Gå til innhold

4870 eller 3870X2?

seidon

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har en pc som kjører 3870X2.

Forøvrig har jeg en Intel Quad 2,6Ghz og 4gb minne 800mhz.

jeg vurderer og oppgradere pc'en min og har sett litt på ATi 4870?

Gir det kortet mer kraft enn det jeg har?

Jeg bruker pc'en mest til spilling, slik som Crysis og need for speed.

kan jeg kjøre høyere grafikk med et 4870 kort?

Bare kom med forslag til andre kort og men jeg har ikke mer en 1Xpci-express port og en 450W strømforsyning.

Tusen takk for hjelpen! Gleder meg! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror de vil yte noe likt om ikke 3870X2 yter bedre, iværtfall eks. i benchmark program som 3dmark06, i spill vil nok 4870 yte litt bedre over hele skalan, men også her yter 3870x2 bedre noen steder, kommer ann på hvor godt spillet støtter crossfire.

Om du kvitter deg med ditt 3870X2 til fordel med et annet kort så si ifra, er kanskje interessert i et brukt et ;)

Lenke til kommentar
Tror de vil yte noe likt om ikke 3870X2 yter bedre, iværtfall eks. i benchmark program som 3dmark06, i spill vil nok 4870 yte litt bedre over hele skalan, men også her yter 3870x2 bedre noen steder, kommer ann på hvor godt spillet støtter crossfire.

Om du kvitter deg med ditt 3870X2 til fordel med et annet kort så si ifra, er kanskje interessert i et brukt et ;)

Jeg ville ikke skiftet til ett 4870 når du har et 3870x2 med mindre du klarer og selle 3870x2 kortet for en god penge med særdeles lite mellomlegg for og kjøpe nytt.. Kortene yter meget likt i grunn eneste er at 3870x2 har noen problemer med AA som 4870 ikke har. Ellers er ikke ditt 3870x2 så gammelt så det kan være en ide og vente på neste generasjons kortene, Du drar vell alle spill på fullt med korte alike vell med unntak av crysis og stalker clearsky...

Jeg gikk fra ett 3870x2 til ett 4870x2 men jeg ser at jeg ikke hadde trengt og gjort det med at mitt 3870x2 var godt nokk for de fleste spill ved 1920x1200, men det er jo ditt valg..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...