Gå til innhold

Intervju med Komplett

Anbefalte innlegg

Ser det er kommet et intervju med komplett på forsiden, og stiller meg spørsmålet om dette er noe som det kommer flere av med andre firmaer eller er det et resultat av nert sammarbeid. Grunnen til at jeg undres er at artikkelen ikke inneholder noen kritiske spørsmål eller kommentarer, men er heller en helsides gratisreklame for komplett.

Merker meg også at Erik Sandtrø reklamerer med deres eminente service jeg siterer: "I skrivende stund bruker vi eksempelvis 2 dager + frakttid på å behandle en retursak" sitat slutt. Jeg hoppet ganske høyt da jeg leste dette da jeg nylig har fått ordnet en retursak hos dem som tok ca 30 DAGER, i tillegg har jeg en retur inne hos dem som de bekreftet motatt den 20.3, altså for 7 dager siden. Lurer på om det var en skrivefeil i innlegget at det istedenfor 2 dager var ment å stå 2 mnd.

Kom gjerne med kommentarer (saklige)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg gremmes av å lese slikt, og er helt enig med Snekker'n og måten han starter tråden på. (kritisk spørsmål med snert i og velformulert så man føler man virkelig tar igjen, forøvrig AKKURAT slik spørsmål bør bli stilt mot komplett i denne artikkelen.)

Hvorfor trengte vi egentlig denne artikkelen? Vennligst si meg ETT nyttig formål med denne reklamen her for oss forbrukere.

Makan til fjompenisse. Bare svada, at de skal utbedre returtiden og servicen har de sagt i årevis nå, men servicen er like beryktet elendig, den verste i klassen.

( Det skal her dog nevnes at itbutikken.no stiller i en egen klasse hva svindel og ubegripelig dårlig service angår )

Lenke til kommentar

mine returer har også tatt lang tid, ikke uvanlig at pakken ble liggende i 5-6 dager før den i det hele tatt ble sett på.

På min siste retur gikk det betydlig raskere, noe jeg mistenker var pga at jeg fikk beskjed om å kontakte en av komplett sine ansatte slik han fikk sjekka pakken med en gang, da tok det plutslig 7 dager fra pakken var sendt til nytt kort lå på postkontoret her (ålesund)

Om trent alle webshoper er rask på salg, men det er service og retur som skiller de.

Lenke til kommentar

En annen ting er også produkter som blir testet på forumet, svert mange av dem kommer fra komplett og svert mange av dem får høye karakterer er dette et sammentreff eller? Vil få litt problemer med å ta seriøsiteten her på forumet på alvor etter dette og det er synd hvist man skal bli sittende å lure på om det virkelig er en nøytral test eller om det er en "sponset" test.

Lenke til kommentar
En annen ting er også produkter som blir testet på forumet, svert mange av dem kommer fra komplett og svert mange av dem får høye karakterer er dette et sammentreff eller? Vil få litt problemer med å ta seriøsiteten her på forumet på alvor etter dette og det er synd hvist man skal bli sittende å lure på om det virkelig er en nøytral test eller om det er en "sponset" test.

Akkurat DEN DER var vel litt tynn? Disse produktene får du kjøpt i 100-vis av andre webbutikker også, mange av de ligger litt under i pris i forhold til Komplett. Synd at du skal tenke så dumt..

Lenke til kommentar

Akkurat DEN DER var vel litt tynn? Disse produktene får du kjøpt i 100-vis av andre webbutikker også, mange av de ligger litt under i pris i forhold til Komplett. Synd at du skal tenke så dumt..

Ja jeg vet at mange selger samme varen, men i testen står det jo noe sånt som " stor takk til komplett som sendte oss varen" og ja jeg vet det står lignende ting om andre også, men det er summen av all komplettreklamen på forsiden + alle produkter i tester fra dem og i tillegg nå et helsides itervju som jeg heller vil kalle for en hel side gratis reklame da det eneste den inneholdt var hvor store, flinke og gode dem var. I tillegg var den jo ikke sann heller da det han sier om returer er direkte humbug.

Jeg har ikke sagt at hardwarw lar seg bestikke, men jeg blir automatisk skeptisk til slike forbindelser.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke sagt at hardware lar seg bestikke, men jeg blir automatisk skeptisk til slike forbindelser.

uh.gif

veel, kan ikke si at jeg er helt overbevist om det motsatte. dette gjelder også visse andre hendelser.

ofte aner jeg, at det ikke er direkte bestikkelser, men mer litt spyttslikking for å få annonsørene mer på gli. og, vel, noen skal faktisk leve på inntektene av hw.no.

synes dette er veldig uheldig. hele hw.no er begynt å stinke kommers (uten at det nødvendigvis er basert på disse teoriene), noen som husker tilbake for noen år siden? et med ildsjelaktig preg over hw.no da. www.archive.org

Lenke til kommentar

Får ikke de som tester varene som oftest beholde de også da? Dette er jeg helt sikker på at er blitt sagt i ett tidligere innlegg i en annen post av flere av de som gjøre testene.

Så ikke rart de reklamerer i stor grad for komplett da...HAdde gjort det samme jeg for masse gratis utstyr :wink:

Lenke til kommentar
Får ikke de som tester varene som oftest beholde de også da? Dette er jeg helt sikker på at er blitt sagt i ett tidligere innlegg i en annen post av flere av de som gjøre testene.

Så ikke rart de reklamerer i stor grad for komplett da...HAdde gjort det samme jeg for masse gratis utstyr :wink:

Joda det stemmer nok de har selv bekreftet at de får beholde det meste, og ingen må komme å si at de ikke blir påvirket av det.

Det nytter lite å påberope seg at man er uavhengig så lenge inntekten er fra levrandørene av testutstyr, det må dog sies at dette gjelder nok flere en bare hardware.no desverre.

Men en sånn anonse som den som var utgangspunktet for denne tråden kunne de ha spart seg for, det er ingen tvil om at komplett ble fornøyd med å få en hel side med gratis reklame fult og helt på sine egne premisser.

Lenke til kommentar

<REKLAME>

"Bak et hvert internasjonalt IT-konsern står en vegg av visjonære mennesker. Hos Nordens største maskinvarekonsern Komplett, står en 31 år gammel Eric Sandtrø. En lokal IT-gründer med teft for maskinvare og som har havnet i suksesspotten med distribusjonskanalene B2B og B2C."

</REKLAME>

viss dette er vegen hw.no m/samarbeidspartnere skal gå blir det tynt med folk etter kvart....

heile "intervjuet" ser ut som ein stor annonse for komplett.... :grumpy::evil:

ingen frå hw/barbara som vil forsvare/begrunne dette??

kommer det slike "intervju" med andre nettbutikker/bedrifter??? hvorfor er komplett valgt ut??

Lenke til kommentar

Vil ikke uttale meg om selve artikkelen da jeg ikke har noe med det å gjøre, men jeg kan avkrefte at vi får beholde noen som helst varer som kommer fra Komplett. Alle varer som testes derifra leveres tilbake umiddelbart etter testing.

Det snakket om at varer som man kan beholde er av noen få produsenter som sender ut samples til pressen.

Lenke til kommentar

Hadde en retursak med komplett, og det tok også ca 1 mnd før den var ordnet. Dessuten klarte de å returnere mitt tilgodehavende til en vilt fremmed konto, sikkert hyggelig for vedkommende, men til liten trøst for meg... :lol::lol:

Lenke til kommentar

( Det skal her dog nevnes at itbutikken.no stiller i en egen klasse hva svindel og ubegripelig dårlig service angår )

Dette er ikkje mi erfaring. Ved retur til ITbutikken gjekk det faktisk raskare enn til komplett, noke eg er veldig imponert over sidan vara blei sendt til Danmark!

Lenke til kommentar

Når det gjelder varer dere retunerer vil jeg sitere fra en annen tråd.

Yummy skrev, "Varer vi får beholde etter test beholder vi selv, eller selger dem. Varer vi_ikke_ får beholde sendes tilbake. Det er ikke ofte vi sender ting i retur til MP for å si det slik. sitat slutt.

Dette viser at dere får beholde varer som testes , og at ALT sendes tilbake til Komplett tror jeg hva jeg vil om. Neste intevju blir vel med MP.

Lenke til kommentar

har mange gode erfaringer med komplett.

dette gjelder selvsagt ikke butikken i møllergata (?) i oslo, hvor køen er håpløs, personalet jobber under stort press fra en støm av store-spørsmålstegn-kunder og hurtigkassa har jeg aldri sett i aksjon

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...