Gå til innhold

Trenger forslag til nas el.lign

Anbefalte innlegg

Eksterne disker hoper seg opp, og diskplassene er spist opp.

Har nettopp hatt en diskkrasj (bad sector, som fikk HELE OS til å nekte å starte en millimeter). Ikke gøy når du tenker på at backup er noe du ikke har, og ikke har plass til.

Jeg kunne ha tatt min gamle pc, kobla til nettverket og lagret på den, og fyllt på disker evt.

Så har jeg jo sett at det finnes noe som heter nas... eller sas - som virker som en boks man kobler til nettet og lagrer på den.

Så...

Om jeg vil ha en boks, som står på 24/7 kobla til nettverket.

STILLE (jada, kjøper stille disker og putter i)

Må jo ta vanlige disker, gjerne kunne bygges fra 1 disk og utvide.

Ta forskjellige diskstørrelser(jada raid liker ikke sånn, men det går vel an å kjøre diskene som separate share??)

Raid er jo kult, av typen speiling og evt type 5 om det er mulig.

Bonus om man kan koble til eksterne usb disker.

Rimelig - ekke onkel skrue.

Satser på at noen har prøvd disse boksene og kan utdype om dem, og evt koorigere om noen av ønskene mine er tullete.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Etter et datakrasj uten backup, er også jeg i markedet for en NAS. Jeg trenger ikke store sakene, så jeg har sett på en D-Link DNS-313 og en 500GB HD som jeg kan koble til routeren. Er det noen som har erfaring med denne?

Ser at den har en USB-port. Kan jeg koble printeren min til denne og dermed dele den på mitt LAN? Eller er den porten kun for å koble NAS'n direkte til en PC?

Med FTP vil jeg vel også kunne hente/lagre data på NAS'n når jeg er ute og reiser med Laptop?

Lars H.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...