Gå til innhold

Oktoberfest 2008 - tomsi42 - EF 24mm


Anbefalte innlegg

Har du dandert bladene, eller bare lå de sånn? Jeg har knapt nok mot til å ta et direkte bilde av høstblader som dette, godt noen tør. Alltid vanskelig å bestemme seg for om man kun skal ha med blader, ha med litt/mye luft rundt, setting av fokus. Jeg vil i høyeste grad kalle bildet dagsaktuelt, har vasset i slike senest i dag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ikke så mye. Justerte eksponering og hvitbalanse i RAW-konverteren (UFRaw). Justerte så levels og tok en liten unsharp mask. Pluss justerte horistonten med crop ...

Tom

Hmmm.. det var nå det meste det da... :!:

RandiA

Vanligvis justerer jeg kontrast og saturation også, Det kan også hende jeg er innom highlight shadows mm. også ...

Lenke til kommentar

Du har kommet i skikkelig høstmodus etter hvert ja. Akerselva flyter visst ikke stille om dagen. Er dette utsikt ca. fra kontoret? I så fall er det ikke den verste utsikten akkurat nå. Jeg ser du var ute før meg, så du slapp antakelig unna det verste regnværet. Gamle ærverdige murbygninger er ikke ueffent som bakgrunn her.

Lenke til kommentar

Ettersom de iherdige regndråpene ødela bildene mine av den gamle skuta Stord I, så trakk jeg innomhus. Pils* og krim går ann det også.

 

10. Oktober: En regntung høstdag i Bergen.

post-126935-1223650222_thumb.jpg

1/20s, f/2.8, ISO 1600

 

edit: Fortsatt GIMP + UFraw på en Asus eee pc

 

Tom

 

*) En kaffe eller te hadde sikkert gjort like godt.

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...