Gå til innhold

Bk: Skygge hjerte

akle

Anbefalte innlegg

Å finne på en skikkelig tittel blir bare vanskeligere og vanskeligere Hehe XD. Forslag?

Dette er resultatet av en ide som jeg har drevet og tenkt på en stund, men ikke har giddet å fullføre. Men i kvel klådde det så i fingrene at jeg måtte gi det et forsøk. Er vel bortimot første gangen jeg setter opp noe for og ta bilde av det...

Exif:

Camera: Canon EOS 400D Digital

Lens: Canon EF 55-250 f 4-5.6 IS

Exposure: 0.1 sec (1/10)

Aperture: f/8

Focal Length: 55 mm

post-150029-1222971979_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke for å være ekkel, men her scorer du få poeng. Ideen er blitt brukt mange ganger før, og utførelsen din er heller ikke så god som den kunne ha vært. Ved å flytte lyskilden litt (eller motivet i forhold til lyskilden) kunne du lett ha fått et rundere hjerte, og litt lengre eksponering og kaldere hvitbalanse slik at sidene blir hvitere hadde iallfall jeg likt. Ser du prøvde å koble hjertet til kjærlighet/kjærlighetsbrev, som dessverre ligger alt for langt unna. Ordene "kjøpe" og "kjølig" er lettere å koble enn "kjærlighet", til tross for at de ikke passer så godt inn.

Lenke til kommentar
Ikke for å være ekkel, men her scorer du få poeng. Ideen er blitt brukt mange ganger før, og utførelsen din er heller ikke så god som den kunne ha vært. Ved å flytte lyskilden litt (eller motivet i forhold til lyskilden) kunne du lett ha fått et rundere hjerte, og litt lengre eksponering og kaldere hvitbalanse slik at sidene blir hvitere hadde iallfall jeg likt. Ser du prøvde å koble hjertet til kjærlighet/kjærlighetsbrev, som dessverre ligger alt for langt unna. Ordene "kjøpe" og "kjølig" er lettere å koble enn "kjærlighet", til tross for at de ikke passer så godt inn.

så du mener fordi noen har brukt idèen før, så funker det ikke?

er enig i at han kunne finne noen ord i ordboka som stemmer bedre, men det er tross alt en bagatell, og jeg syns hvitbalansen passet bra på dette bildet.. er ikke alltid ett 100% "perfekt" bildet er det beste...

bra bilde! stå på videre =)

Lenke til kommentar
så du mener fordi noen har brukt idèen før, så funker det ikke?

Jeg mener at fordi ideen har blitt brukt mye før så mister bildet styrke. Jeg mener også at pirking vil hjelpe han(?) med å forbedre seg.

En ting du skal ha, akle, var at du fikk en idé du hadde tro på og utførte den så godt du kunne. Dét, og å ta imot kritikk med åpne armer, er lovende forutsetninger for å bli jævlig god. (Jeg er ikke god til noen av delene. Misunnelig.)

Lenke til kommentar
En ting du skal ha, akle, var at du fikk en idé du hadde tro på og utførte den så godt du kunne. Dét, og å ta imot kritikk med åpne armer, er lovende forutsetninger for å bli jævlig god. (Jeg er ikke god til noen av delene. Misunnelig.)

Takk:)

Får håpe det ikke blir noe så oppbrukt neste gang da...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...