Gå til innhold

Ny laptop til nettsurfing og billedbehandling

Anbefalte innlegg

Min 1,5 år gamle Acer Aspire 5110 er et mareritt og jeg trenger en ny laptop

Hadde tenkt en laptop med minimum 4GB minne, størst mulig disk, stillegående som ikke går for varm. Vet at Mac sikkert kan være et alternativ, men synes det blir for dyrt. Hadde tenkt max. 8-9.000,-

Jeg bruker laptopen mye, til vanlig surfing og billedbehandling i Photoshop Elemens 5.0 (venter på 7.0) og det er spesielt ifm billedbehandling det går tregt idag.

Anbefalinger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
da tror jeg denne funker fett:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=362204

15.4"WXGA skjem, P8400 cpu, 4 GB ram,500GB HDD,HD3650 skjemkort,DVD±RW,11n WLAN

Denne virker å ha meget gode spesifikasjoner og en større disk enn mange andre. Vet du hvordan denne er på varmeutvikling? Lite kjennskap til Toshiba, men det kan sikkert være vel så bra som mye annet. Prisen er også meget god.

Lenke til kommentar

Den Toshibaen har glossy skjerm, så den egner seg ikke spesiellt bra til bildebehandling. Finn noe med matt skjerm, da har du noe litt bedre, selv om det optimale er å bruke en ekstern skjerm til dette. Resten av specs ser bra ut.

Men så hadde det vel heller ikke vært så dumt å investere i en ekstern skjerm i tillegg om man liker å ha mer "frihet", ha større oppløsning på en større skjerm.

Lenke til kommentar

Den Toshibaen har glossy skjerm, så den egner seg ikke spesiellt bra til bildebehandling. Finn noe med matt skjerm, da har du noe litt bedre, selv om det optimale er å bruke en ekstern skjerm til dette. Resten av specs ser bra ut.

Men så hadde det vel heller ikke vært så dumt å investere i en ekstern skjerm i tillegg om man liker å ha mer "frihet", ha større oppløsning på en større skjerm.

Enig !

Lenke til kommentar
Jeg har ikke funnet noen andre laptoper med såpass stor disk og gode spesifikasjoner, er virkelig en bright skjerm en så stor ulempe? Får sjekke Elkjøp eller Lefdal, de har andre Toshiba modeller

En glossy skjerm er veldig fint til alt annet enn billedbehandling og videobehandling.

Derfor synes jeg at du skal kjøpe den, selv om den har glossy skjerm, og kjøpe en stor ekstern skjerm (20"-24"). Du har mer frihet med større skjerm, pass på at den har god oppløsning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...