YaegeR Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Hei! Jeg er ute etter en laptop som jeg skal hovedsaklig bruke som student pc, altså at den har relativt bra batteritid, har gode taster osv. Det andre er at jeg skal ha en pc som jeg kan fint bruke til gaming, jeg har en stasjonær fra før av som kommer til å være brukt mest til det. men skal jeg til venner, så er det greit å ha en pc som man kan spille litt på Tenkt for meg iafall at jeg bør ha en pc med GF9600. noe annet har jeg egentlig ikke peiling på. prisklasse blir vel i mellomklassen. fra 8-12k ca. Her har jeg funnet to stk som jeg har sett nøyere på. NR 1 http://www.deal.no/produkt.cfm?id=116733 HP Pavilion dv5-1095 Intel C2D P8400 15,4"WXGA, 3GB,320GB, Blu-Ray, GF9600 NR 2 http://www.datakjeden.no/PartDetail.aspx?q=p:2157071;c:36159 ACER AS8930G-864G64BN/ 18.4" WUXGA FHDCB/ CPT2P5800/ Ge9700M-GT/ 2*2GB/ 2*320GB/ håper dere kan komme med innspill på disse to, og samt et par flere.. Lenke til kommentar
YaegeR Skrevet 2. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2008 hm, sett litt på Dell, litt stive priser.. men vet ikke helt hva jeg får da jeg aldri har rørt en dell Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 (endret) Er ganske sikker på at du kommer til å irritere deg grønn om du kjøper en maskin med 18" skjerm og heftige 4,1 kg til studentbruk. Kanskje en Asus 5930 Kanskje fortsatt noe stor og smekkfull av bloatware, men fra et pris/ytelses perspektiv burde den være et bra alternativ. Endret 2. oktober 2008 av Pastafarian Lenke til kommentar
YaegeR Skrevet 3. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2008 Er ganske sikker på at du kommer til å irritere deg grønn om du kjøper en maskin med 18" skjerm og heftige 4,1 kg til studentbruk. Kanskje en Asus 5930 Kanskje fortsatt noe stor og smekkfull av bloatware, men fra et pris/ytelses perspektiv burde den være et bra alternativ. ja det er sant, men hva med prosessoren da ? ern halvgammal? Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Hvilken prosessor? Er forholdsvis ny den på 5930 og bør yte helt greit, dårligere enn HP, men sikkert bedre enn 18" uten at jeg har sjekket. Lenke til kommentar
YaegeR Skrevet 3. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2008 mkay. den acern til 6-7k så litt billigplast ut. sikkert jeg som tar feil men. hehe.. er vant til å betale litt ekstra bare for å være "sikker" har du nå anbefalinger med multicom? http://www.idg.no/tester/tester_maskinvare...rticle73098.ece så utrolig stygg ut, og usikker på kvaliteten på tastaturet Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 (endret) Du må se litt på datoer når du leser data tester. Hva som var bra for et år siden behøver ikke være rare greiene i dag. Men du kan da sjekke, mener det skal finnes en gigantisk tråd om den maskinen på forumet. Test 5930 Har selv ikke noen kjennskap til maskinen bortsett fra hva jeg leser, har da brukt en 5920 litt, og synes den er helt grei, da litt stor og klupete, noe som sikkert også gjelder 5930. Men er stillegående, har bra batteri osv. Jeg bryr meg selv ikke noe om spillytelse på laptop og kjøpte meg en lenovo T400. Er da i en noe annen prisklasse. Behøver heller ikke å være redd for kvaliteten på tastaturet. Endret 3. oktober 2008 av Pastafarian Lenke til kommentar
YaegeR Skrevet 3. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2008 Du må se litt på datoer når du leser data tester. Hva som var bra for et år siden behøver ikke være rare greiene i dag. Men du kan da sjekke, mener det skal finnes en gigantisk tråd om den maskinen på forumet. Test 5930 Har selv ikke noen kjennskap til maskinen bortsett fra hva jeg leser, har da brukt en 5920 litt, og synes den er helt grei, da litt stor og klupete, noe som sikkert også gjelder 5930. Men er stillegående, har bra batteri osv. Jeg bryr meg selv ikke noe om spillytelse på laptop og kjøpte meg en lenovo T400. Er da i en noe annen prisklasse. Behøver heller ikke å være redd for kvaliteten på tastaturet. likte 5930 veldig godt tror jeg handler den ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå