Gå til innhold

Eizo 24" LCD FlexScan S2401WSEK

Professional

Anbefalte innlegg

Hei noen som har denne skjermen? Er vanlig TN panel og jeg lurer på om den er ok til spill? Bryr meg ikke så mye om farger og sånt så lenge det ser OK ut. Eneste jeg reagere på er hvis bildet er alt for varmt eller kaldt (gult for varmt og blått for kaldt eww) Hater også overdreven backlight som lyser gjennom over alt på skjermen som store ringer det er helt frykteligt. Noen som har noe feedback angeåndes denne her eller en link til en test? Bestiller sikkert 2 av de imåren i fra komplett men lyst å se om noen kanskje har noe negativt / positivt å si om de.

link til hw prisguide:

https://prisguiden.no/product.php?productId=83437

Takker for alt feedback! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Då har jeg litt mer erfaring med denne skjermen og har komt fram til følgendes:

Svart nivå : Til å ver et TN panel så var det overaskendes bra! Når jeg gamer crysis / stalker clear sky så er de mørke områdene MØRK mens resten ser lyst ut. Ikke noe skru ned på kontrasten så alt ser mørk ut her i gården lengre. :D

Kontrast: Jeg driver ikke med bilde redigering osv men av det jeg har sitt til nå så er den helt ok.

Baklys: Overraskendes lite med tanke på TN panel, er litt i midten øverst og nederst på skjermen. (Kjørte fullscreen svart bakgrunn for å teste)

Responstid: Merker ingen ting i wow,crysis,crysis warhear,stalker clear sky,CS:S. Ekstremt fornøyd med tanke på hvor stor skjermen er. Men det er tross alt TN panel og de pleier aldri å skuffe når det kommer til respons tiden, er en viss grunn for at de er populær blant gamers.

Film: Baklys plager deg ikke når du ser film med mindre du går inn for å finn det 10 cm i fra skjermen, behageligt eizo kvalitet på avspillingen. Testet ut 1080p starwars på skjermen og ble blåst vekk. Måtte kalibere den for best bilde, alt for lyst i fra fabrikken på movie mode.

Ergomi: Denne skjermen her kan vris opp og ned så mye du årker du kan tilt den fram og tilbake. Trur mye av premium prisen eizo tok er for ergonemien. 10/10 for den.

Alt i alt meget fornøyd med skjermen :) Anbefales.

Endret av HWBruker
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...