Gå til innhold

Oktoberfest 2008 - tomsi42 - EF 24mm

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

8. og 9. var skikkelig høstbilder og Hallingdalbildet aller beste. Jeg ser ikke noe skjevhet i bildet ihvertfall. Flotte høstfarger og eksta pluss for det litt "utflytende" speilbildet i vannet. Dagens bilde er en helt annen sjanger. Kanskje s/hv. kunne gjort seg på dette motivet? Uansett - pils og krim er bra det! God helg! :thumbup:

Lenke til kommentar
Dagens bilde er en helt annen sjanger. Kanskje s/hv.

Jeg satt og lurte litt på akkurat det. Men jeg har egentlig bestemt meg å fullføre hele oktoberfesten i farge. Mest fordi jeg kjørte sort/hvitt i hele april ;)

Tom

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

I dag så blir det bruk av andre objektiver - så da kommer det ikke et offisielt bilde for denne dagen.

Uoffisielt, så har jeg et på lur ;)

11. oktober: Utsikt fra et hotellvindu

post-126935-1223717293_thumb.jpg

1/250s, f/5.6, ISO 400 (24mm selvsagt)

Heldigvis har gravemaskinene tatt fri i dag. I går startet de før jeg hadde lyst til å stå opp :mad:

Dette bildet må seriøst igjennom PS når jeg kommer hjem ...

Tom

Lenke til kommentar

10. oktober: "*) En kaffe eller te hadde sikkert gjort like godt.". En skikkelig bløff. Akkurat som det finnes noen substitutt for øl med Maigret. Man det var kanskje kjølig ute.

11. oktober (uoffisielt): De to gravemaskinene rammer fint inn den heller traurige anleggsplassen, den ene med høstfarger også.

12. oktober: Her begynner det å smake fugl igjen. Nå liker jeg dystre landskaper (bl.a.), og dette er både vilt og dystert. Så høstlig som en oktoberfest kan ønske seg.

Lenke til kommentar
Er det bare jeg som ser en to-tre troll oppover fjellsidene?

Bortsett fra gjerdet (som er en typisk ting som stikker seg frem i ettertid), godt komponert! Det blir kanskje litt kritthvitt på toppen, men sånt skjer :)

Du er nok ikke den første som ser troll der. Jeg vil nok tro at jeg kan få til litt mer i himmelen når jeg etterbehandler bildet i PS Elements som jeg kjenner bedre. Og gjerdet er tatt med bevisst; delvis for å få mer dybde i bildet, delvis fordi en crop rett under hotellet blir for trangt.

Tom

Lenke til kommentar
Likte særlig 12. oktober (av de siste bildene). Hvis jeg hadde tatt bildet selv ville jeg kanskje kuttet ut/croppet vekk hotellet i bunnen. Men ellers en herlig og trolsk/eventyrlig stemning.

Jeg prøvde også meg på et bilde uten hotellet. Men da mister vi følelse av stor natur ...

For de som er interessert:

post-126935-1223935466_thumb.jpg

Ellers takk til alle for innspill og kommentarer. Synes selv at jeg har fått til en del mere i år enn i fjor.

Tom

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...