twisted_ Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Jeg har en BMI på 19 og er i det hele tatt altfor tynn. Da jeg var mindre husker jeg at jeg fikk noe som skulle øke apetitten eller noe, jeg spiste i hvert fall mer og la på meg. Noen som vet hva det kan ha vært? Mener det var på en flaske som stod i kjøleskapet. Sikkert noe uten resept. Problemet er at jeg ikke klarer å "bare spise mer" nå, og jeg ser ikke noen annen utvei hvis jeg skal ha omtrent samme kosthold som nå. Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Problemet er at jeg ikke klarer å "bare spise mer". Hva slags mat spiser du til vanlig? Lenke til kommentar
YojimboVII Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 (endret) Nå vet jeg ikke hvor mye du veier. Hvis du plutselig begynner å få i deg mer kalorier enn du pleier så vil du legge på deg, men da blir jo noe av dette fett, hvis du bare sitter på rumpa. Det beste tipset for å legge på seg er å spise 5-6 mindre måltider hver dag pluss trening. Da legger du ikke bare på deg men de kiloene du legger på deg kommer til å være mer muskler enn noe annet. Nå vet ikke jeg om du driter i kropp fysikken din, men hadde jeg bestemt meg for å legge på meg hadde jeg lagt til noe trening sammen med høyere inntak av mat for å legge på seg samtidig som man blir sterkere muskel messig. Endret 2. oktober 2008 av YojimboVII Lenke til kommentar
twisted_ Skrevet 2. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2008 Problemet er at jeg er i overkant kresen. Spiser en del brødmat og så blir det gjerne noe som skal varmes opp til middag, enten Fjordland eller noe som er frossent. Veldig lite frukt og grønt, selv om jeg skjerper meg iblant. Minimalt med fisk, og er det fisk er det enten fiskeboller/fiskegrateng eller flykræsj på boks. Jeg ville nok ikke hatt noe problem med å spise mer hvis det bare skulle gå i pizza, hamburger e.l. Men det synes jeg er en dårlig idé. Er nok litt lat og mindre kreativ når det kommer til matlaging. Lenke til kommentar
YojimboVII Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Problemet er at jeg er i overkant kresen. Spiser en del brødmat og så blir det gjerne noe som skal varmes opp til middag, enten Fjordland eller noe som er frossent. Veldig lite frukt og grønt, selv om jeg skjerper meg iblant. Minimalt med fisk, og er det fisk er det enten fiskeboller/fiskegrateng eller flykræsj på boks. Jeg ville nok ikke hatt noe problem med å spise mer hvis det bare skulle gå i pizza, hamburger e.l. Men det synes jeg er en dårlig idé. Er nok litt lat og mindre kreativ når det kommer til matlaging. Hvor gammel er du? Bor du hjemme eller for deg selv? Jeg er 18 og bor for meg selv. Er ganske lat når det gjelder matlaging også i øyeblikket. Skal forandre på det jeg også. Men ikke før ejg har skaffet meg nødvendig treningsutstyr. For jeg gidder ikke begynne å spise mer bare for å legge på meg, da kommer jeg til å se ut som en klump. Har allerede satt opp trenings og diett program som skal brukes når den dagen kommer. Husk på at hvis du bruker 3-4 måneder og følger en diett enten med litt eller mye trening kommer du til å se resultater fort. Lettere å gå opp i vekt enn å gå ned tror jeg. (Er selv litt undervektig atm. Veier noe rundt 62 kilo og er ca 1.80-1.83 høy sist gang jeg sjekka.) Lenke til kommentar
twisted_ Skrevet 2. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2008 (endret) Nå vet jeg ikke hvor mye du veier. Hvis du plutselig begynner å få i deg mer kalorier enn du pleier så vil du legge på deg, men da blir jo noe av dette fett, hvis du bare sitter på rumpa. Det beste tipset for å legge på seg er å spise 5-6 mindre måltider hver dag pluss trening. Da legger du ikke bare på deg men de kiloene du legger på deg kommer til å være mer muskler enn noe annet. Nå vet ikke jeg om du driter i kropp fysikken din, men hadde jeg bestemt meg for å legge på meg hadde jeg lagt til noe trening sammen med høyere inntak av mat for å legge på seg samtidig som man blir sterkere muskel messig. Jeg er egentlig glad i å trene, men da helst en idrett som ikke bare skal gi meg muskler. Spiller litt fotball og er god på løping, som f.eks. 3000 m. Skal jeg begynne med vekter, må jeg nok starte helt på scratch og få et skikkelig treningsprogram. Har ikke lyst til å starte å trene med vekter helt på egenhånd og håpe at det skal fungere bra. Er 24 år og må fikse all mat selv. Endret 2. oktober 2008 av twisted_ Lenke til kommentar
probin Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 du kan jo kjøpe Gain weight da? får kjøpt det på helsekost-butikker trur jeg? (correct me) det smaker faktisk ganske godt også Lenke til kommentar
YojimboVII Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Skjønner det. Skal man trene så skal man trene ordentlig. Men du trenger ikke vekter for å trene, det fins så mange måter å trene på uten å bruke noe annet enn din egen kroppsvekt. Jeg er medlem på denne siden www.iwantsixpackabs.com og www.beyondsixpackabs.com . Om ikke annet så kan du lese om diett og trenings metoder på den første siden. De har også et veldig aktivt forum på myspace. http://www.iwantsixpackabs.com/articles/eating.html - God og lett info om diett som kan leses på 10 minutter. Lenke til kommentar
YojimboVII Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 (endret) du kan jo kjøpe Gain weight da? får kjøpt det på helsekost-butikker trur jeg? (correct me)det smaker faktisk ganske godt også Sorry ass. men det gain weight greiene ble jeg kvalm av. Har fortsatt en full boks til 400 spenn stående oppe på skapet mitt. Hehe. Når jeg begynner å trene skal jeg kjøpe meg whey protein i steden. Edit: Lykke til hvertfall twisted_ . Endret 2. oktober 2008 av YojimboVII Lenke til kommentar
twisted_ Skrevet 2. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2008 du kan jo kjøpe Gain weight da? får kjøpt det på helsekost-butikker trur jeg? (correct me)det smaker faktisk ganske godt også Jeg burde egentlig visst at det svaret ville dukke opp, og gitt beskjed i første post om at det ikke er aktuelt. Lenke til kommentar
twisted_ Skrevet 2. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2008 Takk for tips og linker, YojimboVII. Jeg skal sjekke det ut og se om det er noe for meg. Men ingen som vet noe om mirakelvæsken? Jeg har mine tvil om at det var placebo. Var vel hos legen og fikk dette anbefalt, trolig kjøpt på apotek. Lenke til kommentar
probin Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 jaja.. trening og protein er jo suverent! men om man er bare ute etter å legge på seg uten gjøre noe:) så er jo gain weight helt greit da. Hvorfor er ikke det aktuelt twisted_ ?? bare lurer Lenke til kommentar
twisted_ Skrevet 2. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2008 Mulig jeg er vrang, men har ikke vært noe glad i å bruke piller og pulver mer enn nødvendig. Tar f.eks. nesten aldri paracet. Det er kanskje ikke mange likhetstrekkene der, men likevel. Har hørt noe om væskeopptak, og trøbbel i forbindelse med å slutte på pulver. Er vel også sånn at man må ha et bestemt kosthold ellers, og trene i visse mengder. Denne væsken jeg prater om er vel en miks av vitaminer, mineraler e.l. som skal få fart på apetitten. Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Mulig jeg er vrang, men har ikke vært noe glad i å bruke piller og pulver mer enn nødvendig. Tar f.eks. nesten aldri paracet. Det er kanskje ikke mange likhetstrekkene der, men likevel. Har hørt noe om væskeopptak, og trøbbel i forbindelse med å slutte på pulver. Er vel også sånn at man må ha et bestemt kosthold ellers, og trene i visse mengder. Denne væsken jeg prater om er vel en miks av vitaminer, mineraler e.l. som skal få fart på apetitten. Proteinpulver o.l. må ikke forveklses med medisinske preperater ala paracet. Det er kun et kosttilskudd for å booste opp deler av maten som du trenger/ønsker mer av. Lenke til kommentar
twisted_ Skrevet 2. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2008 Mulig jeg er vrang, men har ikke vært noe glad i å bruke piller og pulver mer enn nødvendig. Tar f.eks. nesten aldri paracet. Det er kanskje ikke mange likhetstrekkene der, men likevel. Har hørt noe om væskeopptak, og trøbbel i forbindelse med å slutte på pulver. Er vel også sånn at man må ha et bestemt kosthold ellers, og trene i visse mengder. Denne væsken jeg prater om er vel en miks av vitaminer, mineraler e.l. som skal få fart på apetitten. Proteinpulver o.l. må ikke forveklses med medisinske preperater ala paracet. Det er kun et kosttilskudd for å booste opp deler av maten som du trenger/ønsker mer av. Mulig jeg ikke formulerte meg godt nok. Vet at pulver ikke er noe medisinsk preparat i vanlig forstand. Lenke til kommentar
probin Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 ah.. elsker deg<3 jeg har heller ikke sansen for noe slags piller eller medisiner. kan faktisk ikke huske sist jeg tok pille e.l. men, proteinpulver, gain weight og proteinsjokolade lar jeg ikke gå under samme kategori Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå