Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

HP dv2004ea muligens død harddisk, framgangsmåte ved "uhjelpsom" butikk

Anbefalte innlegg

Hei.

Kjøpte i slutten av august for 2 år siden en Hp laptop hos en butikk i Trondheim. Plutselig i dag fikk jeg blåskjerm (ingen detaljer om hva som sto siden teksten var litt "smurt" ut over skjermen). Ved neste boot får jeg beskjed om at den ikke finner noe operativsystem. Jeg starter maskina på nytt og går inn i bios. Prøver en selftest i bios, men får opp beskjeden "no ide device detected". Slutningen min blir da at harddisken er død eller på god vei iallefall.

Tar så kontakt med butikken der jeg kjøpte den, de mener også at harddisken er gåen. Problemet oppstår når vi skal finne ut hva som skal skje videre. Kundebehandleren mener at garantien er utgått og at om jeg vil så kan jeg stikke innom så kan noen der vurdere den som en evt reklamasjon. Forteller at jeg ikke lengre bor i Trondheim, så det ville bli en ulempe + at harddiskprodusenten oppgir 3 års garanti på enheten (dette ville hun ikke ta stilling til).

Videre sier hun at hun kan sende meg en pakkelapp så jeg kan sende hele maskina (!) til trondheim, så blir pcen sendt tilbake i oppkrav for å dekke deres kostnader(hun mener at siden maskina ble kjøpt over nett, men henta fysisk i butikken deres, så plikter de ikke å dekke frakten selv om hjemmesida deres sier noe helt annet). Vi har så en diskusjon om forbrukerkjøpsloven, men fremdeles ingen framgang.

Dette kvinnemennesket gadd jeg rett og slett ikke å snakke mer med, så kommer hit istedet for å få litt inspill i saken.

Hva anbefaler dere å gjøre videre? Tror dere at noe annet kan være årsaken til problemet?

Ser at infocare har kontor her i byen. Kan man gå dit og få bekreftet en slik feil på dagen, eller må jeg i kontakt med HP?

Koster rundt 300kr for en ny, ingen stor sum å krangle for heller, men vil jo gjerne vite at det faktisk er problemet før jeg evt gjør noen kjøp.

--Xmir--

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om det er en HP maskin, så kan du reklamere på den mot HP.

23500024 kan du ringe for å få litt hjelp.

Det er jo 5 års reklamasjons rett.

At harddisk produsenten opplyser om 3 års garanti har derimot ingenting med PC produsenten å gjøre, da de har andregarantivilkår på en annen måte enn det privat personer har.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...