Frank James Lampard jr. Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Hei! Har planer om å bli noe i livet, så trenger en høy/god lønn... egentlig så er det akkurat det samme hva innen IT jeg blir/utdanner meg til, så lenge det er godt betalt så spørsmålet mitt er følgende; * Hva ville dere valgt? * Hvem (kan sånn ca) ha høyset lønn ferdigutdannet? * Tjener egentlig en IT-Konsulent noe bra? * gjennomsnittslønn? *tjener en revisor bra? Se om dere kan svare på noen av disse spørsmålene! det står mellom ; Nettverk og IT-sikkerhet; http://noroff.no/default.asp?kat=55&art=94 Bachelor i informasjonssystemer og IT-ledelse; http://www.hiof.no/index.php?ID=13974&...mp;type=katalog ( er det IT-konsulent du utdanner seg til her?) REVISJON; http://www.hiof.no/index.php?ID=13974&...mp;type=katalog jeg oppfyller alle disse opptakskravene i og med at det kun er snakk om realkompetanse/generell studiekompetanse. Har dere flere tips til jobber/utdanningsprogrammer? Takk, håper på gode svar! Foresten! hvilke linje må jeg gå for å bli eiendomsmegler? hvilken høgskole osv? takk igjen Lenke til kommentar
ITOslo Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 (endret) Revisorer tjener greit, men har litt lavere begynnerlønn enn IT-konsulenter med tilsvarende utdannelse (vanligvis). En revisor med master begynner med ca 360000 i grunnlønn (men de har masse overtid da.) Jeg jobber selv som IT-konsulent i et selskap som også har mange revisorer så kjenner litt til det. IT-konsulent er nå en ganske generell betegnelse og de fleste kan vel kalle seg det, men hvis vi snakker om de tradisjonelle litt større konsulentselskapene så trenger du en master med gode resultater. I dag så har disse en begynnerlønn (grunnlønn) på ca. 400000. Er disse alternativene dine? Hvis du bygger på med en god master så kan nok hiof være et greit utgangspunkt, men enda bedre hvis du tar noe på de mer etablerte studiestedene (UiO, NTNU). Begrenser seg litt hvis du ikke har noe utover generell studiekompetanse da, da kjenner jeg ikke til så mange gode alternativer. BI har studie i eiendomsmegling: http://www.bi.no/Content/Study____46354.aspx Endret 2. oktober 2008 av stadskle Lenke til kommentar
Frank James Lampard jr. Skrevet 2. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2008 takk for svar, har alle mulighetene foran meg, men har alltid likt revisjon, derfor tok jeg det med i listen men tror jeg skal satse på å bli eiendomsmegler ved å gå det studiet BI har ja... hva trur dere sånn ca gjennomsnittelig karakter fra VGs er for å komme inn på dette studiet da? XD Lenke til kommentar
Pjotrik Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Du bestemte deg på en dag, og høy lønn virker som eneste motivasjonen. Det virker for meg bare tåpelig. Sett deg ned og vurder hva du har lyst til, for det er til slutt det du vil ende opp med uansett. Du skal leve med yrket ditt i 40 år fremover, og da er den brutale sannhet at ønsket om høy lønn aldri klarer å veie opp for manglende interesse. De som fullfører studier er de som er oppriktig interesserte. Det er utdannet alt for mange eiendomsmeglere, og de som går ut nå har ikke særlig gode lønnsbetingelser (hvis de i det hele tatt får seg jobb da). Det er et stort innslag av provisjonslønn, og i dårlige tider tjener man da dårlig. Når vi kommer tilbake til en normalsituasjon i økonomien vil du oppleve at det er forferdelig mange eiendomsmeglere som konkurrerer om jobber og kunder, og da blir lønnen deretter. Det er i dag ekstrem overetablering av eiendomsmeglerstudieplasser, og yrket er ikke like attraktivt som det var for bare et par år siden. Det medfører at det nok blir temmelig lett å komme inn på studiet. Likevel - du har en barnslig og umoden holdning til studievalg. Dersom du må velge snart så ville jeg utsatt valget et år for å få litt perspektiv på ting. Det er alt for mange som gjør gale og svært kostbare studievalg. Spesielt bør du være knakende sikker før du velger BI, en skole som koster penger. Det er en utmerket skole for de som prøver å få noe ut av sin tid der, og det er samtidig et veldig dårlig valg for de som velger skole på bakgrunn av de årsakene du presenterer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå