på eit godt år. Grunnen for at kameraet er skrudd opp er at eg ga vekk skjermen/bakdeksel til en som var uheldig med å knuse sin egen skjerm. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Hva skjedde med 400en? Sånn bortsett fra det som stikker ut av den. Ser ut som det stikker ut en Bosch elektrisk stikksag. Man kan lure på hvordan denne fikk plass inni kameraet. Varmeelementet er et eksempel på hvor mange fine motiver man egenlig har liggende å slenge hjemme. Fine duse farger samt velkomponert. Lenke til kommentar
olopolo Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Liker ideen med varmeelementet, også gjennomføringen også. Trass støyen du nevner. Endelig noen som har skjønt hva man skal bruke stikksaga til Neida, Likte også den enkle komposisjonen din fra 3.10 Lenke til kommentar
turnipkongen Skrevet 14. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2008 8. oktober Tittel: The green stuff, the natural way. Exif: 1/60sec, f3.5, iso: 800 Bilde: Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Dette ble veldig grønt. Me like. Mange fine og små detaljer også. Tom Lenke til kommentar
kipepeo Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Åj, veldig kult, enig med Tom Lenke til kommentar
AasmundMo Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Enig med de andre, veldig kult! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå