RandiA Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 På sin plass å forevige første snøen i oktober ja...ikke kommet her enda, men det var første natten det krøp under 0, ellers leste jeg i avisen at det har vært den mildeste oktober på 40-50 år her. Strålende sol fra blå himmel her i dag, sykkelen er fortsatt fremkomstmiddelet, men det varer vel ikke lenge nå før vi får besøk av det hvite her også. RandiA Lenke til kommentar
Kjetil-H Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Hehe, etter å ha sett de stolte greinene reise seg mot sky på den femtende ser dette ut som restene etter en passelig høststorm krydret av lett snøfall. Ser ikke ut som om det blir noe snø i Oktober i år her oppe, men nå er det fortsatt 50-60 timer å gå på også, da.. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 30. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2008 30. Oktober: Indelibly stamped. Engelsk tittel denne gangen ... 1(100s, f/5, ISO 400 Tom Lenke til kommentar
Ageurk Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Rent og pent, ikke noe kluss, men skulle likt å sett motivet når (lønne?)bladet lå der, så hadde vi fått litt mer kontrast. Er også usikker på om jeg liker vigneteringen. Men flotte linjer og komposisjon skal du ha. rule of thrids sitter ihvertfall inne ser det ut som. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Flott bruk av antydning. Her aktiveres fantasien med en gang. Bildet er nesten monokromatisk, s/h vil også fungere, men forskjellen er ikke påtakelig. Du vet jo at vi vet at du vet hva komposisjon er for noe. Vellykket idé. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Den var da veldig kreativ, du finner på det..... fint avstemte farger og stilrent det der... RandiA Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Dette likte jeg godt. Godt sett og perfekt komponert. Det eneste som er litt dumt er at du har fått et snev av gjenskinn - dette gjør at kontrasten ikke er fullt så sterk som den kunne ha vært. Men uansett så var dette en høydare. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 31. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2008 31. Oktober: Om det ikkje går buss. Da har jeg kommet til veis ende på oktoberfesten. Og da er kanskje på sin plass å avslutte med et bilde som minner oss om tiden vi går inn i. 1/80s, f/8, ISO 400 Jeg vil samtidig takke for alle kommentarer og innspill. Tom Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 1. november 2008 Forfatter Del Skrevet 1. november 2008 Litt statistikk og en oppsummering fra meg også. 1028 bilder på 31 dager; derav en dag (11.10) bare var halveis oktoberfest (familiefest på kvelden med Tamron 17-50mm). Det blir rett over 8GB med RAW filer. Jeg slet litt med at 24mm-en er temperamentsfull og gir softe/uskarpe bilder innimellom. Kan virke som dagsformen ... 24mm på crop tilsvarer ca 38mm FF og er sånt sett et greit walkabout objektiv. Men ugreit når jeg vil tett innpå (noe som egentlig ikke er så rart). Synes selv at jeg fikk til en del brukbare bilder, og må si meg godt fronøyd med denne festen. Takk til alle som var med - det ble en hyggelig fest. Tom Lenke til kommentar
marekz Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Takk for mange fine bidrag, og ikke minst for initiativet til oktoberfesten - nok en gang! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå