Gå til innhold

Våpenskjold i familien?

Flack90

Anbefalte innlegg

Nice. Men jeg tenker mest på familier der etternavnet slutter på -sen eller -son. Tror det er lite våpenskjold der ;)

Nah, jeg fant mange :) Mitt eget blant annet, som slutter på -sen

Fett! Det hadde jeg faktisk ingen anelse om. Tror jeg må søke jeg også! :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
IQ på høyt nivå! :rofl:

Det var jeg som svarte i gullkornet og tro meg, jeg har høy IQ. Jeg var sikkert bare veldig trøtt i øyeblikket jeg skrev det eller så har noen andre brukt min bruker til å skriver det siden jeg ikke kan huske å ha skrevet det selv!

Bra du fekk avkrefta dette!

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 4 uker senere...
Fy faen, ser at det er et våpenskjold for familienavnet mitt også... Er det noen måte å få bildet uten å måtte betale?

Bare høyreklikk på bildet, og lagre. Ikke det største bildet, du får sikkert et større om du kjøper liksom. Men det duger.

Her er forresten min families våpenskjold :)

post-118669-1230714270.jpg

Endret av kanonkent
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte et bilde for ca. 80kr.

Det var i 300dpi (2000 x 2400 px)

Jeg ville ikke vært sikker på at dere fant _deres_ våpenskjold når dere har så "vanlige" navn som Andreassen, Jensen, Hansen og Fredriksen og sånn...

Er jo maaange som har de navnene, og som dere kanskje er klar over, så er ikke alle med likt etternavn i familie.

Min mor heter Jensen, hun er ikke i familie med Siv Jensen. :p

Men, hvis dere VET at akkurat deres familie har, og vet sånn ca hvordan det ser ut, eller hva det er bilde av, og dere finner et som ligner/er det samme, så er det nok deres. Et våpenskjold til en familie trenger ikke være helt likt hver gang. Jeg har i hvertfall to versjoner av mitt eget. Og det kommer av at tiden har forandret seg, og forskjellige folk har tegnet det osv...

Endret av jale
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Slekta mi har våpenskjold, men jeg har designet mitt eget for å få det mer personlig. Slikt er ikke uvanlig i heraldikk, man kan godt ha et familievåpenskjold, og ett personlig.

Hvis dere virkelig vil slå på stortromma, anbefaler jeg å gå for signetring :) Jeg kjøpte fra historicalnames.com og var veldig fornøyd.

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

Dette er forøvrig vårt, og det er ikke noe vi har betalt for, men hatt i flere titalls generasjoner, som kan støttes med fakta fra Dansk Adels Aarbog, som gis ut hvert 3. år.

Til dere som vil ha våpenskjoldet til "familien" deres, sjekk www.houseofnames.com

post-78419-1269514139,5704_thumb.jpg

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...