Jakoozie Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 Vurderte du lese litt av tråden? De siste to-tre sidene for eksempel? Tydeligvis ikke ...! Lenke til kommentar
Tomtruck Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 Da er eventyret mitt med vgp over etter at jeg fikk dette sure brevet fra posten om ufortollet sending Får bare bite i det sure eplet og betale. Får vel heretter kjøpe spillene mine fra lefdal. Lenke til kommentar
Kennet_H Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Fikk du det nå? selv om de har med faktura utenpå? Lenke til kommentar
Tomtruck Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Har ikke peiling på om faktura ligger utenpå da spillet ligger hos posten da. Får jo se når spillet kommer i løpet av uka. Med gebyr og moms blir total prisen rundt 530,- nok. Det blir omtrent samme pris som fra absoluttspill. Lenke til kommentar
Yiddo Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Jeg velger å fortsatt handle fra Vgp.ca fremfor absoluttspill også i fremtiden (så lenge CAD holder seg rundt 5,5 NOK). La nettopp inn en bestilling på 5 spill og jeg regnet meg frem til at dette ble noe billigere, til tross for høyere frakt (30$CAD), mva-plikt (25%), fortolling (100kr). Dessuten synes jeg VGP.ca har betydelig større utvalg enn Absolutt. Er det forresten vanlig at en så stor del av sortementet til absolutt er utsolgt, eller skyldes dette juletider? 3 av 5 titler jeg skulle ha fantes ikke eller var utsolgt hos Absolutt. Lenke til kommentar
swanky Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Fikk min pakke i går - og den ble stoppet, til tross for faktura på utsiden. Posten ba om kvittering, og det fikk de. De ga på telefonen beskjed om at de ikke festet noen lit til fakturaen, så de stoppet alt de kom over. Lenke til kommentar
Tomtruck Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 I dag fikk jeg denne mailen fra posten: "Om du fortoller pakken selv, må du sende oss klokke og løpenummer fra Tollvesenet slik at vi får frigitt pakken" Da spør jeg de som har vært igjennom denne hælvetes papirjævelbyråkratimølla; hva i heite hule ?? Lenke til kommentar
Kennet_H Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Fikk 2 spill i dag uten noe stress. Lenke til kommentar
fox Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Jeg fikk noe verre idag Nemlig snøbrett fra USA for 3000kr, betalte ingenting i toll Så deilig!!! Utrolig at jeg slipper å betale dette når det er merket tydelig a det kostet meg 420dollar. Men PS3 spill, nei det slipper dere ikke unna Lenke til kommentar
FuzzFuet Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 You lucky bastard Satser på at Prince Of Persia som skal sendest i dag slipper gjennom da.. Lenke til kommentar
Kennet_H Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Fikk i gjennom brette mitt jeg å betalte 2200kr inkl frakt for et brett som koster 5800 i norge Lenke til kommentar
Chris_is_me Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 (endret) Hehe, må si den delen med att dere undrer i om det er en store tollen eller spillprodusentene/salgsstedene i Norge som har fått dette til og skje. Men kan jo si det slik da, hadde det ikke blitt skrevet om på alle norske spillforum så hadde det nok tatt sin tid før det ble lagt noe tydelig merke til det. Så når det blir skrevet om stedet som setter feil verdi på forsendelsene, så skyter de som anbefaller og bruker det seg litt i bena med det, vet dere om noen steder hold det for dere selv - når det blir skrevet og anbefalt over alt for og slippe momsen, samt flere og flere starter å bruke det ringer det jo en bjelle her og der. Jeg holder hvertfall steder jeg vet om som jeg slipper momstillegg for meg selv, skriker jeg det ut på nettet eller til alle jeg kjenner sprer deg seg som ill i tørt grass og til slutt vet de aller fleste om det og mange flere starter og bruke det, og da blir det nye stedet fortere oppdaget også. Skjønner jo forsåvit att det blir lagt merke til, for når ett sted blir oppdaget og ett annet ett starter og bli brukt av folk, ser de jo sikkert att aktiviteten flytter seg til ett spesifikt slagssted, så blir det oppdaget. Dere gjør hvertfall jobben til speditørfirmaene og tollvesenet mye enklere når dere skriver slikt som dette over alt. Nå kan de jo bare sitte og google istedet for å stoppe enkeltprøver av utallige sendinger for og sjekke. Googler man for eksempel VGP eller Video Games Plus og toll eller tollen dukker det jo opp treff som blandt annet denne tråden her, og da er det jo ingen stor hemmelighet lenger. Og forresten... dere som fikk inn brettene deres.. var det gjennom posten? Enkelte speditørfirmaer sender regning for fortolling i etterkant, og sender pakken direkte. Så man kan risikere og få regning i etterkant selv om man ikke måtte betale noe før man fikk sendingen sin. Posten er vell av de få jeg vet om man betaler fortolling på forskudd eller ved avhenting på postkontoret? Endret 3. desember 2008 av Chris_is_me Lenke til kommentar
fox Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Jeg fikk det via posten nuff said Lenke til kommentar
Kennet_H Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Sammer her. Og det nermer seg 1 år siden, var forgje sessong Lenke til kommentar
Yiddo Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Fikk tlf fra DHL i dag om at tollvesenet mistenkte at fakturaen som medfulgte pakken var falsk, og at jeg måtte sende en VISA-kvittering. Dette to dager etter bestillingen ble sendt. Lenke til kommentar
Kennet_H Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 Kjedelig a! Da gidder nok ikke jeg bestille fra VGP mer. Lenke til kommentar
Tomtruck Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 I dag fikk jeg endelig Tomb Raider Underworld som ble stoppet i tollen. Måtte registrere meg hos tollvesenet for å kunne fortolle selv. Sendte en kopi av regningen fra vgp til tollen, 67.48 CAD, noe som utgjorde et beregningsgrunnlag på 385,- nok, og da fikk jeg beskjed om å betale 96,- nok i avgifter. Totalt ble da prisen 481,- nok, og det er jo f.eks en 50 lapp spart hvis jeg skulle kjøpt fra absoluttspill. Lenke til kommentar
Yiddo Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 I dag fikk jeg endelig Tomb Raider Underworld som ble stoppet i tollen. Måtte registrere meg hos tollvesenet for å kunne fortolle selv. Sendte en kopi av regningen fra vgp til tollen, 67.48 CAD, noe som utgjorde et beregningsgrunnlag på 385,- nok, og da fikk jeg beskjed om å betale 96,- nok i avgifter. Totalt ble da prisen 481,- nok, og det er jo f.eks en 50 lapp spart hvis jeg skulle kjøpt fra absoluttspill. Spare 50kroner for lenger ventetid og mer arbeid? Og hva med frakten? Nice Fra spøk til revolver; tror man uansett kan spare noe ved å handle fra vgp.ca dersom man handler STORE ordrer hver gang (for å veie opp for frakten) Jeg kommer iallefall til å handle fra vgp.ca også i fremtiden, da de har et utvalg jeg ikke har funnet liknende andre plasser. Lenke til kommentar
Tomtruck Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 Spare 50kroner for lenger ventetid og mer arbeid? Og hva med frakten? Nice Nå var jo meningen å spare litt mere da, men takket være noen luringer fra norske spillbutikker ble det ikke slik Lenke til kommentar
AtomicMoog Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Mitt Resistance 2 Collector's Edition dukket opp i posten i dag, 12 dager etter at det ble sendt. Pakken hadde blitt stoppet, men var stemplet med 'Ikke tollpliktig'. Kvitteringa som fulgte med pakken tilsa en verdi på CAD 34,99. Rett under 200-grensa altså. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå