Henrikfj- Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 For å forklare situasjonen. Jeg har nå mange klipp på dataen som jeg skal sette sammen til å bli en film i et redigeringsprogram. Disse klippene tar ganske stor plass, så det jeg lurte på er om at når jeg er har lagt in et klipp i redigeringsprogrammet og redigert det, kan jeg da slette det klippet som ikke er redigert? Lenke til kommentar
Aqualong Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Nei. I redigeringsprogrammet legger du ikke inn klipp, bare pekere til klippene. Sletter du klippene, vil ikke redigeringsprogrammet finne dem. Lenke til kommentar
Henrikfj- Skrevet 2. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2008 (endret) Men det vil ikke ta opp mere plass når jeg lager filmen, eller? Red: Etter som over halver harddisken er opptatt av klippene Endret 2. oktober 2008 av Henrikfj- Lenke til kommentar
Aqualong Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Når du holder på med redigeringen, tar ikke filmen din mer plass. Det er først når du skal rendre den, da får du en ferdig redigert film. Hvis du da er fornøyd med resultatet, og er sikker på at du ikke skal redigere mer på den, så kan du slette klippene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå