Gå til innhold

Oktoberfest 2008 - tomsi42 - EF 24mm

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
14. Oktober: Skrot i høstsol

Skrot i høstsol, høst på dynga, ...

Titler som bare skriker etter bilder. Ser ut som en av disse "uoffisielle" søppelplassene dette. Lurer på hvordan du snubler over det ene forsøplede stedet etter det andre. Fin fokus her på den noe tilårskomne krakken. Alle hovedmotivers mor.

Lenke til kommentar
12. Oktober: Høst i Gudvangen

post-126935-1223836213_thumb.jpg

1/80s, f/5.6, ISO 200

Det var ikke så bra vær på veien hjem fra Bergen. Men et høstmotiv ble det.

Siste bilde som behandles i GIMP på en eee for denne gang.

Tom

Det var vel mer slik:post-160486-1224023418_thumb.jpg

jeg mente du kunne croppe.

Men i ettertid skjønner jeg at kanskje særlig gjerdet i forgrunnen er viktig. Hotellet også. Det som irriterer (oj!, sterke ord)meg med det er den store, hvite påskriften med HOTELL på bygget. Den synes jeg ødelegger litt av den ellers fantastiske stemningen. Kanskje det hadde vært en idé å redigere vekk HOTELL, eller klone vekk hele bygget? Kanskje ikke. Bildet er jo utrolig kult (- men jeg reagerte på at noe kolliderte med naturen.)

Lenke til kommentar
Det var vel mer slik: --8<-- snip --8< --

jeg mente du kunne croppe.

Men i ettertid skjønner jeg at kanskje særlig gjerdet i forgrunnen er viktig. Hotellet også. Det som irriterer (oj!, sterke ord)meg med det er den store, hvite påskriften med HOTELL på bygget. Den synes jeg ødelegger litt av den ellers fantastiske stemningen. Kanskje det hadde vært en idé å redigere vekk HOTELL, eller klone vekk hele bygget? Kanskje ikke. Bildet er jo utrolig kult (- men jeg reagerte på at noe kolliderte med naturen.)

Det er også en vri. Kan være enig at teksten på hotellet er veldig skrikende. Personlig ville jeg kun tonet det ned slik at synes når man så etter.

Tom

Lenke til kommentar
Hadde bildet blitt bedre om du hadde fått med hele planten?

Godt spørsmål. Jeg tok bare dette ene bildet og da valgte jeg dette utsnittet. Jeg kuttet litt i bunn, da det var noe grønt der, men ingentig på sidene. Men jeg kan prøve igjen - planten er hos naboen.

Tom

Lenke til kommentar
Dette speilet har vært foreviget før

Er det noe slik som at fotografen vender alltid tilbake til åstedet? Det er uansett morsomt med slike saker som kan vri på perspektivet. Her får du også en ekstra innramming av at bakgrunnen har et annet lys enn det som avbildes i speilet. Kom gjerne med mer av dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...