k.n.b Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Merkelig at det så stor forskjell i oppfattelsen av et bilde avhengig av hvilke farger man (ikke) har brukt. Her så fargebildet litt tilfeldig ut, men s/h så gjennomtenkt ut. Lyset er jo supervikig i s/h-bilder da. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 18. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2008 Merkelig at det så stor forskjell i oppfattelsen av et bilde avhengig av hvilke farger man (ikke) har brukt. Her så fargebildet litt tilfeldig ut, men s/h så gjennomtenkt ut. Lyset er jo supervikig i s/h-bilder da. Du er inne på noe her. For sort/hvit bildet nærmer seg det jeg hadde i hodet før jeg tok bildet. Men, fargebildet er nok desverre nærmere virkeligheten Tom Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 18. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2008 18 Oktober: Traktor-eggene har kommet til rette. Endelig fant jeg ut hvor traktor eggene hadde blitt av. Her er noen av de. 1/400s, f/2.8, ISO 200 Tom Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 18 Oktober: Traktor-eggene har kommet til rette.Endelig fant jeg ut hvor traktor eggene hadde blitt av. Her er noen av de. Tom Oi, det var noen saftige, flotte traktoregg ja...riktig prakteksemplarer de der. Fotogene var de også :!: RandiA Lenke til kommentar
Anew Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Et traktorklekkeri? Du så ingen nyfødte små? Pass deg om du kommer over en mammatraktor med valper - de skal vistnok være veldig agressive. Det er derfor man så sjelden ser bilder av dem. Litt synd at eggene er skjeve - det fikk det hele litt ut av balanse for meg. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 18. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2008 Litt synd at eggene er skjeve - det fikk det hele litt ut av balanse for meg. Bare eggene, eller hele bildet ? Tom Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Litt synd at eggene er skjeve - det fikk det hele litt ut av balanse for meg. Bare eggene, eller hele bildet ? Tom Hele bildet har en anelse skjevhet, Tom..går sikkert greit å rette opp det...eggene er fine uansett. RandiA Lenke til kommentar
Anew Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Litt synd at eggene er skjeve - det fikk det hele litt ut av balanse for meg. Bare eggene, eller hele bildet ? Tom Hele bildet har en anelse skjevhet, Tom..går sikkert greit å rette opp det...eggene er fine uansett. Nja - jeg kikket på høyspentmastene, og de så ganske rette ut, så jeg tror rett og slett eggene ligger litt skjevt. Synd med høyspentmastene, for de gjør det vanskelig å rette opp bildet. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Nja - jeg kikket på høyspentmastene, og de så ganske rette ut, så jeg tror rett og slett eggene ligger litt skjevt. Synd med høyspentmastene, for de gjør det vanskelig å rette opp bildet. Akkurat det kikket jeg også på....tok inn bildet og rettet opp ca 3 grader, da ble horisont rett etter mitt syn, (Men mastene ikke rett ) RandiA Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 18. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2008 Det er mastene jeg har rettet opp etter. Eggene ligger ikke vannrett - det er riktig. Jeg har prød meg litt frem i Elements i kveld, men det blir egentlig ikke noe bedre - bare anderledes. Tom Lenke til kommentar
Oljens Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 (endret) 18 Oktober: Traktor-eggene har kommet til rette. Endelig fant jeg ut hvor traktor eggene hadde blitt av. Her er noen av de. Tom Beskjæring på venstre side og bruk av 4:3, litt oppskarping og litt heving av mellomtonene gir dette resultatet: Edit: Gikk litt fort i svingene, har redusert str. og format Endret 19. oktober 2008 av Oljens Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 UGH bmp 1.67mb er alt jeg har å si. Hørt om jpeg? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 19. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2008 19. Oktober: En vandrer i høstfarger. Dere har vel ikke gått lei på høstfarger enda, så her er en runde til. ZodZ på søken etter et passende motiv. 1/200s, f/8, ISO 400 Tom Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Der var det mange fine høstblader ja, både på bakken og over bakken...fint høstbilde det der ja...nei, blir ikke lei av høstfargene...noe må man da ha å glede seg over i høstværet RandiA Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 (endret) Dere har vel ikke gått lei på høstfarger enda, så her er en runde til. ZodZ på søken etter et passende motiv. Hvem skulle trodd at ZoDz var så fotogen? Jeg liker uansett bildet. Bakken er overstrødd med blader, men samtidig henger mange nok gylne eksemplarer igjen på trærne til at det gir en fargefest mot den blå himmelen. 18. oktober: Håper vi kommer snart kommer frem til de innerste hemmelighetene til disse skapningene. Det er nok rett og slett litt nedoverbakke der de første ligger. Uansett en fin linje innover som mer eller mindre fortsettes av høyspentlinjene. Endret 19. oktober 2008 av k.n.b Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 20. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2008 (endret) 20. Oktober: Festen er over. 1/50s, f/4.5, ISO 200 Bildet er (foreløbig) kun på flickr da diskusjon.no har server problemer. Blir fikset når alt er på plass igjen. Tom Endret 21. oktober 2008 av tomsi42 Lenke til kommentar
Anew Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 20. Oktober: Festen er over. Dette hadde jeg sansen for - mulig du kunne ha fått til en litt bedre diagonal innover i bildet? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 20. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2008 Joda, en mer tydelig diagonal hadde gjort seg; og det ville vært mulig, uten at jeg måtte stå ute i veibanen. Skulle også ønske at det var en liten haug med søppel mellom de to haugene som er der. Tom Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 21. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2008 21. Oktober: Rett etter solnedgang, Oslofjorden En kjølig kveldsteming med utsikt mot Nesøya. 1/200s, f/5.6, ISO 640 Tom Lenke til kommentar
Anew Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Jeg tillater meg litt bildekritikk - det er litt lite for øynene å finne på her. Himmelen bidrar ikke med så mye. Kunne du ha senket kameraet og funnet et interessepunkt i forgrunnen, som kunne gitt et utgangspunkt for videre titting innover i bildet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå