RandiA Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 10. Oktober: En regntung høstdag i Bergen. Stemningsfullt bilde, fine farger,men kunne gjerne byttet ut øl-glasset med en kopp te ja... RandiA Lenke til kommentar
satchmo Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 8. og 9. var skikkelig høstbilder og Hallingdalbildet aller beste. Jeg ser ikke noe skjevhet i bildet ihvertfall. Flotte høstfarger og eksta pluss for det litt "utflytende" speilbildet i vannet. Dagens bilde er en helt annen sjanger. Kanskje s/hv. kunne gjort seg på dette motivet? Uansett - pils og krim er bra det! God helg! Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 10. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2008 (endret) Dagens bilde er en helt annen sjanger. Kanskje s/hv. Jeg satt og lurte litt på akkurat det. Men jeg har egentlig bestemt meg å fullføre hele oktoberfesten i farge. Mest fordi jeg kjørte sort/hvitt i hele april Tom Endret 10. oktober 2008 av tomsi42 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 11. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2008 I dag så blir det bruk av andre objektiver - så da kommer det ikke et offisielt bilde for denne dagen. Uoffisielt, så har jeg et på lur 11. oktober: Utsikt fra et hotellvindu 1/250s, f/5.6, ISO 400 (24mm selvsagt) Heldigvis har gravemaskinene tatt fri i dag. I går startet de før jeg hadde lyst til å stå opp Dette bildet må seriøst igjennom PS når jeg kommer hjem ... Tom Lenke til kommentar
marekz Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Mange flotte høstmotiv, liker spesielt 9. oktober. Du har fanget en spesiell stemning, en flott speiling i vannet, fine kontraster. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 12. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2008 12. Oktober: Høst i Gudvangen 1/80s, f/5.6, ISO 200 Det var ikke så bra vær på veien hjem fra Bergen. Men et høstmotiv ble det. Siste bilde som behandles i GIMP på en eee for denne gang. Tom Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Toppet seg flott det bildet der ja, Tom RandiA Lenke til kommentar
satchmo Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Fint høstbilde igjen - det gjorde seg med tåkedotten på toppen der. Lenke til kommentar
Fotofashion Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 hotellet gir virkelig skala til bildet. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 10. oktober: "*) En kaffe eller te hadde sikkert gjort like godt.". En skikkelig bløff. Akkurat som det finnes noen substitutt for øl med Maigret. Man det var kanskje kjølig ute. 11. oktober (uoffisielt): De to gravemaskinene rammer fint inn den heller traurige anleggsplassen, den ene med høstfarger også. 12. oktober: Her begynner det å smake fugl igjen. Nå liker jeg dystre landskaper (bl.a.), og dette er både vilt og dystert. Så høstlig som en oktoberfest kan ønske seg. Lenke til kommentar
Kvarten Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 12. oktober var virkelig fint. Hotellet setter litt perspektiv på hvor små vi er i møte med naturen. Lenke til kommentar
magneska Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Bildet fra 12. oktober var fint! Synes amputasjonen av gjerdet i forgrunnen forstyrrer noe, men ellers var det bra! Lenke til kommentar
Kjetil-H Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Er det bare jeg som ser en to-tre troll oppover fjellsidene? Bortsett fra gjerdet (som er en typisk ting som stikker seg frem i ettertid), godt komponert! Det blir kanskje litt kritthvitt på toppen, men sånt skjer Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 13. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2008 Er det bare jeg som ser en to-tre troll oppover fjellsidene? Bortsett fra gjerdet (som er en typisk ting som stikker seg frem i ettertid), godt komponert! Det blir kanskje litt kritthvitt på toppen, men sånt skjer Du er nok ikke den første som ser troll der. Jeg vil nok tro at jeg kan få til litt mer i himmelen når jeg etterbehandler bildet i PS Elements som jeg kjenner bedre. Og gjerdet er tatt med bevisst; delvis for å få mer dybde i bildet, delvis fordi en crop rett under hotellet blir for trangt. Tom Lenke til kommentar
Ageurk Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Syns dette siste (12.Oktober) kanskje er ditt beste bilde til nå (etter å ha raskt sett igjennom tråden). Setter fjellet og høstfargene i et bra perspektiv, tåken på toppen gjør seg godt. Også fin forgunn med det gamle gjerdet. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 13. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2008 13. Oktober: Sett ned farten. 1/100s, f/2.8, ISO 400 Her går det så sakte at det gror mose på skiltene. Tom Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Det var nå i hvert fall et klart, tydelig, fokusert skilt... :!: RandiA Lenke til kommentar
FunFact Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Likte særlig 12. oktober (av de siste bildene). Hvis jeg hadde tatt bildet selv ville jeg kanskje kuttet ut/croppet vekk hotellet i bunnen. Men ellers en herlig og trolsk/eventyrlig stemning. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 13. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2008 Likte særlig 12. oktober (av de siste bildene). Hvis jeg hadde tatt bildet selv ville jeg kanskje kuttet ut/croppet vekk hotellet i bunnen. Men ellers en herlig og trolsk/eventyrlig stemning. Jeg prøvde også meg på et bilde uten hotellet. Men da mister vi følelse av stor natur ... For de som er interessert: Ellers takk til alle for innspill og kommentarer. Synes selv at jeg har fått til en del mere i år enn i fjor. Tom Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Her går det så sakte at det gror mose på skiltene. Skikkelig bra. Rett og slett morsom den der... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå