Gå til innhold

Oktoberfest 2008 - Carmelita - 50 mm manuell fokus


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mitt første bidrag - 2. oktober

 

Jeg skjønte ikke hvordan man legger til EXIF i bildet, så om noen kunne hjelpe meg litt med det så er jeg veldig takknemlig.

 

EXIF

Brennvidde: 50 mm

F-nu

Jeg skjønte ikke hvordan man legger til EXIF i bildet, så om noen kunne hjelpe meg litt med det så er jeg veldig takknemlig.mmer: 1.8

Eksponeringstid: 1/640 sek

ISO-hastighet: 100

Bilde tatt dato: 02/10/2008 14:40

post-132318-1222953885_thumb.jpg

Endret av carmelita
Lenke til kommentar
Fint :)

 

Takk :)

 

Mitt bidrag for 3. oktober. Gjøvik gård er rett og slett helt herlig i sin høstdrakt.

Bor du på Gjøvik? Har bodd der i en kort periode jeg også. Og selvfølgelig har jeg et "syskenbån" der.

 

Rimelig teppebombet med løv på Gjøvik gård nå ser jeg. Fint komponert.

 

Jeg gjør nok det ja. Tilbringer dagene på musikklinja for tiden. Hadde syskenbån på Gjøvik før jeg flyttet hit jeg også, alle må jo ha det.

Ja, det er helt nydelig der. Takk :)

Endret av carmelita
Lenke til kommentar

Jeg liker bildene dine - alle sammen. Motiv og komposisjon er stort sett bra, selv om jeg nok syns det første er litt ute av balanse, og skarphetsområdet er plassert for "dypt" i postkassebildet. Liker etterbehandlingen din også.

Endret av Anew
Lenke til kommentar
Er det bilde av de skapene som står utenfor fotostudio nede i medie-gangen der? : P

 

Likte bildet ^^

 

De er nok på musikklinja. Folk flest har ikke bevegd seg så langt inn i musikkjungelen på skolen :p Takk forresten!

 

Jeg liker bildene dine - alle sammen. Motiv og komposisjon er stort sett bra, selv om jeg nok syns det første er litt ute av balanse, og skarphetsområdet er plassert for "dypt" i postkassebildet. Liker etterbehandlingen din også.

 

Ahh... Tusen takk :) Jeg er forøvrig enig med deg på både det første bildet og postkasse-bildet. Må prøve meg på de en gang til tror jeg.

Lenke til kommentar

Eieren av fingrene heter Olav, og han er veldig veldig flink til å spille piano. Jeg skulle hilse så mye fra han. Folk flest vil nok heller kjenne han igjen for å være hotellekspert på finn.no-reklamene.

Ble ikke helt fornøyd med bildet i dag, men det får gå. Ikke alle dager man har god nok tid til å få til noe skikkelig.

 

F-nummer: F/1.8

Eksponeringstid: 1/25

ISO-hastighet: 200

post-132318-1223409474_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Fingerstilliningen på høyrehånda tyder på at han har lært klaverteknikk ja. Hva ble spilt her?

 

Alternerende ibenholt og elfenbein er ganske mye benyttet for lek med DOF, så det er en øvelse som krever litt for å skille seg ut. Her synes jeg du kommer bra ut av det, nettopp fordi du først og fremst konsentrerer deg om hendene.

Lenke til kommentar

Litt ironisk det med stykkevalg akkurat her. Det ser ut som han spiller noe herlig noe fra Händel eller noe sånt noe, men egentlig spiller han 23 tommer av postgirobygget. Er i forbindelse med samspill på skolen av han øvde på den.

 

Tusen takk :) Hva skal jeg si? Han har hender som en ekte pianist.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...