vcx Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 (endret) Hallo. Jeg har et Pentax K100D Super kamera. Har brukt 18-55 kit objektivet til Pentax i snart ett år. Har lest at billedkvalitet kan forbedres mye ved kjøp av nytt objektiv, men også at Pentax sitt kit objektiv er ganske bra. Bruker kameraet til helt vanlige ting, ikke noe spesielt jeg bruker det til altså. Har sett litt på Tamron 17-50. Er dette noe å gå for eller er det noe annet dere vil anbefale til helt vanlig bruk? Endret 2. oktober 2008 av Howen Lenke til kommentar
hadebratakkskalduha Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Hvilken brennvidde bruker du mest? Hvor mye har du tenkt å bruke? Hva med å kjøpe ett lyssterkt fastobjektiv? FA 50mm f/1.4 til ca. 2000kr. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Har sett litt på Tamron 17-50. Er dette noe å gå for eller er det noe annet dere vil anbefale til helt vanlig bruk?Ikke noe dumt valg det. Jeg ville også kikket på Pentax DA 17-70 f/4, mindre lyssterkt, men større brennviddeområde. Men først og fremst bør du jo tenke på hva du ønsker å forbedre, hva er det du ikke er helt fornøyd med på kitobjektivet... Lenke til kommentar
SRD Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Jeg har Tamron 17-50mm og det er noe helt annet enn kitobjektivet (har samme kitobjektiv som deg). Det er både skarpere, flottere farger og ikke minst mye bedre lysstyrke Lenke til kommentar
vcx Skrevet 3. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2008 Tror det blir et slikt på meg også, så litt rundt på forumet og hørte mye bra om det. Da blir det bestilt et slikt fra ebay i dag Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå