Gå til innhold

Intervju med Komplett

Anbefalte innlegg

Vel,det var iallefall ikke meg.

Hehe, neida det var ikke deg. Som sagt ble denne personen bannet fra forumet. Dette er lenge siden og har ikke sett han siden. Tror han fikk "livstidsban" eller noe sånt.

Bare tenk deg det... å ringe en annen på forumet for å fortsette en tåpelig diskusjon på telefon? Jeg svarte til og med høflig her på forumet på hans kritikk av meg, ivertfall i forhold til det han presterte å kalle meg. Og så å slenge dritt til moderatorene når de tar saken opp med han? Ikke rart han blir livstidsbannet da.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi stopper med off-topic prat her. Dette er en tråd for å diskutere en sak som er publisert på barbara.no og omhandler ikke dere personlige webshoperfaringer/anklager. Håper det er ok.

Når det gjelder intervjuet så har redaksjonen garantert fått med seg de ulike synspunktene, og vil helt sikkert ta de med i betraktningen til fremtidige intervjuer.

EOD?

Lenke til kommentar
Vi stopper med off-topic prat her. Dette er en tråd for å diskutere en sak som er publisert på barbara.no og omhandler ikke dere personlige webshoperfaringer/anklager. Håper det er ok.

EOD?

Ser ikke akkurat at jeg har vert så veldig "off-topic" her da mine personelige erfaringer var årsaken til at jeg reagerte på intervjuet og startet denne tråden. Likeså forbeholder jeg meg retten til å svare på kommentarer/beskyldninger som måtte komme.

Lenke til kommentar

Vil bare si at jeg synes at dette innlegget var veldig interessant og at jeg er enig med både Eric og Snekker'n.

Synes det er bra at Komplett/Eric svarer på innlegg her i forumet. Vil nok påstå at jeg ikke tviler på hardware.no's seriøsitet og integritet etter å ha lest de forskjellige innleggene. Jeg har lest artikler og tester på hw.no i "mange år" og fått mye god hjelp på veien. Og at det kommer tilbud samtidig som testene av samme produktet blir lagt ut er jo forståelig siden komplett sikkert vet hvilket produkt de lånte ut til hw.no til test og kan derfor håpe på at produktet får god kritikk og at mange vurderer de tilbudene som kommer opp som annonser på hw.no sine sider.

Og at det er folk som er misfornøyde som oftest 'klager' på forumet er jo klart. Som Eric sier så roser de som er fornøyde (slike som meg f.eks.) sjelden komplett (eller andre webshops for den saks skyld.) fordi de forventer at alt skal gå knirkefritt. Og Osram peker på at det er mange som klager, men er det virkelig mange i forhold til hvor mange pakker/varer de sender ut?

Kundeservice er viktig. Det er veldig varierende fra webshop til webshop hvordan returservicen og kundeservice generelt er. Og jeg mener at microplex har den beste kunde-/returservicen jeg har vært borti. Kan ikke sammenligne med alle andre webshopper fordi jeg ikke har returnert defekte varer veldig ofte (ergo jeg får som regel varer som virker :))

Stå på hw.no og jeg takker for 1000vis av artikler og tester som har hjulpet meg på veien. :wink:

Lenke til kommentar
Og Osram peker på at det er mange som klager, men er det virkelig mange i forhold til hvor mange pakker/varer de sender ut?

Det er jo ikke det som er poenget. Poenget er at det faktisk er mange som ikke er fornøyde her, med eller uten god grunn. Det bør jo nettopp da være i alles interesse (hw.no, komplett, brukerne) å finne ut hva komplett har tenkt til å gjøre med det. Komplett har i intervjuet beskrevet en situasjon som mange ikke kjenner seg igjen i. Da burde "journalisten" har fulgt opp dette.

Lenke til kommentar
Det er jo ikke det som er poenget. Poenget er at det faktisk er mange som ikke er fornøyde her, med eller uten god grunn. Det bør jo nettopp da være i alles interesse (hw.no, komplett, brukerne) å finne ut hva komplett har tenkt til å gjøre med det. Komplett har i intervjuet beskrevet en situasjon som mange ikke kjenner seg igjen i. Da burde "journalisten" har fulgt opp dette.

Det er jeg helt enig i, men jeg tenkte mer på innleggene her på forumet. Og at menneskelig svikt er vanskelige å unngå når det er snakk om så mange ordrer og retursaker hver dag. Det er sikkert ikke mye død-tid på returavdelingen.

Lenke til kommentar

Det er jeg helt enig i, men jeg tenkte mer på innleggene her på forumet. Og at menneskelig svikt er vanskelige å unngå når det er snakk om så mange ordrer og retursaker hver dag. Det er sikkert ikke mye død-tid på returavdelingen.

Enig i det, men da må seviceavdelingen vere villig til å innrømme feil iblandt og ikke bare automatisk hoppe opp på sin høye hest og bli der.

Lenke til kommentar

Jeg har et spørsmål som presser litt i hodebarken min, Eric :

Du sier dere har 2 dagers returtid + frakt.

Når dere har gjort feil, ber dere kunden vente på å motta spesiell returlapp dere sender ut, som han må klistre på returen sin, både fordi dere vil betale frakt, men også fordi returen skal prioriteres høyere og gå fortere gjennom retursystemet.

I Trondheim (og for øvrig alle andre steder jeg noen gang har bodd, inkludert Larvik) fungerer postsystemet slik at hvis man poster en pakke grytidlig på morgenen, er det en liten sjanse for at den ankommer mottakeren neste dag. I deres tilfelle henter vel posten mange ganger om dagen, så da går det muligens om dere poster senere på dagen.

Dere bruker ( i hvert fall i alle mine tidligere supportsaker med dere) minimum 1 dag på å behandle returer.

Dette betyr da at hvis man registrerer en retur på mandag, kan dere kanskje sende ut returlapp på tirsdag, og denne kommer i beste fall frem på onsdag, og kan da i beste fall (for en vanlig privatperson) sendes tilbake på torsdag, og kommer i beste fall frem til dere sent på fredag.

Da har man allerede tapt én dag, mest sannsynligvis mer, grunnet tregere postgang. I beste fall har da vinninga gått opp i spinninga ifbm. deres "2-dagers returtid", og man sitter igjen med å ha spart 22 kr.

I et vanlig tilfelle vil dette da ha tatt en del lenger tid (som i mitt tilfelle, 11 dager fra registrering av retur).

Mitt spørsmål blir da: Hvorfor har dere denne praksisen med utsendelse av prioriteringslapper, når dere alikevel hevder at behandlingstiden er 2 dager ? Avslører ikke dette at dere selv er klar over det faktum at behandlingstiden deres er langt mer enn 2 dager ?

Lenke til kommentar

Svar til Saft-Is:

Sitat fra mitt tidligere innlegg: "Internt så har vi nå en målsetning på å behandle alle returer til oss i løpet av tre arbeidsdager (målt fra pakken er kommet til oss og til vi lager en erstatningsordre på en ny vare). " (mine uthevninger).

Vi har altså en målsetning om å behandle alle returer i løpet av tre arbeidsdager. Som regel klarer vi dette, men i hektiske perioder kan det hende vi er noe på etterskudd. På samme måte så kan vi være nede på 1 dags behandlingstid i roligere perioder. Hvorfor dette regnes fra returen er kommet til oss regner jeg med at du forstår, men for å gi et lite hint: Transporttiden fra eks. Finnmark kan variere mellom en og syv dager avhengig av transportør...

Husk også på at dersom erstatningsvaren ikke er på lager kan det komme forsinkelser. Dette kan kanskje oppfattes som tregt, men skyldes at leverandøren enkelte ganger instruerer oss om hvilken vare vi skal erstatte med.

Med fare for å gjenta meg selv: Vi tjener ingenting på treg returbehandling og det er derfor vi faktisk er blant de raskeste nettbutikkene i Norge. Imidlertid så kan vi absolutt bli enda raskere og enda flinkere mtp retur og dette jobber vi kontinuerlig med.

mvh

Eric

Lenke til kommentar

Sitat fra mitt tidligere innlegg: "Internt så har vi nå en målsetning på å behandle alle returer til oss i løpet av tre arbeidsdager (målt fra pakken er kommet til oss og til vi lager en erstatningsordre på en ny vare). " (mine uthevninger).

Sitat fra artikkelen:

- I skrivende stund bruker vi eksempelvis to dager på å behandle en retursak

Vi har altså en målsetning om å behandle alle returer i løpet av tre arbeidsdager. Som regel klarer vi dette, men i hektiske perioder kan det hende vi er noe på etterskudd. På samme måte så kan vi være nede på 1 dags behandlingstid i roligere perioder. Hvorfor dette regnes fra returen er kommet til oss regner jeg med at du forstår, men for å gi et lite hint: Transporttiden fra eks. Finnmark kan variere mellom en og syv dager avhengig av transportør...

Jo lenger tid transporten tar, dess mindre taler i favør for å bruke slike returklistrelapper, da man får dobbel transporttid.

Husk også på at dersom erstatningsvaren ikke er på lager kan det komme forsinkelser. Dette kan kanskje oppfattes som tregt, men skyldes at leverandøren enkelte ganger instruerer oss om hvilken vare vi skal erstatte med.

Nok en gang motstrider det du sier begrunnelsen for å bruke slike returlapper. Hvis varen ikke er på lager, er det ingen vits i om returen blir fortere behandlet hos dere.

Med fare for å gjenta meg selv: Vi tjener ingenting på treg returbehandling og det er derfor vi faktisk er blant de raskeste nettbutikkene i Norge.

Dette utsagnet betviler jeg ganske sterkt, og flere med meg vil jeg tro.

Små butikker med personlig returservice er etter min oppfatning langt raskere enn deres automatiserte system når returen er utenfor A4-konseptet.

Hva bygger du i så fall dette utsagnet på ?

Misforstå meg rett, jeg mener ikke at dere er mørkemannen sjæl, men

det provoserer når selvskryt i intervjuer til de grader ikke stemmer med de faktiske forhold vi kunder opplever.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...