Gå til innhold

VGP sendelse stoppet i tollen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg vet VGP også bruker DHL som speditør også, og jeg liker ikke at min arbeidsgiver blir holdt for narr.

Fox gjør sitt for å gjøre denne tråden til enda en av de mange usaklige drittslenge-trådene. Greit å ikke være enig i det JerkenovDecoq har gjort, men hold det nå litt saklig i det minste. Du kommer ikke godt ut av det selv når du legger igjen sånne poster?

Jeg pleier ikke å gjøre sånt, men han her er pokker meg bare tragisk og patetisk...

Lenke til kommentar

Vel, eg synest kommentaren din stilte deg i eit mykje dårlegare lys JerkenovDecoq. Den framstår som svært usakleg og umoden.

 

Eg ser i utgangspunktet ikkje noko problem med å melde frå om ein ser eit lovbrot eller noko som strid mot eins eigen sans for moral/etikk. Eg har òg respekt for folk som tør å gå imot straumen. Sånn sett ser eg ikkje noko problem med det JerkenovDecoq gjorde. Sjølvsagt, dersom det Dr.Peedee antydar stemmer, har vi ein ganske klar steinkasting/glashus-situasjon. Å kritisere folk for å drive med momsunndragelse på varer du sjølv stel...det blir for dumt.

 

Kay

Lenke til kommentar
Haha Jerkenov. Dessverre, ble du helt eid der. Har modda 360, laster ned spill som er bevisst ulovlig; vi bare diskutere steder å bestille og slippe toll. Ikke at vi skal selv lage kvittering eller noe. Tror det er på tide at du innrømmer tap her.

 

Vi vet jo ikke om han har lastet ned spill. (Dog - man kan undre over hans iver etter å ha modda konsoll. Og modifisert flere av de også i følge hans mange innlegg i trådene om modifisering av Xbox 360 og også om utstengelse fra Xbox Live).

 

Men han bryter avtalen med Microsoft ved modifisere konsollen og bruke den via Xbox Live tjenesten. Og han virket nesten "skrytende" i sine innlegg over å ikke ha blitt tatt for det ennå. Så hans poster i denne tråden ble bare for dumt.

Lenke til kommentar

Skal ikke legge skjul på at jeg har modifiserte xboxer. Men såvidt jeg vet er det ikke lovbrudd, hverken å eie en modifisert xbox eller å utføre en modifikasjon. Dere må gjerne gi meg en skyllebøtte og komme med påstander om hvorfor jeg gjør det, men jeg har ikke proklamert annet på forumet enn retten til å ha en modifisert xbox uten å bli straffet for det.

 

Jeg er ferdig her anyway. Jeg forventet vel at jeg ikke akkurat kom til å bli populær.

Endret av JerkenovDecoq
Lenke til kommentar

Populær og populær fru Blomm.. For meg personlig er det det samme da jeg aldri har importert et eneste spill og har ikke det behovet for det heller. Jeg ser jo at for enkelte så er det viktigere å spare de evt. kronene man kan gjøre på det.

 

Greit at du er ferdig her, og går ut fra at det er i akkurat denne tråden. Jeg veit ikke om du er/var en oppmerksomhetssøker (mini-troll) eller om du faktisk har så liten selvinnsikt at du ikke ser at det du har gjort med 360'ne og fortsatt ulovlig bruk av Xbox Live, og det du vil "ta" andre for, rent moralsk sett ikke er så forskjellig.

 

Lovmessig kommer det nok annerledes ut. Men du bryter altså tjenesteavtalen du har inngått med Microsoft, og virker nærmest stolt over måten fortsatt greier å lure selskapet på. Du har nemlig ingen rett bruk av den tjenesten lenger.

 

At Microsoft er nødt til å bruke tid og penger på søke opp i kaste ut deg og dine medsammensvorne fra Xbox Live synes jeg er trist. Høyst sannsynlig er det gjort ved en par tastetrykk fra deres side, men alikevel.

 

Når du da i denne tråden kommer med de utspillene du har gjort, om din arbeidsgiver i transportselskapet osv...

Jeg vet VGP også bruker DHL som speditør også, og jeg liker ikke at min arbeidsgiver blir holdt for narr.
så blir det ganske latterlig.

 

Vet du? Vi lovlydige bruker av Xbox Live liker heller ikke å bli holdt for narr. Men den ser du vel ikke?

Endret av Dr.Peedee
Lenke til kommentar

Hehehehe JerkenovDecoq, alltid morsomt å se folk forsvare seg med nebb og klør selv om de godt vet at det de gjør er ulovlig. Samme med folk som laster ned film, spill osv. Vet godt at det de gjør er galt. Men ikke faen om de kan innrømme det.

 

Fikk forresten 4 spill fra vpg idag, bestilte på torsdag :o Forresten merket toygames.

Lenke til kommentar

Fatter ikke hva slags glede du har av dette JerkenovDecoq...

 

Det er en grunn til at vi bestiller spill fra slike sider og det sier seg selv, at når staten ikke hever den jæl** tollgrensen , gir det oss ingen annen utvei enn å bestille fra slike sider, med mindre en vil betale flere hundre kroner for overprisende spill. Som sagt, hva slags glede får du av dette, eller å ha store deler av sony forumet mot deg? Hvor mye posten/tolltjenesten/staten tjener på de få pengene som momsen tilsvarer er uvisst , men de har nok større aktører av større ting med høyere verdi de kan gå etter istedenfor pakker med spill til 300,-.

Hvis de virkelig brydde seg, ville nok noe ha skjedd. Dette er en liten sak som jeg tviler på at de gidder ¨bruke særlige ressurser på! :roll:

 

Over til det saklige her, er det slik at VGP nå har et system som gjør at de automatisk setter på en kvittering utenpå pakken? Isåfall er høsten reddet for min egen del.

Lenke til kommentar
Fatter ikke hva slags glede du har av dette JerkenovDecoq...

 

Det er en grunn til at vi bestiller spill fra slike sider og det sier seg selv, at når staten ikke hever den jæl** tollgrensen , gir det oss ingen annen utvei enn å bestille fra slike sider, med mindre en vil betale flere hundre kroner for overprisende spill. Som sagt, hva slags glede får du av dette, eller å ha store deler av sony forumet mot deg? Hvor mye posten/tolltjenesten/staten tjener på de få pengene som momsen tilsvarer er uvisst , men de har nok større aktører av større ting med høyere verdi de kan gå etter istedenfor pakker med spill til 300,-.

Hvis de virkelig brydde seg, ville nok noe ha skjedd. Dette er en liten sak som jeg tviler på at de gidder ¨bruke særlige ressurser på! :roll:

 

Over til det saklige her, er det slik at VGP nå har et system som gjør at de automatisk setter på en kvittering utenpå pakken? Isåfall er høsten reddet for min egen del.

 

VGP sa dette til meg:

 

We have begun for a few weeks now including a lower priced invoice on the outside of the parcel to match the sticker on the front. This way customs should not have to request an invoice from customers.

Lenke til kommentar
Det er en grunn til at vi bestiller spill fra slike sider og det sier seg selv, at når staten ikke hever den jæl** tollgrensen , gir det oss ingen annen utvei enn å bestille fra slike sider, med mindre en vil betale flere hundre kroner for overprisende spill.

Det er tydleg at du har ein heilt annan terskel for "ingen annan utveg" enn det eg anser som fornuftig. Som sagt tidlegare, det her er ikkje akkurat ein "stele mat for å overleve"-ting. Det irriterar meg når folk prøvar å unnskulde det dei gjer med at "dei dumme politikarane" ikkje ga dei noko valg. Sannheita er at du har eit valg, men heller vil delta i momsunndragelse og løgn enn å betale eit par hundre kroner.

 

Sjølv bestiller eg ikkje frå VGP fordi eg synest det dei driv med er uredeleg. So tydlegvis er der eit valg. Eg har forståelse for at JerkenovDecoq sa ifrå, vurderte det ein augneblink sjølv.

 

Men som sagt, det blir for dumt å klage på at andre driv momsunndragelse på ting du sjølv stel. Stein i glashus og flisa i auga på bror din, og alt det der.

 

Kay

Lenke til kommentar

Denne tråden har blitt hysterisk morsom.

 

Ok, Jerken (ingen som ser det ironiske med det navnet) klager til Posten at VideoGamesPlus driver med bøff.

 

Og hva er det første dere klarer? Ikke å se at det faktisk er galt og han har rett (selv om han opptrer som en idiot), nei, dere må angripe han som person og finne dritt fra hans forumhistorikk. Jøss, veldig intelligente vi er i denne tråden da... Da blir han vel bare mer pissed off.

 

Dere får klage til MS at han (og hans "medsammensvorne"? folk her kan jammen konspirere) spiller med moddet konsoll på Live da? Det er vel øye for øye, tann for tann som det heter.

 

Men så teite som mange i tråden her er, så sendte jeg like godt en link til tråden til Posten jeg også. Litt mer oppmerksomhet kan ikke skade.

Lenke til kommentar
Denne tråden har blitt hysterisk morsom.

 

Ok, Jerken (ingen som ser det ironiske med det navnet) klager til Posten at VideoGamesPlus driver med bøff.

 

Og hva er det første dere klarer? Ikke å se at det faktisk er galt og han har rett (selv om han opptrer som en idiot), nei, dere må angripe han som person og finne dritt fra hans forumhistorikk. Jøss, veldig intelligente vi er i denne tråden da... Da blir han vel bare mer pissed off.

 

Dere får klage til MS at han (og hans "medsammensvorne"? folk her kan jammen konspirere) spiller med moddet konsoll på Live da? Det er vel øye for øye, tann for tann som det heter.

 

Men så teite som mange i tråden her er, så sendte jeg like godt en link til tråden til Posten jeg også. Litt mer oppmerksomhet kan ikke skade.

 

veit ikke om du glemte å sitere innlegget mitt? Det virker som det er mest det du svarer på. Men greit nok.

 

Er ikke sikkert det kommer klart nok fram av det jeg skrev, men jeg tok ikke stilling til om det var greit med momsunndragelse eller ikke. Det er, for ordens skyld, ikke så greit nei.

 

Poenget var at det for Jerken fantes et sett av regler for han selv og et sett med regler for de andre. Og når han i tillegg nærmest framsto som vonbroten på vegne av transportselskapet sitt, så ble det bare for dumt. Posthistorikken hans ble relevant i det øyeblikk han gjorde seg selv til lovens og moralens vokter i denne tråden.

 

Medsammensvorne hadde ikke noe med konspirasjonsteorier å gjøre, det skjønte du. Det var bare et ord som glapp inn fordi jeg er så veldig dum og ikke greide å utrryke det nøyere på de minuttene jeg satt med innlegget. Og jeg har i vært fall ikke tenkt til anmelde han for noe som helst. Øye for øye...Det var ikke et være sint på/hevninnlegg - jeg importerer ikke spill og bryr meg personlig mindre om det. Så om han skulle bli enda mer pissed off har ingen betydning. Var bare at det er teit å operere med ett sett av normer og regler for seg selv, som tillater at en tar seg til rette - og samtidig reagere og anmelde andre som da tydeligvis bedømmes etter andre regler. Det hadde vært greit for han å se på seg selv først.

 

Det er fint å lese et intelligent innlegg her fra deg i hvert fall, og at du ansvar og melder i fra du også. Jerken meldte i hvert fall fra fordi han mente det var det riktige å gjøre. Dine intensjoner virker mer uklare.

Lenke til kommentar

Jeg gjør det egentlig bare på f. Dere får finne noe shite i mine tidligere poster også da

 

Men som den gode borger jeg er, så liker jeg ikke at noen begår lovbrudd, uansett hvor teite lovene er. Hvis det er greit å snyte på MVA, hva annet er greit? Snyte på skatt? Stjele i butikk? Snike seg unna NRK avgift? Nei her må vi være så ekle som mulig å sladre på alt og alle. Skal gjøre VideoGamesPlus til mitt neste korstog. Vie mitt liv til å stoppe dem.

Lenke til kommentar

Hehe kanskje nicket mitt bare er kødd, hva vet du? Jeg kan være 25 eller 12. Signaturen min er bare tull også, men jeg er lei av folk på forumet som aldri klarer skille mellom et/ett og og/å. Du får tro hva du vil.

 

Sonefrie spill kan forresten bestilles fra verden over, de også. Sikkert fra VGP også. Personlig kjøper jeg dem i butikk her,vet jo aldri om de er defekt. Slipper jeg tenke på at jeg må sende de verden rundt for å få ny.

 

Sonefri spill til 360 altså

Endret av 360rooolez
Lenke til kommentar
Sonefrie spill kan forresten bestilles fra verden over, de også. Sikkert fra VGP også. Personlig kjøper jeg dem i butikk her,vet jo aldri om de er defekt. Slipper jeg tenke på at jeg må sende de verden rundt for å få ny.

 

Sonefri spill til 360 altså

 

Er ikke så mange spill som er sonefrie til 360 nei.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...