Gå til innhold

Hovedkort problem (nå i riktig forum)

freddy

Anbefalte innlegg

Mottok i dag stolt en P4 1800 northwood prosessor, MSI 845 Ultra Aru, 256 DDR-ram og et Chieftec Dragon Big Tower.

1. Å feste diskettstasjon kan se ut til å bli en liten IQ-test.

2. Hovedproblemet er at jeg ikke får dette til å fungere. Hovedkortet har jo en såkalt D-bracket som skal diagnosere systemet. Denne signaliserer at oppstarten henger seg ved kontroll av minne. Nå har jeg prøvd minnebrikken i alle slottene, men jeg får samme signalet. Har prøvd brikken i en annen pc hvor den virket helt fin.

Synes også det er rart at PC'en slår seg på med en gang jeg skrur på strømmen bak ved strøminngangen. Trenger ikke skru på påknappen. Har festet alle ledninger slik det står i manualen.

Må nok ringe Komplett i morgen, men det frister ikke å måtte sende noe i retur, da jeg av erfaring ved at jeg da ikke vil har noen PC før til våren.

Noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fant løsningen på problemet mitt. Hadde bestil registrert RAM med ECC. Dette støttes ikke av dette MSI kortet, og jeg tipper at heller ikke andre DDR kort med Intels brikkesett støtter dette.

Nå lurer jeg bare på hvordan jeg skal få montert diskettstasjonen og harddiskene i Big Tower kabinettet. Nok en IQ test jeg foreløbig ikke har bestått

Ikke så smart jeg..

Lenke til kommentar

For å fest floppy må du først ta av front-dekslet på kabinettet. Ta av topp-delen skru ut de 2 feite skruene å dra ut floppy-boksen.

Redigering:

For å feste HD er det bare å dytte spaken til venstre å dra ut HD-boksen.

Hvis du lurer på hva den rare plast-bøla er til så er dette en "Card guide" til støtte opp gamle kjempestore ISA-kort, så den er bare å ta ut sammen med evt. overflødige vifte-fester.

[ Denne Melding var redigert av: Sliver på 2002-01-17 02:02 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...