carmelita Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 (endret) Bruker: Carmelita Utfordring: Minst 15 bidrag (samt kun manuell fokus, siden autofokus ikke går med det kameraet og det objektivet) Deltakernivå: Amatør Utstyr: Nikon D40x og Nikkor AF 50 mm F/1.8 Endret 2. oktober 2008 av carmelita Lenke til kommentar
carmelita Skrevet 2. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2008 (endret) Mitt første bidrag - 2. oktober Jeg skjønte ikke hvordan man legger til EXIF i bildet, så om noen kunne hjelpe meg litt med det så er jeg veldig takknemlig. EXIF Brennvidde: 50 mm F-nu Jeg skjønte ikke hvordan man legger til EXIF i bildet, så om noen kunne hjelpe meg litt med det så er jeg veldig takknemlig.mmer: 1.8 Eksponeringstid: 1/640 sek ISO-hastighet: 100 Bilde tatt dato: 02/10/2008 14:40 Endret 2. oktober 2008 av carmelita Lenke til kommentar
AasmundMo Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Exif-info ligger i bildet, så det er ikke noe du må legge til manuellt;) Eller var det fint bilde selv om fokusen ikke ser ut til å sitte perfekt. Lenke til kommentar
carmelita Skrevet 2. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2008 Takktakk Fokuset er ikke helt der, jeg vet, men forhåpentligvis blir jeg flinkere utover måneden. Lenke til kommentar
carmelita Skrevet 3. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2008 (endret) Mitt bidrag for 3. oktober. Gjøvik gård er rett og slett helt herlig i sin høstdrakt. Endret 3. oktober 2008 av carmelita Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Mitt bidrag for 3. oktober. Gjøvik gård er rett og slett helt herlig i sin høstdrakt. Bor du på Gjøvik? Har bodd der i en kort periode jeg også. Og selvfølgelig har jeg et "syskenbån" der. Rimelig teppebombet med løv på Gjøvik gård nå ser jeg. Fint komponert. Lenke til kommentar
carmelita Skrevet 3. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2008 (endret) Fint Takk Mitt bidrag for 3. oktober. Gjøvik gård er rett og slett helt herlig i sin høstdrakt. Bor du på Gjøvik? Har bodd der i en kort periode jeg også. Og selvfølgelig har jeg et "syskenbån" der. Rimelig teppebombet med løv på Gjøvik gård nå ser jeg. Fint komponert. Jeg gjør nok det ja. Tilbringer dagene på musikklinja for tiden. Hadde syskenbån på Gjøvik før jeg flyttet hit jeg også, alle må jo ha det. Ja, det er helt nydelig der. Takk Endret 3. oktober 2008 av carmelita Lenke til kommentar
carmelita Skrevet 4. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2008 4. Oktober Brennvidde: 50 mm F-nummer: F/1.8 Eksponeringstid: 1/40 sek ISO-hastighet: 100 Lenke til kommentar
carmelita Skrevet 6. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2008 6. Oktober - noe er galt F-nummer: F/1.8 Eksponeringstid: 1/25 ISO-hastighet: 200 Lenke til kommentar
xdeathcab Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Er det bilde av de skapene som står utenfor fotostudio nede i medie-gangen der? : P Likte bildet ^^ Lenke til kommentar
Anew Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 (endret) Jeg liker bildene dine - alle sammen. Motiv og komposisjon er stort sett bra, selv om jeg nok syns det første er litt ute av balanse, og skarphetsområdet er plassert for "dypt" i postkassebildet. Liker etterbehandlingen din også. Endret 6. oktober 2008 av Anew Lenke til kommentar
carmelita Skrevet 6. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2008 Er det bilde av de skapene som står utenfor fotostudio nede i medie-gangen der? : P Likte bildet ^^ De er nok på musikklinja. Folk flest har ikke bevegd seg så langt inn i musikkjungelen på skolen Takk forresten! Jeg liker bildene dine - alle sammen. Motiv og komposisjon er stort sett bra, selv om jeg nok syns det første er litt ute av balanse, og skarphetsområdet er plassert for "dypt" i postkassebildet. Liker etterbehandlingen din også. Ahh... Tusen takk Jeg er forøvrig enig med deg på både det første bildet og postkasse-bildet. Må prøve meg på de en gang til tror jeg. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Fin effekt av at låsene går horisontalt innover og blir brutalt brutt av de vertkale linjene. Liker også fokusen på låsen som står på snei. Stilig. Lenke til kommentar
Kvarten Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Jeg liker det du har postet hittils. Bildet av benken er nok min favoritt så langt. Den melankolske følelsen når høsten kommer, og mest sannsynlig skal ingen sitte å slappe av på benken igjen før våren kommer. Fint fargevalg til bildet. Lenke til kommentar
carmelita Skrevet 7. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2008 Eieren av fingrene heter Olav, og han er veldig veldig flink til å spille piano. Jeg skulle hilse så mye fra han. Folk flest vil nok heller kjenne han igjen for å være hotellekspert på finn.no-reklamene. Ble ikke helt fornøyd med bildet i dag, men det får gå. Ikke alle dager man har god nok tid til å få til noe skikkelig. F-nummer: F/1.8 Eksponeringstid: 1/25 ISO-hastighet: 200 Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Fingerstilliningen på høyrehånda tyder på at han har lært klaverteknikk ja. Hva ble spilt her? Alternerende ibenholt og elfenbein er ganske mye benyttet for lek med DOF, så det er en øvelse som krever litt for å skille seg ut. Her synes jeg du kommer bra ut av det, nettopp fordi du først og fremst konsentrerer deg om hendene. Lenke til kommentar
carmelita Skrevet 7. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2008 Litt ironisk det med stykkevalg akkurat her. Det ser ut som han spiller noe herlig noe fra Händel eller noe sånt noe, men egentlig spiller han 23 tommer av postgirobygget. Er i forbindelse med samspill på skolen av han øvde på den. Tusen takk Hva skal jeg si? Han har hender som en ekte pianist. Lenke til kommentar
satchmo Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Generelt synes jeg de aller fleste av bildene dine er godt komponert. Liker spesielt godt benken (3.10), skapet (6.10) og pianofingrene. Tror det førstnevnte er på toppen for min del (foreløpig). Stå på videre! Lenke til kommentar
carmelita Skrevet 8. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2008 8. oktober F-nummer: F/1.8 Eksponeringstid: 1/40 sek ISO-hastighet: 100 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå