tomsi42 Skrevet 21. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2008 Jeg tillater meg litt bildekritikk - det er litt lite for øynene å finne på her. Himmelen bidrar ikke med så mye. Kunne du ha senket kameraet og funnet et interessepunkt i forgrunnen, som kunne gitt et utgangspunkt for videre titting innover i bildet? Må vel si meg enig i det du sier der. Det eneste "interessante" som jeg kunne puttet i forgrunnen var en sliten jerry kanne ... Som jeg prøvde meg på, men med et annet utsnitt - syntes det ikke fungerte. Tom Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Fin høst-stemning på bildet, og ganske fint lys, men er litt enig med Anew her...aner jeg en ørliten horisontskjevhet kanskje? RandiA Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 22. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2008 Fin høst-stemning på bildet, og ganske fint lys, men er litt enig med Anew her...aner jeg en ørliten horisontskjevhet kanskje?RandiA Horisonten er skjev, men det er ikke sikkert det er i den retningen du tror Tom Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Jerrykanna så da ganske så spennende ut, den tror jeg du kunne ha fått til noe med. En liten vri på eksempelbildet ditt kanskje. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Fin høst-stemning på bildet, og ganske fint lys, men er litt enig med Anew her...aner jeg en ørliten horisontskjevhet kanskje?RandiA Horisonten er skjev, men det er ikke sikkert det er i den retningen du tror Tom :!: :!: ..du vet da ikke hva jeg tror, Tom RandiA Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 22. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2008 (endret) Ingen høydare i dag heller, men et resultat av litt testing i forbindelse med fotokonkurransen. 22. Oktober: Ungkars-middag 1/30s, f/6.3, ISO 400 Tom edit: leif Endret 22. oktober 2008 av tomsi42 Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Huff, håper du ikke lever på dette hver dag. Men sett i sammenheng med tittelen passer jo bildet veldig godt. En serie, eller collage, basert på dette temaet burde kunne la seg gjøre. Nesten humoristisk denne da. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 22. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2008 Huff, håper du ikke lever på dette hver dag. Nei,da. Og dette er nok til to middager Men sett i sammenheng med tittelen passer jo bildet veldig godt. En serie, eller collage, basert på dette temaet burde kunne la seg gjøre. Nesten humoristisk denne da. Det er en ide som bør prøves ut. Tom Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Orginalt og arti bilde, men du får minus for å ha valgt potetmos med gressløk. Ikke godt! Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 23. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2008 Liker du ikke potetmos med gressløk Smaker jo som papp uten Over til dagens fangst: 23. Oktober: Tanum kirke i morgengry 1/80s, f/4, ISO 640 Tom Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Den var flott...spesielt lyset har du fanget fint. RandiA Lenke til kommentar
andreasoverland Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 17. oktober er min favoritt så langt. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Går ut i fra at lyset mot kirkeveggen kommer fra en lyskaster og ikke sola, da var det i så fall ganske mørkt når du tok bildet. Ser ut som du har skrudd opp ISO'en litt, men det er flust med detaljer her. F.eks. de utvendige stigtrinnene på kirketårnet, og lynavlederen opp til spiret. Synes de greinene i forgrunnen passer fint, og gir ekstra dybde siden gravsteinene er veldig mørke her. Godt eksempel på at soloppgang (og nedgang for den del) gir mulighet for en helt annen stemning enn dagslys. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 23. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2008 Det stemmer at dette er lys fra lyskaster. Dette bildet ble tatt på vei tilbake til bilen; og dermed håndholdt. Derfor høy ISO. Lyset var bedre bare et kvarter før. Stativbildene ble ikke helt det jeg håpet på; bl.a. som det B-mennesket jeg er, ikke fikk med meg at blender sto på f/2.8. (Har i tillegg en tendens til å glemme kamera innstillinger når jeg finner "gode" motiver...) Et annet utsnitt, 15m før. Jeg skal tilbake med stativet etter oktoberfesten. 24mm er en uegnet brennvidde for akkurat denne kirken. Må nok ned på 15-20mm tenker jeg. Eller opp på 50-85mm. Tom Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 24. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2008 24. Oktober: Trone eller rakett-silo ? 1/200s, f/5.6, ISO 200 Tom Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Holder en knapp på en kamuflert rakettsilo. Må si jeg stusser litt på hva dette er, kunne foreslått brønn, men det stemmer ikke helt med den gule lappen, en brønn er da normalt ikke brannfarlig? Er det nedgang til kloakknettet? Du har fått meg til å lure på hva som skjuler seg her, så da har du antakelig oppnådd det du ønsket med bildet. Fiffig konstruksjon i alle fall. Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Hehe, artig konstruksjon. Tror rakettsilo er det beste tipset, har George W. vært innom med skjoldet sitt? Av kirkebildene likte jeg det andre best - fantastisk lys! Det blir en anelse sært siden "rumpen" til kirken blir så dominerende, men dette gjør jo bildet litt anderledes også. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Den var da vittig.... :!: :!: fine farger hadde den også, tenk at det kan bli så stilig ut av noe slikt RandiA Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 25. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2008 Det er faktisk en propan tank! Med litt kreativ kobling og en lighter, så kunne dette blitt en skikkelig rakett Ikke at jeg anbefaler det ... Så over til noe helt annet, dagens bilde: 25. Oktober: Benker i fri dressur 1/160s, f/5.6, ISO 400 Tom Lenke til kommentar
Anew Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Tittelen fikk meg i det minste til å flire. Jeg syns den fremre benken har et hint av uskarphet - hvor har du fokusert? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå