CapitalSheep Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 (endret) Hei Hovedsaklig så lager jeg dette kabinettet fordi jeg vill bevise for meg selv at jeg kan lage smartere løsninger på endel av tingene de store fabrikkene gjør feil, selv om det ikke er sikkert at jeg klarer det. I vår bygde jeg meg et kabinett til pcen min. (kanskje noen husker det) (link kommer) I etterkant har jeg sett at det kabinettet er ikke veldig praktisk, og jeg kunne gjort mange forandringer som vill gjort det bedre. - Jeg har lagt merke til at på hvert eneste kabinett og skjermkort og slikt, så er det opp ned når det kommer inni PCen. Det er jeg lei av, og dermed så vill hovedkortet bli montert på andre siden. da kan du se de fine bildene på skjermkortet, og PCen vill se litt anderledes ut en den vanligvis ser ut. - Siden jeg har så spesifikke detaljer som jeg vill ha, så vill jeg bygge det i tre. Det er enklere å jobbe med en metall. - jeg har tenkt ut en smart løsning på harddisk oppsettet. I stede for å ha avskilte plasser for harddisk plasser og cd-rom plasser så vill jeg bare ha cd-rom plasser og heller kjøpe en adapter til harddisk. Med denne løsningen har du flere muligheter. enten om det er å ha 20. harddisker. eller 20 cd-rom plasser. (det vill trolig ikke komme så mange plasser til det.) jeg kan også kjøpe forskjellige adaptere. jeg har sett flere med termometer, anti vibrasjon ting, og lignende. Så da vill hele fronten bli dekket med cd-rom plasser. da trenger jeg også ventiler for å få luft inn i kabinettet. disse skal bli være på de tomme cd-rom plassene. jeg er enda ikke sikker på hvordan jeg skal lage de dekslene. - strømforsyningen vil bli montert nede i kabinettet fordi det ser bedre ut synets jeg. den vill bli montert slik at den suger luft inn fra undersiden av kabinettet. da blir den ikke varm, fordi det er varmt inni PCen. - hovedkort vill ikke kunne tas ut for å montere hovedkort. Jeg forstår ikke hvorfor du må betale ekstra bare for å kunne montere hovedkortet på utsiden av kabinettet. Hvor ofte tar du ut hovedkortet? Det er ikke så mye ekstra stress for å få det til når det er inni. - kabinettet vill heller ikke ha verktøy løse ordninger når det gjeller cd-rom og andre ting som er vanlig å ha, og dette er noe du vanligvis må betale ekstra for. Ofte så er disse løsningene billige plast ting som detter av, og vips så har du ingenting å feste det i, eller så vill ikke det henge fast ordentlig. Og igjen hvor ofte tar du ut cd-rommet eller annet utstyr? - Bak i kabinettet vil det komme en 120mm vifte, eller fler. i fronten kommer det kanskje noen 120mm vifter, i tillegg til de som er på harddisk adapterne. oppdatering(02.10.08 kl.22.00) - hovedkortet vil bli festet på en hovedkort plate som jeg vil kjøpe fra etteleranet sted jeg ikke vet hvor er enda, men jeg har sett det et sted. (listen vill sikkert bli lengre ettervert, det er masse jeg har glemt å skrive tro jeg.) Ett lite spørsmål til slutt, hvor tykt tror dere det er lurt å bygge i og hva materiale. sikkert mange som har erfaring med dette. Tilslutt vill jeg bare gjøre folk oppmerksom på at det er ikke sikker om jeg vill fullføre byggingen, men jeg vill (kanskje) lage en SketchUp modell av den. Kanskje det er noen andre som vill forsette med dette prosjektet. Kommentartråd Jeg håper på mange kommentarer på ting dere er enten enig i eller uenig i Endret 2. oktober 2008 av mazz_222 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå