k.n.b Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Har du dandert bladene, eller bare lå de sånn? Jeg har knapt nok mot til å ta et direkte bilde av høstblader som dette, godt noen tør. Alltid vanskelig å bestemme seg for om man kun skal ha med blader, ha med litt/mye luft rundt, setting av fokus. Jeg vil i høyeste grad kalle bildet dagsaktuelt, har vasset i slike senest i dag. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 7. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2008 Jeg må nok innrømme at jeg har flyttet på løvene og ryddet vekk gress (misset et strå). Av en eller annen grunn fikk jeg det for meg at løvet til venstre burde være avkuttet (ikke spør hvorfor). Jeg kunne ikke gå lengre unna for da kom det mye rot inn på bildet. Tom Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 8. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2008 8. Oktober: Høststemning fra Nydalen 1/60s, f/5.6, ISO 800 Modifisert i GIMP på eee denne gangen. Finpussing vil skje når jeg kommer hjem. Tom Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Oi, det var nydelig, Tom. Sååå flotte farger! Fin komposisjon...hva gjorde du med det i etterkant da? Noe jeg kan lære.. :!: RandiA Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 8. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2008 Ikke så mye. Justerte eksponering og hvitbalanse i RAW-konverteren (UFRaw). Justerte så levels og tok en liten unsharp mask. Pluss justerte horistonten med crop ... Tom Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Ikke så mye. Justerte eksponering og hvitbalanse i RAW-konverteren (UFRaw). Justerte så levels og tok en liten unsharp mask. Pluss justerte horistonten med crop ... Tom Hmmm.. det var nå det meste det da... :!: RandiA Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 8. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2008 Ikke så mye. Justerte eksponering og hvitbalanse i RAW-konverteren (UFRaw). Justerte så levels og tok en liten unsharp mask. Pluss justerte horistonten med crop ... Tom Hmmm.. det var nå det meste det da... :!: RandiA Vanligvis justerer jeg kontrast og saturation også, Det kan også hende jeg er innom highlight shadows mm. også ... Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Vanligvis justerer jeg kontrast og saturation også, Det kan også hende jeg er innom highlight shadows mm. også ... Ikke frustrer meg helt nå da.... ..du vet jeg sliter med det der. RandiA Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Du har kommet i skikkelig høstmodus etter hvert ja. Akerselva flyter visst ikke stille om dagen. Er dette utsikt ca. fra kontoret? I så fall er det ikke den verste utsikten akkurat nå. Jeg ser du var ute før meg, så du slapp antakelig unna det verste regnværet. Gamle ærverdige murbygninger er ikke ueffent som bakgrunn her. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 8. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2008 Det er ikke fra kontorvinduet; det er litt lenger opp langs elven. Jeg ser ut på Agresso-bygget fra kontoret mitt. Den veggen som ses bak Lamborgini bildene som har vært i BK denne uken. Jeg unngikk regnet ved å ta bildet på morgenen Tom Lenke til kommentar
FunFact Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Veldig fin kontrast mellom de gule og de grønne bladene. Og hvis man ser nøyere så ser man et tre nesten uten blader i det hele tatt. Nice. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 10. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2008 Jeg gir meg ikke med pittoreske høst-motiv. Etter en tur over fjellet i strålende vær; så må det deles. 9. Oktober: Høst i Hallingdal. 1/125s, f/11, ISO 200 Dette er tatt et eller annet sted mellom Hallingporten og Nesbyen ... Tom Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Jo, dette likte jeg. Skarpt og kontrastrikt, et tydelig bevis på høstens betydelige anmarsj Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Litt av en speiling i det landskapet ja, og en flott blå høsthimmel... RandiA Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Veldig bra høstbilde Tom. Et av de bedre i denne omgangen. Lenke til kommentar
Kvarten Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 9. okt. var veldig bra. Flotte og klare farger. Du er heldig som får reist av gårde til slike omgivelser. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 10. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2008 fiks horisonten Tro nok ikke det er mye om å gjøre - det ser du på husene. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 10. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2008 (endret) Ettersom de iherdige regndråpene ødela bildene mine av den gamle skuta Stord I, så trakk jeg innomhus. Pils* og krim går ann det også. 10. Oktober: En regntung høstdag i Bergen. 1/20s, f/2.8, ISO 1600 edit: Fortsatt GIMP + UFraw på en Asus eee pc Tom *) En kaffe eller te hadde sikkert gjort like godt. Endret 10. oktober 2008 av tomsi42 Lenke til kommentar
Kvarten Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 *) En kaffe eller te hadde sikkert gjort like godt. Det hadde det sikkert gjort, men like godt? Nei, trur ikke det. Bildet ditt ga meg ihertfall lyst på en øl til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå