Gå til innhold

Oktoberfest 2008 - tomsi42 - EF 24mm


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ser at du kommer fra et ødelagt hjem, Tom. Det var synd dere ikke hadde råd til vedlikehold.

 

Å vise forfallet gjennom det skeive vinduet, innrammet av loslitt panel sier det meste. Ellers hjalp den siste oppskarpingen betraktelig, selv om det er vanskelig å få det dønn skarpt.

Lenke til kommentar
Jeg ser at du kommer fra et ødelagt hjem, Tom. Det var synd dere ikke hadde råd til vedlikehold.

Det var alkoholen som ødela hjemmet - HB-apparatet eksploderte :)

 

Å vise forfallet gjennom det skeive vinduet, innrammet av loslitt panel sier det meste. Ellers hjalp den siste oppskarpingen betraktelig, selv om det er vanskelig å få det dønn skarpt.

Vi får se hvor bra det kan bli - når jeg får herjet med det i Elements ...

Lenke til kommentar
Opplever du ofte "softe" bilder i GIMP? Jeg sliter selv med dette etter konvertering i UFRaw. Må være et eller annet jeg gjør feil i konverteringa tror jeg. Kan jo ikke være mulig å bomme på fokus i hert eneste bilde.

Dagens bilde er justert med Photoshop Elements - så i mitt tilfelle er det nok objektivet, kameraet eller fotografen som er problemet.

 

Jeg testet UFRaw+Gimp for første gang i går, så det er for tidlig å mene så mye om det. Min teori er at ACR legger på litt sharpness, UFRaw gjør det ikke. Det er ikke noe galt i det; man må bare være klar over det, og justere skarpheten i ettertid.

 

Tom

Lenke til kommentar
Ikke stor kunst i dag heller, men noen har som sagt hentet traktor-eggene sine ...

Siden du tydeligvis har dette området veldig tilgjengelig, kunne du jo ha fulgt etter traktoreggene og dokumentert klekkingen. Evt. fortsatt med å følge oppveksten fra små leketraktorer frem til store fullvoksne firhjulstrekkere.

 

Forøvrig nesten en vemodig høststemning her som jeg kjenner igjen fra barndommen. Gyllent høstløv, halmstubbene som står igjen, rim på bakken, dype traktorspor som er hardfrosset etter en kald natt. Til og med tømmerlunnen har du fått med.

Lenke til kommentar
Herlige farger da!!! Veldig sterke og samtidig med gode nyanser og kontraster til hverandre. Føler at vinkelen rett ovenfra gjør at bildet blir litt flatt. Kanskje croppet litt hardt også?

Takk for fin kritikk. Det er ingen crop; jeg vurderte å fjerne det løvet oppe til venstre; men valgte å ta bildet slik som det ble.

 

Tom

 

edit: litt

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Blir det for dumt å kommentere når man er enig med de over seg?

 

Synes det siste bildet ditt var kjempebra. Likte fargene veldig godt, men du kunne kanskje gått noen cm tilbake (siden du tydeligvis ikke har croppet/beskåret bildet) for å unngå å miste hjørnet på det ene bladet.

 

Herregud det er gøy å være kritisk! ;o)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...