VinterUlv Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Hoihoi. Begynner å få problemer på jobben. En etter en har maskinene fått ustabilitet med internet explorer 7. Jeg begynner å mistenke en orm, men er ikke sikkert. Alle på kontoret har nå problemer med hjemmesider som vg.no og dagbladet.no. Ser ut som IE7 henger når 'bannerfarm' lastes. PC'ene, oppdateringer osv styres fra sentralt hold. Men jeg har nok rettigheter til å installere firefox, så det er iallefall gjort på min maskin (og firefox funker helt fint). Noen andre som har lignende erfaring eller en løsning? Lenke til kommentar
VinterUlv Skrevet 2. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2008 PC'ene bruker Mcaffee brannmur + antivirus, og epolicy orchestrator agent. Dette har aldri ført til problemer før. Lenke til kommentar
norbat Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 I IE: Verktøy->Alternativer for Internett->Avansert->Tilbakestill... Hvis det er mistanke om malware, så kan veiledningen følges. Lenke til kommentar
VinterUlv Skrevet 3. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2008 Eneste grunn til at jeg mistenker malware er fordi jeg har erfart selv tildligere at det var nok med en "banner" som vistes på websiden så var man infisiert (sikkerhetshull i IE, og Macromedia Flash og Adobe's plugins). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå