Gå til innhold

VGP sendelse stoppet i tollen

Anbefalte innlegg

Jaja, det var ikkje anna å forvente. Synest ikkje dette er noko å klage på, det VGP dreiv med var vel ei form for smugling, og når det var på ein sopass stor skala, var det berre eit tidsspørsmål før det vart stoppa.

Det det derimot går an å klage på, er at tollgrensa er so lav. :-/

Kay

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke bestilt noe fra VGP i det siste, men mine 8-9-10 tidligere forsendelser har gått gjennom uten problemer. Kjedelig at posten skulle få snusen i oss som liker godspill til en litt billigere penge.

Med nylig huskjøp osv. har jeg rett og slett ikke råd til alle godspillene som kommer fremover.

Lenke til kommentar

Nå tror jeg vel ikke det at man prater om det så mye på forum er grunnen, mer at de faktisk gjør jobben sin der nede på tollen.

De har jo sett en klar trend og for alt jeg vet systemer som plukker opp slike forsendelser når gjentagelsen er såpass stor, og når de undersøker saken finner de fort ut at her foregår det noe som ikke er riktig.

Det er alltid en viss risiko for å bli tatt når man bryter loven, og er man ikke villige til å betale prisen får man holde seg til lovlige alternativ.

Forsåvidt er det jo rart at slike ting er fritt å prate om her inne, mens andre ikke så veldige alvorlige lovbrudd blir slått hardt ned på :p

At tollgrensa her i landet er for lav er hevet over enhver tvil, og henger ikke på grep i dagens netthandel vaner hos folk.

Endret av archongamer
Lenke til kommentar

Posten har jo ingen mulighet til å vite hva som faktisk er i pakken din :) Spesielt ikke brevpost , det blir ikke registrert noen plasser i posten.. dette ble jeg fortalt av arbeider i posten selv.. dem følger ikke brevpost , slik som dem pakker.. pakker blir registrert hele veien på tur til din postkasse. dette er ikke tilfelle med brevpost...

Dette er jo noe man som forbrukere nesten må ta opp , dette med for lav grense med toll osv.. 200kr er ikke mye men dem stopper vel en del "smugling" av tobakk\snus å drikkevarer.. så på en måte skjønner jeg godt den grensen som er satt..

Lenke til kommentar

Ren proteksjonisme selvfølgelig. At en betaler 25% i moms er greit for min del. Det er bare rett og rimelig, men når en betaler 80,- i fortollingsgebyr på en pakke som koster 220,- blir det bare idiotisk. Den reelle prisen på det du betaler blir da 220+25% av 220,+80=355 ...

Lenke til kommentar
har fått samme problem på pure som jeg bestilte derifra selv.

men sendte vgp en mail om dette og fikk en svar mail som inneholdt en "ny" kvittering så skal ta den med ned på tollkontoret i morgen

sto også i mailen att de går tilbake til game metoder så gi det litt tid så er alt tilbake til normalen.

Hva vil gamle metoder si?

vet ikke. startet ikke med vgp før i sommer.

men jeg anntar att norske spillere utgjøre en merkbar kjøpegruppe(for det er vel svært få som eier en ps3 som IKKE har hørt om vgp) og derfor tror jeg nok ikke att vgp har lyst til og miste denne kjøpegruppen, så de vil nok strekke seg langt for oss.

personelig tror jeg ikke att dette er noe tullen fant ut på egen hånd. det er nok noen ærlige(desverre) sjeler som har tipset dem.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2
Er noe forbanna tull at ting skal fortolles spørr du meg. Selvfølgelig er det bra at de skjekker at ulovlige ting ikke ligger i pakken, hvis de ikke finner noe burde de bare la pakken gå videre uten noe toll tull.

Haha, slik at du slipper å betale MVA ?

Lenke til kommentar
Er noe forbanna tull at ting skal fortolles spørr du meg. Selvfølgelig er det bra at de skjekker at ulovlige ting ikke ligger i pakken, hvis de ikke finner noe burde de bare la pakken gå videre uten noe toll tull.

Ja :p

EDIT:

Jeg mener samfunnet må fornye seg litt, og "akseptere" netthandel uten at vi skal bli ruinert.

Endret av Jo Are
Lenke til kommentar

Ja :p

EDIT:

Jeg mener samfunnet må fornye seg litt, og "akseptere" netthandel uten at vi skal bli ruinert.

Egentlig burde vi vel slippe å betale skatt overhode?

Lenke til kommentar
Hva er VGP? Jeg tror jeg skjønner at det er en Nettbutikk i utlandet men kan noen gi meg en link så jeg kan se? Har sett etter sider jeg kan bestille spill fra.

http://www.videogamesplus.ca/

en kanadisk nettbutikk som selger nye ps3 spill for ca 340 norske pr stk.

ooh, ser GHWT er mulig å få der... Men hvordan er det å bestille en så stor pakke utenlands?

Prismessig og Release messig.

Endret av Jimmarn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...