phax Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 (endret) Plages med å lage en mal i word. Dette skal fungere som et brevark med logo og noe tekstinfo i ene hjørnet. Noe al'a den vedlagte skissa. Altså en mal som brukeren kan åpne og bruke som et normalt word dokument når han skal skrive brev. Noen flinke word-eksperter som kan forklare med hvordan dette gjøres? Får ikke til.. Endret 2. oktober 2008 av phax Lenke til kommentar
phax Skrevet 2. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2008 (endret) Har tilgang på både 2003 og 2007, så en av de. edit: bør være kompatibel med begge, så 2003 versjonen er vel "tryggere"? Vet ikke om det er noen forskjeller der. Endret 2. oktober 2008 av phax Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Det er litt forskjeller i hvordan det gjøres men du kan uansett lagre i 2003-format for å opprettholde komptatibiliteten. Men i 2003: Vis -> Topptekst og bunntekst -> sett deretter inn grafikken og teksten. Pass på å formater grafikken med tekstbrytningen Etter tekst slik at du kan flytte den dit du ønsker. Deretter: Fil -> Lagre som -> filtype Dokumentmal. Hvis du lagrer malen på standardplasseringen vil du få denne malen opp som et valg når du senere klikker Fil -> Ny... -> Maler -> På min datamaskin. Hvis du lagrer den et annet sted kan du dobbeltklikke på malen for å opprette et nytt dokument basert på malen. Lenke til kommentar
phax Skrevet 2. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2008 Takker for svar! Fikk til nå, men litt småknoting igjen. Teksten starter nå under "topp-teksten", noen måte og unngå dette på? Vil ha det slik: Mens nå blir det bare slik: Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Toppmargen har blitt justert slik at teksten begynner nedenfor bildet i toppteksten. Det er bare å justere opp toppmargen dit du ønsker fra linjalen. Lenke til kommentar
phax Skrevet 2. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2008 Takk igjen! Prøvde på det ista, men fikk til nå hvertfall. Så en siste ting. Når man åpner denne malen, er det mulig og få logoen og alt i toppteksten til å vises? Det gjør det ikke her nemlig, men det kommer med på utskriften selvsagt. Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Vises det ikke i det hele tatt eller vises det med nedtonet skrift og bleket bilde? Lenke til kommentar
phax Skrevet 2. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2008 Når jeg lager malen så vises det nedtonet, men når jeg åpner malen igjen så vises ingenting med mindre jeg velger "vis topptekst og bunntekst", da får jeg det frem. Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Hmm... Er hele topp- og bunntekstområdet skjult eller er bare innholdet borte? Lenke til kommentar
phax Skrevet 2. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2008 Området er skjult såvidt jeg kan se. Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Vær i normal visning (altså uten å vise topp- og bunnteksten) og klikk en gang på det mørkegrå feltet mellom toppen av arket og den horisontale linjalen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå