Gå til innhold

Trojanere, som jeg ikke blir kvitt,

Anbefalte innlegg

Jeg har en del trojanere som jeg ikke vet åssen jeg skal bli kvitt, når jeg søker med norton kommer ingen ting opp. men hvis jeg søker med Spyware Doctor så kommer det opp mange trojanere. Men jeg har ikke betalt for spyware, bruker bare gratis-versonen.

Noen tips åssen jeg skal bli kvitt trojanene? uten å betale for det?

det er disse jeg får opp når jeg søker:

Adware softomate

Hijacker affiliated with browser hijackers

Spyware Known bad sites

Adwere Play MP3z

Trojan Mailskinner

Trojan Lop.com

Adwere Mirar

RogueAntispyware

Håper jeg får noen svar, for jeg trenger virkelig å få rydda opp på pc'n,

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Slå av Systemgjenopprettingsfunksjonen.

http://support.microsoft.com/kb/310405/no

http://windowshelp.microsoft.com/Windows/n...6fb3f01044.mspx

2. Kjør Diskoppryddingsprogrammet for å slette gammle gjenopprettingspunkter.

Gjenopprettingspunktene skal automagisk bli slettet når du deaktiverer systemgjenoppretting, Diskopprydding kjøres for å vøære sikker på at disse er slettet.

3. Last ned: SUPERAntiSpyware - ewido micro scanner - Dr.Web CureIt! - Combofix og HijackThis

4. Kjør SUPERAntiSpyware Free {-Kjør Full Scan-} (PS: ta vare på SAS loggen)

5. Kjør ewido micro scanner

6. Kjør Dr.Web CureIt! {-Kjør Full Scan-} (PS: ta vare på CureIt loggen)

7. Kjør Combofix (PS: ta vare på loggen)

8. Kjør HijackThis (PS: ta vare på loggen)

9. Post SAS, CureIt, Combofix og HijackThis loggen i denne tråden.

Lenke til kommentar

Det anbefales ikke å deaktivere systemgjenopprettingen. Hvis pc'n blir 'ukjørbar' etter fjerning av virus, har man ingen punkt å gå tilbake til for evt. å prøve en annen måte å ordne problemet på. Rydding av slikt, tar man til slutt når pc'n er renset.

Lenke til kommentar
Det anbefales ikke å deaktivere systemgjenopprettingen. Hvis pc'n blir 'ukjørbar' etter fjerning av virus, har man ingen punkt å gå tilbake til for evt. å prøve en annen måte å ordne problemet på. Rydding av slikt, tar man til slutt når pc'n er renset.

Så alle store produsenter av antivirus/antispyware programmer lyver?

Eneste nytten Systemgjenoppretting har er å bruke systemressurser og harddisk plass.

Endret av Svenni212000
Lenke til kommentar
Så alle store produsenter av antivirus/antispyware programmer lyver?

Ingen som påstår at noen lyver, men man kan spørre seg hvorfor enkelte av produsentene foreslår at man skal slå av "system restore". Grunnen er at windows som kjent kjører backup av bestemte filer automatisk, også infiserte filer som enkelte av-prog da ikke får fjernet. Disse filene som ligger i restore-mappa kan man uansett fjerne etterpå når man har fått renset pc'n for malware. Det er en del av veiledningen. Dessuten brukes det som oftest prog. som også fjerner malware fra restore-mappa.

Eneste nytten Systemgjenoppretting har er å bruke systemressurser og harddisk plass.

Helt greit at du har din mening om dette. De som har hatt behov for denne funksjonen mener nok noe annet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...