fnuffleh Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Huff.. Sitter med utstyrsfeber og verker etter å blåse noen lapper på L-optikk. Samtidig er jeg en anelse gnien, så tusenlappene sitter litt langt inne. Fyll mitt sinn med gode argumenter for å bytte ut kitobjektivet til min 400D med en 24-70 f/2.8L eller 24-105 f/4L IS, mens jeg retter prøver! Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 (endret) Valgte selv 24-105 til mitt 20D og angrer ikke et sekund. Solid bygget med værtetting, det er sylskarpt og når jeg går over til FF så har jeg objektiv. Edit: og så har jeg et objektiv langt fremover i tid. Endret 2. oktober 2008 av Wipeout Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Det er en god investering i form av at det antagelig er lett å selge, og har relativt lite verditap. (Dessuten har du mindre penger å bruke på burgersjappa, noe som fører til sunnhet.) Lenke til kommentar
world wide weird Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Sorry! -Tror du klarer deg helt fint selv ... Lenke til kommentar
jpsalvesen Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Det beste med 24-70L er vel at da er du klar for å oppgradere til FF-sensor når sommerpenge kommer? Lenke til kommentar
fnuffleh Skrevet 2. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2008 Detta var da daffe forsøk på overbevisning. Dessverre viser det seg å være praktisk talt umulig å velge mellom de to.. Men det finnes det visstnok nok tråder om allerede. Lenke til kommentar
BearThor Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Jeg har aldri brukt 24-70'n. Men har brukt 24-105 sammen med 5D lenge nå. Det er eneste objektivet jeg har, så står på hele tiden . Det er et sylskarpt og utrolig raskt objektiv. Fordelen med IS mot 2.8 blender er jeg ikke noe erfaren med, men IS'n er ihvertfall suveren . Lenke til kommentar
fnuffleh Skrevet 2. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2008 Siden jeg driver mest med landskap og denslags, gikk jeg for 24-105. IS kan jo komme hendig med. Dessuten driver jeg mest rundt f/10 alikevel, også når jeg tar bilder av folk, siden jeg bruker blitser. Nå gleder jeg meg til å ta turen ut med objektivet. Forventer å bli imponert! Lenke til kommentar
pederk Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Hoppsann! Det gikk raskt. Lenke til kommentar
AstroChicken Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Så lenge du ikke skal bruke det til portretter med liten DOF synes jeg definitivt du gjorde rett valg. IS er bærre lekkert. Det må være drømme-walkaround objektivet. Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Gratulerer med nytt objektiv! Tror ikke du vil angre på kjøpet. Lenke til kommentar
fnuffleh Skrevet 2. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2008 (endret) Hoppsann! Det gikk raskt. Sånn går det med bruktmarkedet på foto.no, når selger bor 30 min unna. Så lenge du ikke skal bruke det til portretter med liten DOF synes jeg definitivt du gjorde rett valg. Næh, det blir heller med f/10 og blitser. Trenger jeg lav DOF har jeg alltids 50mm f/1.8 ^^ Endret 2. oktober 2008 av fnuffleh Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå