k.n.b Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 8. oktober er en højdare. Liker fokusen på vannet som renner nedover, og som fungerer som filter for de ufokusert fargefeltene bak. Rett og slett et bilde jeg skulle ønske jeg hadde klart å ta selv. Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Her var det mange vellykkede eksponeringer! Favorittene så langt er den ensomme benken fra 3. oktober, og gårsdagens selvlysende appelsin bak en regntung glassrute. Lenke til kommentar
carmelita Skrevet 9. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2008 (endret) 9. oktober F-nummer: F/14 Eksponeringstid: 25 sek ISO-hastighet: 100 Endret 9. oktober 2008 av carmelita Lenke til kommentar
EiSvIn Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Syntes dette bildet var ganske artig, det ble en fin effekt fra billysene som kjører forbi. :-) Og så blir man sittende å lure på hva i all verden det lyset som er midt i bildet er for noe... Lenke til kommentar
xdeathcab Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Likte de to siste bildene du har lagt ut her, utrolig godt! : ) Lenke til kommentar
satchmo Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Bildet ditt 8. okt. var knallbra! Litt mer blandet på ditt aller siste ut fra min smak! Lenke til kommentar
carmelita Skrevet 11. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2008 Takk for kommentarer 10. oktober F-nummer: F/3.5 Eksponeringstid: 20 sek ISO-hastighet: 100 Dette er tatt fra Ytre Kolbu (langt utpå Toten). Jeg tror det er Kolbu sentrum jeg har tatt bilde av, men jeg er neimen ikke sikker. I dag er jeg ikke helt fornøyd. Det ble noe rart noe med det hele. Men det er tross alt mitt første nattebilde. Lenke til kommentar
carmelita Skrevet 11. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2008 11. oktober F-nummer: F/3.5 Eksponeringstid: 1/200 sek ISO-hastighet: 100 Lenke til kommentar
Kvarten Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Dette var bra. Det ser ikke ut som om dette er et sted der det er så mange som går. Likte godt at trappa knapt var synlig gjennom alt løvet, og mange høstfarger. Lenke til kommentar
carmelita Skrevet 12. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2008 (endret) 12. Oktober - "skilsmissebarn" F-nummer: F/4 Eksoneringstid: 1/60 sek ISO-hastighet: 100 Eksponeringskompensasjon: -5 Endret 12. oktober 2008 av carmelita Lenke til kommentar
carmelita Skrevet 13. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2008 13. oktober F-nummer: F/1.8 Eksponeringstid: 1/15 sek ISO-hastighet: 400 Ikke fornøyd i det hele tatt i dag. La oss si det sånn da, at jeg har ikke hatt tid til å dra kameraet ut av sekken. Så dette er et nødstilfelle, hvor jeg bare vil få lagt ut et bilde. Lenke til kommentar
FunFact Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 11. oktober var et fantastisk og herlig bilde. Skikkelige høstfarger, og tankene går til steder som blir besøkt altfor sjelden. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Dette er tatt fra Ytre Kolbu (langt utpå Toten). Jeg tror det er Kolbu sentrum jeg har tatt bilde av, men jeg er neimen ikke sikker.I dag er jeg ikke helt fornøyd. Det ble noe rart noe med det hele. Men det er tross alt mitt første nattebilde. Kjørte via Ytterkolbu (Møllerhagen) til Lena i helgen jeg også. Tok et hengebjørkbilde for Oktoberfesten mellom Lena og Raufoss. Det kan se ut som det er tendens til et lysskimmer rett over horisonten. Ved å kjøre enda lenger eksponering, kan det hende du kunne fått frem mer her. Ellers kan det lønne seg å ta slike bilder rett før det blir helt mørkt (slik at man får med noe himmel). Men det kommer an på hva man ønsker. Downtown Kolbu er vel ikke stedet med verst lysforurensning her til lands tror jeg. 11. oktober er ganske herlig med et tykt teppe løv som dekker alt unntatt ytterst på trappetrinnene. Ganske traurig stemning på 12. oktober. Fin effekt som understreker at barnet ikke vet helt hvor hun hører til. 13. oktober. Når du først valgte dette motivet, synes jeg du har løst det bra med bruk av selektiv fokus. Liker at strengene flyter utover mot venstre. Lenke til kommentar
carmelita Skrevet 14. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2008 (endret) Tusen takk for kommentarer, og ikke minst tusen takk for all tiden dere bruker på det. 14. oktober F-nummer: F/5.6 Eksponeringstid: 1/800 sek ISO-hastighet: 400 (irriterer meg at jeg glemte å sjekke den) Dette er et bilde av ei utrolig herlig jente, og det syns jeg skinner gjennom. Hun hadde det mye moro med å base rundt i løvet. Jeg hadde ordentlig problemer med å velge bilde i dag. Om dette er det beste vet jeg ikke helt. Endret 14. oktober 2008 av carmelita Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Absolutt et bilde å bli glad av. Synes du har fanget personligheten hennes bra - det er ikke vanskelig å se at hun har det moro. Tom Lenke til kommentar
Kvarten Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 14.oktober. Dette bringer tilbake barndomsminner fra jeg en gang baset i masse høstløv i Vigelandsparken. Det hender vist at bikkjer gjør det også, og litt til. Bilturen hjem var preget av gjennomtrekk. Huff. Men ellers et greit bilde som speiler noen av høstens gleder. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Hun ser ut som hun fryder seg i løvet ja. Jeg liker måten du har komponert dette på. Bakenfor og på alle kanter er det tilsynelatende et uendelig løvhav. Lenke til kommentar
Ageurk Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 6.Oktober er min favoritt hittil. Her føler jeg du har fått til et flott bilde både med tanke på lys, komposisjon og motiv. Nattbildet ditt er nok for mørkt for at jeg skal få noe ut av det. 11 Oktober gir en flott følelse av høst. Her jeg bor er det dårlig med høstfarger, her er det for det meste bare ekkel gul og brun. Ikke veldig inspirerende. Lenke til kommentar
carmelita Skrevet 15. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2008 15. oktober - oktobermorgen F-nummer: F/2.8 Eksponeringstid: 1/30 sek ISO-hastighet: 320 I dag visste jeg at jeg kom til å få det travelt, og da jeg oppdaget bilen i dag morges (5 minutter forsinket) dro jeg opp kameraet, og tok et kjapt bilde på auto uten blitz. Mer rakk jeg ikke, hvis ikke hadde jeg kommet for sent til skolen. Fikk sett på det et tiendelssekund før jeg heiv meg i bilen, så jeg hadde flaks. Dette er det eneste bildet jeg har tatt i dag. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Med untak av natt- og gitarbildene er dette særdeles bra gjennomført. Dagens var riktig flott, men mon tro om det hadde tålt å være en aning mykere? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå