miniPax Skrevet 16. januar 2002 Del Skrevet 16. januar 2002 Er best til å bruke som server (web og ftp)? Tenker da både på stabilitet og hastighet. Skal kjøres på 2xPentium Pro 200MHz med 256MB minne. Lenke til kommentar
Rhaps Skrevet 16. januar 2002 Del Skrevet 16. januar 2002 Slackware Linux er fin, ikke så mye dill dall med den. Du bør også kanskje vurdere FreeBSD Lenke til kommentar
miniPax Skrevet 16. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2002 Er det noen markant forskjell på disse to (fordeler og ulemper ved å velge den ene fremfor den andre)? Mener å huske at det er FreeBSD som putrer og går på http://www.hotmail.com, stemmer ikke det? Lenke til kommentar
M4cr0s Skrevet 16. januar 2002 Del Skrevet 16. januar 2002 Quote: On 2002-01-16 02:55, _StatuS_ skrev:Er det noen markant forskjell på disse to (fordeler og ulemper ved å velge den ene fremfor den andre)?Mener å huske at det er FreeBSD som putrer og går på http://www.hotmail.com, stemmer ikke det? Hotmail er jo Microsoft-eid, så det er vel sansynlig at det er Win2k Server lr WinXP som er OS på serverne dems...høres logisk ut for meg i allfall! Når det gjelder Linux distroer så kan vel de mest kjente sumeres opp slik. Mandrake/RedHat - Fullschtappa med stæsj, men enklere å bruke for folk som ikke er guruer. FreeBSD/Debian/Slackware - Ikke like "polert" i noen henseender, men er du godt inne på Linux er en av disse most likely det beste valget. Alle disse distroene har sine svakheter og styrker, ingen av dem kan vel betegnes som "dårlige" egentlige. Alle vil også sikkert fungere utmerket på en server! Lenke til kommentar
JoKr Skrevet 16. januar 2002 Del Skrevet 16. januar 2002 Jeg holder meg til SuSE i nesten alle tilfeller, stort sett på grunn av http://www.suse.de/~marc sine sider. (måte bare tilføre en til på lista over forvirring...:wink: Lenke til kommentar
CoolBeer Skrevet 16. januar 2002 Del Skrevet 16. januar 2002 hotmail kjørte lenge på no annet enn windows. microsoft kjøpte jo opp hotmail for en LANG stund tilbake(for MANGE penger). microsoft forandret ikke systemet det kjørte på med en gang. Dette ble oppdaget av en eller annen og microsoft fikk mye pepper(dårli reklame d der). Microsoft fikk fixa hotmail til å kjøre på microsoft software(d gikk jo bra... systemet krashet rimelig kjapt *SMILE*) Men det ser ut som de har fått d sånn litt iorden ivertfall... Lenke til kommentar
miniPax Skrevet 16. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2002 Quote: On 2002-01-16 11:24, Dj_Offset skrev:Nok en gang; FreeBSD er IKKE Linux. Hva er det da? Unix eller.no? Lenke til kommentar
Espen_^ Skrevet 16. januar 2002 Del Skrevet 16. januar 2002 Freebsd er ikke linux og d er vrient så jeg ville tatt slackware suse og mandrake er vel d letteste.. Lenke til kommentar
CoolBeer Skrevet 17. januar 2002 Del Skrevet 17. januar 2002 hehe, betyr jo at microsoft har BÆSHA på leggen ganske krafti... klarer ikke 2000 å kjøre stabilt nok til å ha hotmail på? ...bare lurer jeg... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå