Gå til innhold

Oktoberfest 2008 - tomsi42 - EF 24mm

Anbefalte innlegg

Jeg tillater meg litt bildekritikk - det er litt lite for øynene å finne på her. Himmelen bidrar ikke med så mye. Kunne du ha senket kameraet og funnet et interessepunkt i forgrunnen, som kunne gitt et utgangspunkt for videre titting innover i bildet?

Må vel si meg enig i det du sier der. Det eneste "interessante" som jeg kunne puttet i forgrunnen var en sliten jerry kanne ...

Som jeg prøvde meg på, men med et annet utsnitt - syntes det ikke fungerte.

post-126935-1224615450_thumb.jpg

Tom

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fin høst-stemning på bildet, og ganske fint lys, men er litt enig med Anew her...aner jeg en ørliten horisontskjevhet kanskje?

RandiA

Horisonten er skjev, men det er ikke sikkert det er i den retningen du tror ;)

Tom

:!: :!: ..du vet da ikke hva jeg tror, Tom ;)

RandiA

Lenke til kommentar
Huff, håper du ikke lever på dette hver dag.

Nei,da. Og dette er nok til to middager :D

Men sett i sammenheng med tittelen passer jo bildet veldig godt. En serie, eller collage, basert på dette temaet burde kunne la seg gjøre. Nesten humoristisk denne da.

Det er en ide som bør prøves ut.

Tom

Lenke til kommentar

Går ut i fra at lyset mot kirkeveggen kommer fra en lyskaster og ikke sola, da var det i så fall ganske mørkt når du tok bildet. Ser ut som du har skrudd opp ISO'en litt, men det er flust med detaljer her. F.eks. de utvendige stigtrinnene på kirketårnet, og lynavlederen opp til spiret. Synes de greinene i forgrunnen passer fint, og gir ekstra dybde siden gravsteinene er veldig mørke her. Godt eksempel på at soloppgang (og nedgang for den del) gir mulighet for en helt annen stemning enn dagslys.

Lenke til kommentar

Det stemmer at dette er lys fra lyskaster. Dette bildet ble tatt på vei tilbake til bilen; og dermed håndholdt. Derfor høy ISO. Lyset var bedre bare et kvarter før.

Stativbildene ble ikke helt det jeg håpet på; bl.a. som det B-mennesket jeg er, ikke fikk med meg at blender sto på f/2.8. (Har i tillegg en tendens til å glemme kamera innstillinger når jeg finner "gode" motiver...)

Et annet utsnitt, 15m før.

post-126935-1224783652_thumb.jpg

Jeg skal tilbake med stativet etter oktoberfesten. 24mm er en uegnet brennvidde for akkurat denne kirken. Må nok ned på 15-20mm tenker jeg. Eller opp på 50-85mm.

Tom

Lenke til kommentar

Holder en knapp på en kamuflert rakettsilo. Må si jeg stusser litt på hva dette er, kunne foreslått brønn, men det stemmer ikke helt med den gule lappen, en brønn er da normalt ikke brannfarlig? Er det nedgang til kloakknettet?

Du har fått meg til å lure på hva som skjuler seg her, så da har du antakelig oppnådd det du ønsket med bildet. Fiffig konstruksjon i alle fall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...