Gå til innhold

VGP sendelse stoppet i tollen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg anbefaler en moderator å slette denne tråden.

 

Og til JerkenovDecoq: Du jobber i DHL. Ikke Posten. Det at du her sier at du har sendt mail til posten om denne tråden viser at du ikke har noe her å gjøre. Det at du setter Posten over oss her inne, som i prinsippet skal være dine med-gamere, er bare helt bak mål. Det minner kraftig om jenta på barneskolen som fortalte lærern om alt mulig dritt som ikke angikk henne, bare for å smiske seg inn under lærerens vinge. Hva i helvete har du å vinne på å sladre til Posten? Nok en gang: Du jobber i DHL. Du burde heller sende mail til Posten om at du visste om en kilde (denne tråden), der alle onde nettsider som jukser med tollen var listet, uten noe videre link. Og det bare for å fucke med Posten. Så kunne du fortalt oss her inne om din gledlige spøk.

 

Jeg har advart om idiotien rundt disse trådene før, og jeg sier det igjen. Slett tråden slik at forbanna idioter som JerkenovDecoq her slipper å bruke hjerneceller på å maile Posten.

 

JA, det var denne søndagens preik.

Lenke til kommentar
Er det noen idioter her, så er det dere selv som prater så åpenlyst om unndragelse av MVA og dokumentforfalsk og andre lovbrudd.

 

Nå er det vel langt fra ulovlig å snakke om dette. Så vidt jeg vet er det vel ikke ulovlig å oppfordre til det heller (dette kan være feil), MEN på dette diskusjonsforumet er det ulovlig å oppfordre til det, og det er det også på de fleste andre. Det er fullt lovlig å diskutere det som er blitt gjort i denne tråden, men som sagt, oppfordre til lovbrudd, og forklarer hvordan man skal utføre dem er ikke lov her. Når det er sagt, kan jeg ikke se noen her har oppfordret til det. Det er opptil flere som har sagt at dokumentforfalskning er en svært dårlig ide, og det har blitt sagt at folk holder seg unna det. Og Jerkenov, du har faktisk ikke noe her å gjøre, hvis det er dette du driver med.

 

Edit: Forresten, det du om å søke på google etter vgp og posten forteller ikke akkurat så mye. Det kommer opp to norske linker som omhandler temaet, og denne tråden er den andre. Hva er poenget ditt?

Endret av Blodappelsin
Lenke til kommentar
Og Jerkenov, du har faktisk ikke noe her å gjøre, hvis det er dette du driver med.

 

Jeg? Det er ikke JEG som driver med unndragelse av MVA på import.

 

Jeg vet VGP også bruker DHL som speditør også, og jeg liker ikke at min arbeidsgiver blir holdt for narr.

 

Edit: Forresten, det du om å søke på google etter vgp og posten forteller ikke akkurat så mye. Det kommer opp to norske linker som omhandler temaet, og denne tråden er den andre. Hva er poenget ditt?

 

Poenget er at det er alt Posten selv hadde trengt gjøre, for å lese mer om hva som virkelig foregår med sendingene til VGP. De trenger neppe min hjelp for å finne denne tråden.

Endret av JerkenovDecoq
Lenke til kommentar
Har ikke noe og si uansett. Posten får ikke gjort noen verdens ting.

 

Hadde det vært så enkelt, så kunne hvem som helst importert hva som helst, avsender kunne skrevet hvilken som helst verdi, og mottaker slapp å betale mva eller toll. Men i virkeligheten sitter nok tollerene på større makt enn som så.

 

Du må huske på at Posten jobber egentlig på oppdrag for tollvesenet. Tollvesenet har ganske stor makt på alt som kommer over grensen. Hvis en sak som dette virkelig ble grepet fatt i, involverer den ikke bare Posten.

Lenke til kommentar
Jeg? Det er ikke JEG som driver med unndragelse av MVA på import.

 

Jeg vet VGP også bruker DHL som speditør også, og jeg liker ikke at min arbeidsgiver blir holdt for narr.

 

Poenget er at det er alt Posten selv hadde trengt gjøre, for å lese mer om hva som virkelig foregår med sendingene til VGP. De trenger neppe min hjelp for å finne denne tråden.

 

Dette er et forum for gamere, som er til for gamere, for å diskutere ting som omhandler spill. Hva gjør du her? I alle fall ikke det.

 

Posten har mye annet å drive med også, istedet for å tråle nettet etter tråder som dette, og når sant skal sies tviler jeg på at import fra vgp er et stort problem.

Lenke til kommentar
Dette er et forum for gamere, som er til for gamere, for å diskutere ting som omhandler spill. Hva gjør du her? I alle fall ikke det.

 

Det er et åpent forum som kan leses av alle. Uansett, jeg jobber for en speditør som er berørt av dette temaet.

 

Posten har mye annet å drive med også, istedet for å tråle nettet etter tråder som dette, og når sant skal sies tviler jeg på at import fra vgp er et stort problem.

 

Vi får se... om Posten ikke var klar over det før, så er de ihvertfall det nå.

Lenke til kommentar
Det er et åpent forum som kan leses av alle. Uansett, jeg jobber for en speditør som er berørt av dette temaet.

 

 

Vi får se... om Posten ikke var klar over det før, så er de ihvertfall det nå.

 

Selvfølgelig. Det kan både leses og skrives i av hvem som helst, det betyr ikke at alle har noe her å gjøre. Jeg tror posten har vært klar over det, uansett, jeg tviler på at de har, og vil bruke ressurser på dette, da det nesten innebærer at de er nødt til å åpne alle brevpost som kommer inn i landet. Det tror jeg heller ikke DHL er interessert i.

 

Og bare for å ha det på det rene, jeg oppfordrer ikke til lovbrudd.

Lenke til kommentar
Har ikke noe og si uansett. Posten får ikke gjort noen verdens ting.

 

Hadde det vært så enkelt, så kunne hvem som helst importert hva som helst, avsender kunne skrevet hvilken som helst verdi, og mottaker slapp å betale mva eller toll. Men i virkeligheten sitter nok tollerene på større makt enn som så.

 

Du må huske på at Posten jobber egentlig på oppdrag for tollvesenet. Tollvesenet har ganske stor makt på alt som kommer over grensen. Hvis en sak som dette virkelig ble grepet fatt i, involverer den ikke bare Posten.

Og hva skal Tollvesenet liksom gjøre? Står det en sum på fakturan så gjør det vel det da! Jeg har ikke bet de om og skrive den på. Det eneste de kan gjøre er og gå til sak mot VGP og det tror jeg ikke de hadde kommet noen vei med gitt!

Lenke til kommentar
Jeg vet VGP også bruker DHL som speditør også, og jeg liker ikke at min arbeidsgiver blir holdt for narr.

 

Taper DHL penger på noen måte når pakker ikke fortolles?

 

Fox gjør sitt for å gjøre denne tråden til enda en av de mange usaklige drittslenge-trådene. Greit å ikke være enig i det JerkenovDecoq har gjort, men hold det nå litt saklig i det minste. Du kommer ikke godt ut av det selv når du legger igjen sånne poster?

Endret av Knut Marius
Lenke til kommentar
Og hva skal Tollvesenet liksom gjøre? Står det en sum på fakturan så gjør det vel det da! Jeg har ikke bet de om og skrive den på. Det eneste de kan gjøre er og gå til sak mot VGP og det tror jeg ikke de hadde kommet noen vei med gitt!

 

Ingen hadde nok gått til sak mot VGP, men tollvesenet er en politimyndighet... de kan nok legge ganske stort press på VGP for å få de til å påføre korrekt verdi, evt. stoppe innførsel av brevene dems.

 

Men som nevnt, det krever nok at noen hos riktig instans griper fatt i saken. Hvorvidt det skjer, er vel en annen sak.

 

Taper DHL penger på noen måte når pakker ikke fortolles?

 

Ja, tolloppdrag har gebyrer som gir DHL inntekt. Men jeg antar det ikke akkurat er store inntekten.

Lenke til kommentar
Tror virkelig ikke de kan få gjort noe mer med dette om det så var deres siste ønske. La oss si de banner all post fra VGP da. De sender jo ut fra forskjellige adresser. Skal de stoppe all brevpost som kommer da? Det sier seg jo selv at det ikke lar seg gjøre.

 

Brev blir som oftest vurdert på individuelt basis, dvs innhold opp mot verdi og deklarasjon. VGP skal nok være ekstremt driftig hvis de skal til enhver tid unngå gjenkjenning.

Lenke til kommentar

Men hvis de skulle ha et son forbud hjelper det jo ikke og stoppe et brev innemellom. Hva gjør de med brevet da? sender det tilbake til VGP som gir deg tilbake pengene. Skulle et son forbud du snakker om vært noe vits måtte de greit og stoppe alle pakkene dems(i allefall så mange at folk ikke hadde giddi og kjøpt derfra mer) og det kommer de aldri til og få til.

Lenke til kommentar
Jeg? Det er ikke JEG som driver med unndragelse av MVA på import.

 

Jeg vet VGP også bruker DHL som speditør også, og jeg liker ikke at min arbeidsgiver blir holdt for narr.

 

Merkelig at du er så opptatt av lover og regler? Det virker jo som om du ikke er avhengig av å betale for varene i hele tatt? Tatt meg friheten å sakse litt fra dine andre innlegg:

 

Ingen av mine xboxer er bannet enda. Jeg har spilt med den ene på Live som bare juling hele uken, siden jeg driter i om den blir bannet eller ei... men funker som det suser fremdeles, selv med backups. Venter i spenning...

 

Du bryter Microsofts regler for bruk av tjenesten. Jeg venter også i spenning - på om du blir kastet ut av tjenesten snart.

 

Eller et helt år eller mer om du er heldig (jeg spilt med modifiserte konsoller på Live siden MS startet banningen i fjor, men ingen av mine xboxer er utestengt enda), så er det ikke store utgiften for min del...

 

Uffda, du har holdt på med det en stund, ja.

 

Klart, man jukser jo ikke med MVA på den måten - fordi man behøver ikke betale for spillene i hele tatt. Jeg kan ikke bevise at du spiller nedlasta spill, selv om det er eneste grunnen til å modde en 360. Men at du ellers ikke er så opptatt av å følge regler virker rimelig klart i hvert fall.

Endret av Dr.Peedee
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...