Newar Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 (endret) Hei sliter med dårlig tale. Lager ofte stemmen min litt lys for å virke hyggelig men det høres helt feil ut har jeg funnet ut etter båndopptak. Snakker generelt veldig lite. Er det noen her som har tips? Jeg vil ha den gromstemmen som man finner på reklamen. Vel, ikke så ekstrem da men dere skjønner sikkert. Endret 2. oktober 2008 av Newar Lenke til kommentar
Thomaes Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 (endret) Sett på opptakeren og snakk en kort setning. Gjør det om og om igjen med så mange forskjellige stemmer du klarer, og så spill av og prøv å koke mulighetene ned til færre og færre, så øver du deg på de du syns hørtes bra ut. Er vel ingen annen lett utvei Endret 2. oktober 2008 av gravitic Lenke til kommentar
likferd Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Alle synes de høres rare ut på opptak. Dette er på grunn av at når du hører deg selv snakke blir lyden påvirket av vibrasjonene stemmebåndet lager i hodet, mens på opptak hører du hvordan du egentlig høres ut for andre. Jeg ville ikke lagt for mye vekt på det, oddsen er at de rundt deg ville synes det var mye rarere om du plutselig fikk en helt annen stemme enn du vanligvis har Lenke til kommentar
Bearar Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Legg ut et klipp på youtube, få oss til å kommentere det, så plutselig er du på talerstolen. Lenke til kommentar
fjeddiu Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Se på folk, ikke skjelv og ikke fingre med hendene Utrolig vanskelig faktisk :/ Lenke til kommentar
Sodd Ball Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Jeg har fått kommentarer om at jeg snakker for lavt, men jeg hører det ikke selv. Når jeg snakker i klassen tror jeg den holder et vanlig nivå, selv om jeg synes jeg snakker høyt selv. Lenke til kommentar
Honey Badger Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Jeg har fått kommentarer om at jeg snakker for lavt, men jeg hører det ikke selv. Når jeg snakker i klassen tror jeg den holder et vanlig nivå, selv om jeg synes jeg snakker høyt selv. Same. Jeg også har fått høre at jeg snakker lavt, og har en tendens til å falle tilbake på det hele tiden, selv om jeg prøver å snakke tydlig og moderat høyt. Men om jeg snakker til en større gruppe retter stemmen seg utrolig nok av seg selv, og plutselig snakker jeg veldig høyt og klart. TS: Jeg har hørt at det skal hjelpe på stemmen å ligge på magen på gulvet og synge. Lenke til kommentar
Newar Skrevet 3. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2008 Aha. Hadde håpt på at noen hadde no konkrete teknikker å komme med. Noe som irriterer meg, og sikkert andre, grenseløst er at jeg ofte sier: hmmmm.., eeeeeeeeehhhh, jaaaaaaaa osv. Må bli kvitt disse. Høres helt teit ut. :S Lenke til kommentar
Honey Badger Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Jeg bryr meg ikke om folk sier sånne ting. Det gjør helt sikkert ikke andre heller. Det som derimot kan være en ulempe er at det får deg til å framstå som mer usikker. Beste måten å bli kvitt det på er nok bare å være bevisst på å ikke si det helt til det har blitt vane. Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Vär selvstendig ha tro på at du klarer det og vär en smule arrogant. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Vær frekk. Gi faen. Ingen evaluerer deg, du er best. Ingenting betyr noe som helst, men du kan jo for moro skyld fremføre talen du har forberedt. Sånne ting. Lenke til kommentar
Blue Scholar Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Vær frekk. Gi faen. Ingen evaluerer deg, du er best. Ingenting betyr noe som helst, men du kan jo for moro skyld fremføre talen du har forberedt. Sånne ting. Dette. Lenke til kommentar
Newar Skrevet 4. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2008 (endret) Sett på opptakeren og snakk en kort setning. Gjør det om og om igjen med så mange forskjellige stemmer du klarer, og så spill av og prøv å koke mulighetene ned til færre og færre, så øver du deg på de du syns hørtes bra ut. Er vel ingen annen lett utvei Skal prøve dette. Takk for tipset Endret 4. oktober 2008 av Newar Lenke til kommentar
Newar Skrevet 4. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2008 (endret) Har ett annet problem også relatert til tale. Føles ofte som jeg har bomullsdotter i kjeften når jeg snakker. Dere har sikkert hørt utrykket. Blir liksom litt mumlete. Er det noe jeg kan gjøre med dette? Endret 4. oktober 2008 av Newar Lenke til kommentar
Nidaroo Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Dette omhandler vel en mannlig karakter. Om du er snør-fette, bør du vel tenke deg om før du snakker ut. Så antar jeg ordene blir mer korrekte og samstemte. Iallefall sånn jeg selv har opplevd det tidligere utfra meg selv. Lenke til kommentar
Newar Skrevet 5. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2008 Hva er en snørrfitte? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Det er når du ... hmm hmm ... også nyser du. Men jeg tror han mener noe annet. Lenke til kommentar
Nidaroo Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Hva er en snørrfitte? Hvorfor får du inne ordet snørrfitte? Jeg er da for faen ingen nordlending, der går vel ordet fette som fitte. Les engang til, please. Lenke til kommentar
Newar Skrevet 7. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2008 Hva er en snørrfitte? Hvorfor får du inne ordet snørrfitte? Jeg er da for faen ingen nordlending, der går vel ordet fette som fitte. Les engang til, please. Åjah. Det forklarer jo saken. Lenke til kommentar
Jethrotulling Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Jeg bryr meg ikke om folk sier sånne ting. Det gjør helt sikkert ikke andre heller. Jeg bruker å telle antall "øøøøh..." når folk har presentasjoner i klassen og gi en liten premie til den som har flest Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå