Gå til innhold

VGP sendelse stoppet i tollen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg velger å fortsatt handle fra Vgp.ca fremfor absoluttspill også i fremtiden (så lenge CAD holder seg rundt 5,5 NOK). La nettopp inn en bestilling på 5 spill og jeg regnet meg frem til at dette ble noe billigere, til tross for høyere frakt (30$CAD), mva-plikt (25%), fortolling (100kr). Dessuten synes jeg VGP.ca har betydelig større utvalg enn Absolutt. Er det forresten vanlig at en så stor del av sortementet til absolutt er utsolgt, eller skyldes dette juletider? 3 av 5 titler jeg skulle ha fantes ikke eller var utsolgt hos Absolutt.

Lenke til kommentar

Hehe, må si den delen med att dere undrer i om det er en store tollen eller spillprodusentene/salgsstedene i Norge som har fått dette til og skje. Men kan jo si det slik da, hadde det ikke blitt skrevet om på alle norske spillforum så hadde det nok tatt sin tid før det ble lagt noe tydelig merke til det. Så når det blir skrevet om stedet som setter feil verdi på forsendelsene, så skyter de som anbefaller og bruker det seg litt i bena med det, vet dere om noen steder hold det for dere selv - når det blir skrevet og anbefalt over alt for og slippe momsen, samt flere og flere starter å bruke det ringer det jo en bjelle her og der.

 

Jeg holder hvertfall steder jeg vet om som jeg slipper momstillegg for meg selv, skriker jeg det ut på nettet eller til alle jeg kjenner sprer deg seg som ill i tørt grass og til slutt vet de aller fleste om det og mange flere starter og bruke det, og da blir det nye stedet fortere oppdaget også. Skjønner jo forsåvit att det blir lagt merke til, for når ett sted blir oppdaget og ett annet ett starter og bli brukt av folk, ser de jo sikkert att aktiviteten flytter seg til ett spesifikt slagssted, så blir det oppdaget.

 

Dere gjør hvertfall jobben til speditørfirmaene og tollvesenet mye enklere når dere skriver slikt som dette over alt. Nå kan de jo bare sitte og google istedet for å stoppe enkeltprøver av utallige sendinger for og sjekke.

 

Googler man for eksempel VGP eller Video Games Plus og toll eller tollen dukker det jo opp treff som blandt annet denne tråden her, og da er det jo ingen stor hemmelighet lenger.

 

Og forresten... dere som fikk inn brettene deres.. var det gjennom posten? Enkelte speditørfirmaer sender regning for fortolling i etterkant, og sender pakken direkte. Så man kan risikere og få regning i etterkant selv om man ikke måtte betale noe før man fikk sendingen sin. Posten er vell av de få jeg vet om man betaler fortolling på forskudd eller ved avhenting på postkontoret?

Endret av Chris_is_me
Lenke til kommentar

I dag fikk jeg endelig Tomb Raider Underworld som ble stoppet i tollen. Måtte registrere meg hos tollvesenet for å kunne fortolle selv. Sendte en kopi av regningen fra vgp til tollen, 67.48 CAD, noe som utgjorde et beregningsgrunnlag på 385,- nok, og da fikk jeg beskjed om å betale 96,- nok i avgifter. Totalt ble da prisen 481,- nok, og det er jo f.eks en 50 lapp spart hvis jeg skulle kjøpt fra absoluttspill.

Lenke til kommentar
I dag fikk jeg endelig Tomb Raider Underworld som ble stoppet i tollen. Måtte registrere meg hos tollvesenet for å kunne fortolle selv. Sendte en kopi av regningen fra vgp til tollen, 67.48 CAD, noe som utgjorde et beregningsgrunnlag på 385,- nok, og da fikk jeg beskjed om å betale 96,- nok i avgifter. Totalt ble da prisen 481,- nok, og det er jo f.eks en 50 lapp spart hvis jeg skulle kjøpt fra absoluttspill.

 

Spare 50kroner for lenger ventetid og mer arbeid? Og hva med frakten? Nice :p

 

Fra spøk til revolver; tror man uansett kan spare noe ved å handle fra vgp.ca dersom man handler STORE ordrer hver gang (for å veie opp for frakten) Jeg kommer iallefall til å handle fra vgp.ca også i fremtiden, da de har et utvalg jeg ikke har funnet liknende andre plasser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...