Gå til innhold

For gammel til å spille dataspill?

Azidops

Anbefalte innlegg

Hei.

Har en paralell tråd gående på spillforumet om samme tingen. Men for å få et litt mer nyansert bilde så legger jeg den her slik at folk med andre interesser kan kommentere.

Jeg trener et småguttelag i fotball som er i alderen 12-13 år. Diskusjonen gikk om forskjellige dataspill, slik diskusjoner ofte gjør i den alderen. Da guttene fikk vite at jeg også spiller gjorde de store øyne. Hva, en voksen som spiller dataspill?

Det fikk meg til å tenke litt. Jeg er vokst opp med dataspill og er fra den første generasjonen der dataspill var helt vanlig leketøy. For meg har det vært helt naturlig å ta denne interessen med meg i voksen alder. Dette kan naturligvis ha noe med å gjøre at spillene har utviklet seg. Jeg ser ikke for meg at jeg hadde spilt spill hvis de fortsatt hadde holdt 1988 standarden. Selv om spilling har blitt mer akseptert så føler jeg at man blir litt uglesett hvis man sier at man spiller. Gaming er hobby for meg, men det nevner jeg ALDRI til noen.

Er det akseptert at voksne gamer eller blir de sett på som barnslige og umodne?

Selv er jeg 27 år. Er jeg for gammel til gaming?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Selv er jeg 27 år. Er jeg for gammel til gaming?
Nei... Game det du orker/har tid til/gidder.

Er selv 27 år og spiller masse pc-spill. Men jeg gidder rett og slett ikke sitte like mue med spill som jeg gjorde for f.eks. 10 år siden.

Lenke til kommentar

Det går ikke noen grense for å spille, men jo eldre du blir, jo mer unormalt blir det...

Det blir nesten det samme som at noen mener man er for ung, eller for gammel for å høre på visse typer musikksjangere ;)

Endret av Fatcrap
Lenke til kommentar

Jeg er 25 år. Jeg kommer til å nyte fremskrittene i spillverdenen til jeg ligger 6 fot under.

Jeg og alle kompisene mine på samme alder spiller en god del! Vi spiller xbox 360 spill (action, fps, bilspill osv). Selv om det har blitt mindre med årene grunnet mer ansvar med diverse bolig, bil, familie osv :)

Faren min er 52 år, og spiller wii sports bowling flittig. Han spiller også mange enkle nett-flash spill i kjedsomhetens stunder.

Jeg ser f.eks ikke for meg at de fleste 12 åringer skal ha full forståelse for alle tekniske begrepene som brukes i forza motorsport.

Spill nå om dagen blir som en interaktiv film. Og det finnes spill for enhver smak.

Jeg synes ikke du er for gammel til å spille. Bare gjør det du har lyst til, drit i hva andre sier :)

Uansett hvilken hobby eller interesse du velger, så er det alltid noen idioter som skal "ugle-se" det. Sånn er det norske samfunn blitt, desverre! Folk kan ikke passe sine egne saker, men må drive og glo og glo og bry seg med alt... hviske-tiske!

Det går ikke noen grense for å spille, men jo eldre du blir, jo mer unormalt blir det...

Det blir nesten det samme som at noen mener man er for ung, eller for gammel for å høre på visse typer musikksjangere ;)

Jeg er ikke enig i at det er unormalt for "eldre" å spille. Det er bare en fordom skapt av samfunnet. Folk bryr seg så jævlig mye om hva andre synes.

Mitt motto: Er det gøy, så versegod! Drit i alle andre. Hvis de vil være så trangsynte så... deres problem i grunn.

Lenke til kommentar

Jeg har tenkt til å forbli ung og livlig resten av livet! Og den dagen jeg slutter å spille data og tvspill så har jeg blitt gammel. Det kommer til å være en sorgens dag, men sannsynligvis kommer det aldri til å skje! Jeg lever bare 1 gang, og jeg hakke tenkt å gå glipp av noe morro bare fordi noen løkhuer har fått for seg at voksne ikke skal spille tv spill :!:

Spilling blir mer og mer vanlig blandt eldre folk. Hvorfor? Fordi de har vokst opp med gaming.

For 30 år siden hadde ikke foreldra våre dataspill. Hadde de derimot gjort det, hadde de nok holdt på i samme stil som vi gjør nå.

Word!

Lenke til kommentar

Ehhe det er kanskje en naturlig konsekvens da.

Men etterhvert som dagens TV-spill generasjon vokser opp, så blir det mindre og mindre merkelig at eldre folk spiller. Det vil hele tiden være dem som er eldre enn oss som vil synes det er merkelig, men de dør jo etterhvert, og da setter vi normen :)

Lenke til kommentar

For å si det sånn:

Hvis jeg blir for gammel til å spille så går jeg en dyster alderdom i møte. Sånn jeg ser det for meg så blir vi en helt ny type eldre generasjon når den tid kommer. Man blir garantert aldri for gammel til å game.

Som en liten side note så jobbet jeg selv på en barneskole for en stund siden, var på den tiden 23 år og alle 5.-6. klassingene der også rablet bare konstant om world of warcraft. Når de eventuelt fannt ut at jeg og spillte dette spillet så fikk de store øyner og sa at det var jo ikke laget for meg da, det var jo laget for 11 åringer, hehe. Men enhver som har spillt world of warcraft vet jo at det finnes et enormt alders spekter i det spillet.

Så svaret på spørsmålet ditt er garantert nei, du er langt fra for gammel til å spille :) Har du lyst har du lov.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...