Lukilock Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Hallo! Er ny i Ubuntu og har et problem med HDMI utgangen min, Under oppstart så har jeg bilde på den eksterne skjermen min, men rett før login vinduet kommer opp så blir det kun bilde på laptopen. Bilde på den eksterne skjermen funket under Live CDen, men etter at jeg installerte ubuntu så funka det ikke.. Har en Dell XPS m1330 og har trykke fn+f8 for å sende signalet gjennom HDMI men det funker da ikke.. Ser ikke ut som at ubuntu ikke oppdager den i heletatt da den ikke dukker opp under skjermoppløsning en gang.. Noen som vet hva jeg gjør galt? edit: tror det funka før jeg innstalerte den restriktive driveren til skjermkortet( Geforce 8400) Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 (endret) Det har med konfigurasjonen din å gjøre. Denne ble endret når driveren ble innstalert, og dermed falt den sikkert ut. Dette kan du selvfølgelig endre tilbake i instillingene til skjermkortet. Dette programmet heter nvidia-settings og du må kjøre det som superbruker for å få lagret endringene. Feks slik: Alt + F2 gksu nvidia-settings Dersom programmet ikke er innstalert så innstalerer du det gjennom pakkebehandleren. Enten grafisk ved å gå til "Synaptic Package Manager" under System-menyen eller i en terminal med kommandoen apt-get install nvidia-settings Endret 2. oktober 2008 av NorthWave Lenke til kommentar
Lukilock Skrevet 2. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2008 Nå har jeg fått bilde på den eksterne skjermen Takk! Men skulle gjerne hatt slik det er i windows, slik at når jeg ikke har den esksterne skjermen tilkobla så er bilde på laptopen. Er dette mulig? Takker for svar! Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Får du ikke bilde begge steder da? Evt to skjermer? Lenke til kommentar
Lukilock Skrevet 4. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2008 Jo, men når jeg lukker skjermen på laptopen så blir det også svart på den eksterne, det er litt dumt Hva skal jeg gjøre med det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå