Gå til innhold

Ny laptop til studentbruk/gaming !

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er ute etter en laptop som jeg skal hovedsaklig bruke som student pc, altså at den har relativt bra batteritid, har gode taster osv. Det andre er at jeg skal ha en pc som jeg kan fint bruke til gaming, jeg har en stasjonær fra før av som kommer til å være brukt mest til det. men skal jeg til venner, så er det greit å ha en pc som man kan spille litt på ;)

Tenkt for meg iafall at jeg bør ha en pc med GF9600. noe annet har jeg egentlig ikke peiling på. prisklasse blir vel i mellomklassen. fra 8-12k ca. Her har jeg funnet to stk som jeg har sett nøyere på.

NR 1

http://www.deal.no/produkt.cfm?id=116733

HP Pavilion dv5-1095 Intel C2D P8400 15,4"WXGA, 3GB,320GB, Blu-Ray, GF9600

NR 2

http://www.datakjeden.no/PartDetail.aspx?q=p:2157071;c:36159

ACER AS8930G-864G64BN/ 18.4" WUXGA FHDCB/ CPT2P5800/ Ge9700M-GT/ 2*2GB/ 2*320GB/

håper dere kan komme med innspill på disse to, og samt et par flere.. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er ganske sikker på at du kommer til å irritere deg grønn om du kjøper en maskin med 18" skjerm og heftige 4,1 kg til studentbruk.

Kanskje en Asus 5930

Kanskje fortsatt noe stor og smekkfull av bloatware, men fra et pris/ytelses perspektiv burde den være et bra alternativ.

ja det er sant, men hva med prosessoren da ? ern halvgammal?

Lenke til kommentar

Du må se litt på datoer når du leser data tester. Hva som var bra for et år siden behøver ikke være rare greiene i dag.

Men du kan da sjekke, mener det skal finnes en gigantisk tråd om den maskinen på forumet.

Test 5930

Har selv ikke noen kjennskap til maskinen bortsett fra hva jeg leser, har da brukt en 5920 litt, og synes den er helt grei, da litt stor og klupete, noe som sikkert også gjelder 5930. Men er stillegående, har bra batteri osv.

Jeg bryr meg selv ikke noe om spillytelse på laptop og kjøpte meg en lenovo T400. Er da i en noe annen prisklasse. Behøver heller ikke å være redd for kvaliteten på tastaturet.

Endret av Pastafarian
Lenke til kommentar
Du må se litt på datoer når du leser data tester. Hva som var bra for et år siden behøver ikke være rare greiene i dag.

Men du kan da sjekke, mener det skal finnes en gigantisk tråd om den maskinen på forumet.

Test 5930

Har selv ikke noen kjennskap til maskinen bortsett fra hva jeg leser, har da brukt en 5920 litt, og synes den er helt grei, da litt stor og klupete, noe som sikkert også gjelder 5930. Men er stillegående, har bra batteri osv.

Jeg bryr meg selv ikke noe om spillytelse på laptop og kjøpte meg en lenovo T400. Er da i en noe annen prisklasse. Behøver heller ikke å være redd for kvaliteten på tastaturet.

likte 5930 veldig godt :) tror jeg handler den !

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...