xcitu Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Hei! Jeg har nettop fått min Asus Eee 901 Linux og har støtt på et problem. PC'en min klarer ikke å koble opp til kablet nett. Jeg stapper i kabelen, men ingenting skjer. Bilde. Vi har naboer som har trådløse nett, og Eee'n finner dem med en gang. Vet du hva jeg kan gjøre for å få nett på min Eee? Jeg har også fått tak i den siste driveren til nettverkskortet til Eee'n, men vet ikke hvordan jeg får installert denne. Kan du hjelpe? Lenke til kommentar
Aikiarntsen Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 (endret) Når jeg byttet til Ubuntu på maskinen min kunne jeg ikke koble meg på kablet nettverk med den, etter litt leting på Eeeuser så fant jeg ut at det bare var å koble fra strømmen og ta ut batteriet, dette skulle fjerne noe overflødig strøm som hadde en tendens til å samle seg i ethernet porten, hvor sant dette er vet jeg ikke, men etter at jeg gjorde det så funka i hvertfall ethernet porten min Vet ikke om dette fungerer med Xandros, men det kan ikke skade å prøve, forøvrig så er det ganske greit å sjekke ut eeeuser om man har problemer, siden nesten alle tenkelige problemer har blitt besvart der allerede. Endret 5. oktober 2008 av Hagen_san Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Skjekk ogs? i BIOS alt er aktivert der, p? min 901 var merklignok alt skrudd av n?r jeg fikk den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå