Datasmurfen Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 (endret) Hei. Som sagt vurderer jeg kjøp av denne NAS disken. I den forbindelse har jeg noen spørsmål jeg gjerne vil ha svar på. Når du svarer på dette emnet, vennligst sett tall foran hvert spørsmål. Så kan jeg lettere finne ut hva som er svar på hvert spørsmål. 1. Er det mulig å dele denne internet i det trådløse nettverket, og alle pcer som er tilkoblet kan logge på? 2. Er det mulig, i tilfelle hvordan å ta auto backup fra en eller flere pcer til NAS disken 3. Når jeg sitter f.eks. på skolen eller hos en kammerat utforbi nettverket mitt, kan jeg da oppnå kontakt med NAS disken, hvordan? 4. Er det noen andre ting som er nyttige å vite om så en NAS disk kan brukes til? MVH Endret 6. oktober 2008 av Oddy26 Lenke til kommentar
Datasmurfen Skrevet 3. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2008 BUMP BUMP!! Noen som vet? Lenke til kommentar
Zerblat Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 1. Ja. 2. Ja, lag et script som kopierer filene du trenger backup av til nettverksbanen NASet har og legg det i scheduler. 3. Ja, forwarde porter for delingsprotokollen du bruker til NASet og koble til via din WAN-IP. 4. Nei, de brukes bare til nettverkslagring. Lenke til kommentar
Datasmurfen Skrevet 3. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2008 1. Ja.2. Ja, lag et script som kopierer filene du trenger backup av til nettverksbanen NASet har og legg det i scheduler. 3. Ja, forwarde porter for delingsprotokollen du bruker til NASet og koble til via din WAN-IP. 4. Nei, de brukes bare til nettverkslagring. Takker for svaret. Men hvordan skal jeg lage et script kan ingenting om det, og hvordan forwarde portene til et linksys router? Lenke til kommentar
torbjoen Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 (endret) Takker for svaret. Men hvordan skal jeg lage et script kan ingenting om det, og hvordan forwarde portene til et linksys router? Script: Last ned Syncback Freeware: http://www.2brightsparks.com/freeware/freeware-hub.html Her kan du sette opp jobber som synkroniserer en FTP-mappe. Du kan også sette opp scheduled tasks som får PCen til å starte for å gjennomføre backup på bestemte tidspunker, for så å slå av PCen når den er ferdig (tror jeg at jeg så den kunne). Forwarde portene: finnes sikkert en tutorial et sted som forklarer det. F.eks. denne: http://portforward.com/english/routers/por...54G/default.htm Endret 5. oktober 2008 av torbjoen Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Når det gjelder backup så bruker jeg Cobian som er gratis. Den fungerer fint over nett også med FTP. Lenke til kommentar
Datasmurfen Skrevet 6. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2008 Tusen takk for alle innspill. Føler meg trygg på at jeg kan investere i en NAS disk! Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 www.goodsync.com er bra! Lenke til kommentar
Datasmurfen Skrevet 15. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2008 www.goodsync.com er bra! takk for ditt inspill... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå