Gå til innhold

Oktoberfest 2008 - Carmelita - 50 mm manuell fokus


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk for kommentarer :D

 

10. oktober

F-nummer: F/3.5

Eksponeringstid: 20 sek

ISO-hastighet: 100

 

Dette er tatt fra Ytre Kolbu (langt utpå Toten). Jeg tror det er Kolbu sentrum jeg har tatt bilde av, men jeg er neimen ikke sikker.

I dag er jeg ikke helt fornøyd. Det ble noe rart noe med det hele. Men det er tross alt mitt første nattebilde.

post-132318-1223729421_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Dette er tatt fra Ytre Kolbu (langt utpå Toten). Jeg tror det er Kolbu sentrum jeg har tatt bilde av, men jeg er neimen ikke sikker.

I dag er jeg ikke helt fornøyd. Det ble noe rart noe med det hele. Men det er tross alt mitt første nattebilde.

Kjørte via Ytterkolbu (Møllerhagen) til Lena i helgen jeg også. Tok et hengebjørkbilde for Oktoberfesten mellom Lena og Raufoss.

Det kan se ut som det er tendens til et lysskimmer rett over horisonten. Ved å kjøre enda lenger eksponering, kan det hende du kunne fått frem mer her. Ellers kan det lønne seg å ta slike bilder rett før det blir helt mørkt (slik at man får med noe himmel). Men det kommer an på hva man ønsker. Downtown Kolbu er vel ikke stedet med verst lysforurensning her til lands tror jeg.

 

11. oktober er ganske herlig med et tykt teppe løv som dekker alt unntatt ytterst på trappetrinnene.

 

Ganske traurig stemning på 12. oktober. Fin effekt som understreker at barnet ikke vet helt hvor hun hører til.

 

13. oktober. Når du først valgte dette motivet, synes jeg du har løst det bra med bruk av selektiv fokus. Liker at strengene flyter utover mot venstre.

Lenke til kommentar

Tusen takk for kommentarer, og ikke minst tusen takk for all tiden dere bruker på det.

 

14. oktober

F-nummer: F/5.6

Eksponeringstid: 1/800 sek

ISO-hastighet: 400 (irriterer meg at jeg glemte å sjekke den)

 

Dette er et bilde av ei utrolig herlig jente, og det syns jeg skinner gjennom. Hun hadde det mye moro med å base rundt i løvet. Jeg hadde ordentlig problemer med å velge bilde i dag. Om dette er det beste vet jeg ikke helt.

post-132318-1224011677_thumb.jpg

Endret av carmelita
Lenke til kommentar

6.Oktober er min favoritt hittil. Her føler jeg du har fått til et flott bilde både med tanke på lys, komposisjon og motiv.

 

Nattbildet ditt er nok for mørkt for at jeg skal få noe ut av det.

 

11 Oktober gir en flott følelse av høst. Her jeg bor er det dårlig med høstfarger, her er det for det meste bare ekkel gul og brun. Ikke veldig inspirerende.

Lenke til kommentar

15. oktober - oktobermorgen

 

F-nummer: F/2.8

Eksponeringstid: 1/30 sek

ISO-hastighet: 320

 

I dag visste jeg at jeg kom til å få det travelt, og da jeg oppdaget bilen i dag morges (5 minutter forsinket) dro jeg opp kameraet, og tok et kjapt bilde på auto uten blitz. Mer rakk jeg ikke, hvis ikke hadde jeg kommet for sent til skolen. Fikk sett på det et tiendelssekund før jeg heiv meg i bilen, så jeg hadde flaks. Dette er det eneste bildet jeg har tatt i dag.

post-132318-1224102109_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...